حجت الاسلام قرائتی: ترس از خدا ویژگی بارز مسجدسازان است حجت الاسلام قرائتی: ترس از خدا ویژگی بارز مسجدسازان است حجت الاسلام قرائتی: ترس از خدا ویژگی بارز مسجدسازان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام قرائتی: ترس از خدا ویژگی بارز مسجدسازان است حجت الاسلام قرائتی: ترس از خدا ویژگی بارز مسجدسازان است حجت الاسلام قرائتی: ترس از خدا ویژگی بارز مسجدسازان است حجت الاسلام قرائتی: ترس از خدا ویژگی بارز مسجدسازان است حجت الاسلام قرائتی: ترس از خدا ویژگی بارز مسجدسازان است

حجت الاسلام قرائتی: ترس از خدا ویژگی بارز مسجدسازان است

مدیر موسسه مسجد با معرفی شرایط عمران کنندگان مساجد در روی زمین، ترس از خدا را بارزترین ویژگی این افراد معرفی کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از شبستان ، حجت الاسلام تقی قرائتی، مدیر موسسه مسجد پیرامون بحث عمران مساجد با استناد به آیه 18 سوره توبه گفت: خداوند متعال در این آیه برای عمران كنندگان مساجد پنج شرط مشخص کرده است که از این تعداد 4 شرط عمومی و یک شرط آن خاص است.

وی افزود: با توجه به معنای آیه، مساجد الهی را تنها کسانی آباد می کنند که ایمان به خدا و روز قیامت داشته باشند، نماز را برپا دارند و زکات را پرداخت کنند. همچنین در قسمت پایانی همین آیه خداوند سبحان یک شرط خاص را بیان می کند و آن این است کسانی که به آبادانی مساجد می پردازند نباید از غیر خدا بترسند.

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به قسمت پایانی آیه "و لم یخش الا الله" گفت: همه افراد می توانند دارای این 4 شرط اولیه باشند ولی این قسمت از آیه متمم 4 شرط دیگر است.

مدیر موسسه مسجد با بیان اینکه ساختن مسجد از ابتدا تا انتها با مشکلات و ترس فراوان همراه است، اظهار داشت: این خوف از سیستم یا شخص خاص نیست بلکه این خوف از خداست چون در ساخت مسجد منافقینی وجود دارند که همواره اذیت و آزار می کنند برای مسجد رقیب می سازند یا به نوعی مانع تراشی قانونی فراهم می کنند پس نتیجه می گیریم کسانی در امر مسجد سازی و آبادانی آن موفق می شوند که ایمان به خدا داشته "و لم یخش الا الله" باشند.

وی با استناد به روایتی پيرامون مسجدسازی گفت: معاویه به امیر مومنان نامه ای نوشت با این مضمون که من می خواهم مسجدی بسازم. حضرت در پاسخ به ایشان فرمودند تو نمی توانی مسجد بسازی. معاویه اصرار کرد و گفت من به هر قیمتی که باشد مسجد می سازم اما خداوند توفیق ساخت مسجد را نصیبش نکرد. حال این سوال مطرح می شود مگر معاویه پول و قدرت نداشت، پاسخ این است چرا هم پول و هم ثروت داشت. تنها مشکل او ترس بود. ترس از غیر خدا.

وی اظهار داشت: 4 رکن قبلی با "لم یخش الا الله" تکمیل می شود و این شرط اصلی تکمیلی ساخت مسجد است.

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به ضعف در مدیریت مساجد، نیمه کاره ماندن بنای مساجد و ترس از ساخت این بنای الهی گفت: تمامی این مشکلات از ترس غیر از خدا نشأت می گیرد. این در حالی است که عمران كنندگان مساجد باید به این ویژگی مجهز باشند.


| شناسه مطلب: 24718







نظرات کاربران