کتاب های کتاب های کتاب های بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب های کتاب های کتاب های کتاب های کتاب های

کتاب های "پاسداری از مرقد پیامبران و امامان" و"گل بی خار" به زیور چاپ آراسته شدند

کتاب های " پاسداری از مرقد پیامبران و امامان" به قلم آیت الله جعفر سبحانی و "گل بی خار" به قلم عدنان درخشان چاپ و به بازار عرضه شدند.

كتاب هاي " پاسداري از مرقد پيامبران و امامان"به قلم آيت الله جعفر سبحاني و "گل بي خار" به قلم عدنان درخشان چاپ و به بازار عرضه شدند.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مولف در پيش گفتار كتاب "پاسداري از مرقد پيامبران و امامان" با اشاره به اين كه جهان ما به صورت دهكده واحدي درآمده كه همگان مي توانند از عقايد و آراي يكديگر به صورت صحيح آگاه شوند، مي آورد: اين نعمت الهي مي تواند وسيله همدلي و هم فكري ميان مسلمانان باشد، ولي جاي تاسف است كه برخي پيوسته به جاي تاكيد بر مشتركات بر اختلافات دامن مي زنند و مانع از آنند كه نوعي يگانگي و همكاري ميان مسلمانان صورت پذيرد.

وي تصريح مي كند: گاهي غرض ورزي به جايي مي رسد كه يك مساله فقهي را به صورت يك مساله عقيدتي درآورده و آن را مايه تكفير قرار مي دهند.

آيت الله سبحاني چاپ كتاب "المزار عندالائمه الاطهار" به قلم عبدالهادي الحسيني در كشور بحرين و ترجمه فارسي آن را مورد تاكيد قرار داده وعنوان مي كند: در اين كتاب كه به زبان فارسي نيز برگردانده و در مكه و مدينه منتشر شده است، يك مساله فقهي آن چنان مطرح شده كه گويا علاقه مندان مراقد انبيا و اوليا از صفوف موحدان بيرون رفته و به خيلي مشركان پيوسته اند.

اين نويسنده با بيان اين كه منطق وهابيت سست و بي پايه است، خاطرنشان مي كند: در اين كتاب در چند بخش پرسش ها و شبهات اين نويسنده پاسخ  داده شده اما نويسنده در آخر كتاب خود درباره توسل با ارواح مقدسه سخن گفته  كه خود دفتر جداگانه اي مي طلبد كه در كتاب هاي" آيين وهابيت" و " وهابيت، مباني فكري و كارنامه عملي" به صورت گسترده سخن گفته ايم.

گفتني است كتاب" پاسداري از مرقد پيامبران و امامان" در پنج بخش با عناوين" آثار سازنده زيارت از ديدگاه قرآن و سنت"، "بناي بر قبور و صيانت از آثار انبيا و اوليا"، "بناي مسجد در كنار مرقد پيامبر و اولياي الهي و نماز گزاردن در چنين مساجد"،"سوگواري در فراق عزيزان" و "گناهاني بر سر مزار" به نگارش درآمده كه در 96 صفحه به چاپ رسيده و با قيمت 500 تومان در اختيار علاقه مندان قرار گرفته است.

عدنان درخشان در كتاب "گل بي خار" نيز با اشاره به هدف از نگارش اين كتاب عنوان كرده است: اين نوشتار در پي به نقد كشيدن كتاب ها و قلم هايي است كه جز ضلالت و تفرقه آن هم در قبله گاه مسلمانان هدفي را دنبال نمي كنند.

وي با انتقاد از توزيع نوشته هايي عليه مقدسات اسلامي تصريح مي كند: چرا بايد در سفر حج و در كنار خانه خدا جايگاه اصلي خداشناسي نوشته هايي توزيع شود كه خداوند را با صورت و چشم به تصوير بكشد؟

مولف كتاب "گل بي خار" مي افزايد: چرا بايد در كنار خانه پيامبر(ص) و اطراف مسجدالنبي(ص) كتاب هاي رايگان، مظاهر اظهار محبت به وجود مقدس آن رسول رحمت را شرك معرف كند؟

عدنان درخشان با تاكيد بر اين كه توحيد و نبوت در نظر تمامي مسلمانان از اصول اعتقادي است، اظهار مي دارد: چگونه مي توان پذيرفت آنان كه خود در توحيد و خداشناسي به خطا رفته اند و خدايي جسماني را مي پرستند، ديگران را متهم به شرك كنند و يا توجه به نبي(ص) را مصداق مرده پرستي قلمداد كنند؟

كتاب "گل بي خار" در پنج فصل توحيد، نبوت، ميراث نبوي، امامت و مسلمانان، سخن وهابيون درباره اين مسائل و ديگر اصول اسلام و نيز سوء استفاده آنان از منابع اسلامي را به نقد كشيده است.

 اين كتاب در 102 صفحه با قيمت 700 تومان به همت حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت چاپ و در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

براي مشاهده كتابخانه تخصصي حج و زيارتاينجا را كليك كنيد !


| شناسه مطلب: 24725







نظرات کاربران