آیت الله ری شهری از نمایشگاه های فرهنگی کاروان های حجاج ایرانی بازدید کرد آیت الله ری شهری از نمایشگاه های فرهنگی کاروان های حجاج ایرانی بازدید کرد آیت الله ری شهری از نمایشگاه های فرهنگی کاروان های حجاج ایرانی بازدید کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت الله ری شهری از نمایشگاه های فرهنگی کاروان های حجاج ایرانی بازدید کرد آیت الله ری شهری از نمایشگاه های فرهنگی کاروان های حجاج ایرانی بازدید کرد آیت الله ری شهری از نمایشگاه های فرهنگی کاروان های حجاج ایرانی بازدید کرد آیت الله ری شهری از نمایشگاه های فرهنگی کاروان های حجاج ایرانی بازدید کرد آیت الله ری شهری از نمایشگاه های فرهنگی کاروان های حجاج ایرانی بازدید کرد

آیت الله ری شهری از نمایشگاه های فرهنگی کاروان های حجاج ایرانی بازدید کرد

سرپرست حجاج جمهوری اسلامی صبح امروز شنبه 23 آذر ماه از نمایشگاه های فرهنگی زائران ایرانی در هتل کرستالات محل حضور تعدادی از کاروان های حجاج ایرانی در مکه مکرمه بازدید کرد.

به گزارش واحد ارتباطات خبري بعثه مقام معظم رهبري، آيت الله محمدي ري شهري در اين ديدار که مصطفي خاکسار قهرودي رييس سازمان حج نيز وي را همراهي مي کرد، از نزديک در جريان فعاليت هاي فرهنگي زائران ايراني در اين نمايشگاه ها، قرار گرفت.
زائران ايراني در اين نمايشگاه، در فعاليت هاي ابتکاري با ايجاد غرفه هاي مجزا، در موضوعاتي همچون ترويج فرهنگ و ياد شهدا، مسابقات قرآني، برنامه هاي 30 روزه کاري و تبيين حج و همچنين نشريات ديجيتالي، برنامه هاي آموزشي و کتابخانه، سيار نمونه کارهای خود را به نمايش گذاشته اند.
يادمان هاي مربوط به شهداي دفاع مقدس، لوح هاي تقدير و پايان نامه هاي حج، ارائه آيات قرآن، احاديث و روايات موضوعی، در قالب هاي متنوع و با استفاده از ذوق و علايق زائران کاروان ها و همچنين ايجاد سايت هاي اينترنتي براي ارسال پيامک  و کسب اطلاع از وضعيت سلامت زائران توسط خانواده هاي آن ها، از جمله مواردي است که در اين نمايشگاه ارائه شده است.
آيت الله محمدي ري شهري در اين بازديد از رييس سازمان حج و زيارت، به منظور انجام هماهنگي هاي لازم و تسهيل در انجام امور فرهنگي و تامين بودجه مورد نياز و همچنين از

 

اعضاي شوراهاي فرهنگي کاروان ها و معاونت آموزش و پژوهش بعثه مقام معظم رهبري  به منظور همکاري در ايجاد نمايشگاه هاي فرهنگي در کاروان هاي حجاج ايراني تشکر کرد.

آيت الله محمدي ري شهري در اين بازديدگفت:  کارهاي فرهنگي در سال جاري از انسجام بيشتري نسبت به سال گذشته برخوردار است و اين مساله مي بايست در سال آتي با همين حجم و با عمق بيشتري ادامه يابد.
وي در گفت و گويی با خبرنگاران افزود: با نظر سنجي از زائران در خصوص ميزان استقبال و مفيد بودن فعاليت ها، مي بايست جهت کارها براساس ذائقه روحي و فکري زائرين و سطح معلومات آن ها صورت گيرد.
وي انجام کارهاي فرهنگي در کاروان هاي حج را به دليل تنوع مخاطبان و وجود افراد مسن   همچنين آمار قابل توجه افراد بيسواد در کاروان ها، کاري دشوار برشمرد و آن را همراه با اجر و پاداش الهي دانست و توصيه کرد: لازم است با نظر خواهی از زائران اقدامات فرهنگی هماهنگ با نيازهای آنان گردد.
آقاي خاکسار قهرودي نيز در اين بازديد به خبرنگاران گفت: انجام امور فرهنگي را در جهت مهندسي فرهنگي در حوزه کاروان هاي زائران ايراني خانه خدا برشمرد و آن را امري موفق براي تقويت بعد فرهنگي درکاروان هاي حج دانست.
در بازديد نماينده ولي فقيه از نمايشگاه هاي فرهنگي کاروان هاي حج، اعضاي شوراهاي فرهنگي و زائراني که مسئوليت غرفه هاي اين نمايشگاه را بر عهده داشتند، در خصوص نوع محصولات فرهنگي موجود در غرفه ها، توضيحات خود را به آيت الله محمدي ري شهري ارائه دادند.


| شناسه مطلب: 25686







نظرات کاربران