گسترش مساحت حرم مطهر رضوی به 250 هزار متر مربع گسترش مساحت حرم مطهر رضوی به 250 هزار متر مربع گسترش مساحت حرم مطهر رضوی به 250 هزار متر مربع بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گسترش مساحت حرم مطهر رضوی به 250 هزار متر مربع گسترش مساحت حرم مطهر رضوی به 250 هزار متر مربع گسترش مساحت حرم مطهر رضوی به 250 هزار متر مربع گسترش مساحت حرم مطهر رضوی به 250 هزار متر مربع گسترش مساحت حرم مطهر رضوی به 250 هزار متر مربع

گسترش مساحت حرم مطهر رضوی به 250 هزار متر مربع

قایم مقام آستان قدس رضوی گفت: طی 30 ساله اخیر مساحت صحن‌های حرم مطهر امام رضا(ع) از 27 هزار مترمربع به 250 هزار مترمربع افزایش یافته است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، "سيداحمد علوي" افزود: در همين مدت مساحت رواقها نيز از دو هزار و 800 متر مربع به 60 هزار مترمربع افزايش يافته است.
وي اظهارداشت: اين اقدامات توسط سازمان عمران و توسعه حريم حرم حضرت رضا(ع) وابسته به آستان قدس رضوي و با اعتبار اين دستگاه بدون ريالي کمک از سوي دولت و يا ديگر سازمانها و افراد حقيقي و حقوقي انجام شده است.
علوي به توسعه و ايجاد مراکز بزرگ فرهنگي، آموزشي و پژوهشي اين آستان اشاره کرد و يادآور شد: اينگونه مراکز تا قبل از پيروزي انقلاب اسلامي منحصر به يک اداره فرهنگي محقر، کتابخانه، موزه‌اي محدود و روابط‌ عمومي بود، اما تحت مديريت اسلامي اين مراکز به ده‌ها مؤسسه بزرگ پژوهشي، آموزشي و ترويجي همچون بنياد پژوهش‌هاي اسلامي، دانشگاه‌هاي علوم اسلامي رضوي و امام رضا(ع)، مؤسسه فرهنگي قدس، بنياد فرهنگي رضوي با 11 مرکز آموزشي برتر، مؤسسه آفرينش‌هاي هنري و ساير مراکز فرهنگي افزايش يافته است.
وي در ادامه به ايجاد شغل مفيد توسط آستان قدس رضوي اشاره کرد و گفت: به برکت وجود مبارک علي‌بن‌موسي‌الرضا(ع) جمع کثيري به خصوص نيروهاي متخصص افتخار خدمت به دست آوردند، به طوري که هم اکنون بيش از 20 هزار نفر در اين مرکز بزرگ فرهنگي و مذهبي به کار اشتغال دارند.
علوي از بازخواني و بازنويسي حدود يک هزار وقف‌نامه موجود در آستان قدس رضوي ياد کرد و افزود: مهم‌ترين هدف از اين اقدام، اطلاع از نيات دقيق واقفان گرامي و عمل به آن بود که با موفقيت کامل انجام شد.
وي به ايجاد مراکز متعدد خدماتي جهت رفاه حال زايران و مجاوران حضرت رضا(ع) اشاره کرد و گفت: اين امکانات از ايجاد مراکز رفاهي و عبادي بين راهي در محروم‌ترين مناطق و نيز جاده‌هاي منتهي به مشهد مقدس آغاز و تا به اماکن متبرکه رضوي گسترش يافته است.
علوي افزود: بر همين اساس در سال به بيش از 20 ميليون نفر زاير با بالغ بر 200 ميليون تشرف همه نوع امکانات رفاهي به منظور زيارتي پر فيض‌تر، راحت‌تر و سرشار از عشق و عرفان و اشتياق توسط بيش از پنج هزار نفر خدمتگزاران آستان قدس رضوي ارايه مي‌شود.
وي تمامي اينها را جلوه اي از مديريت اسلامي دانست و گفت: عملکرد 30 ساله آستان قدس رضوي در سايه مديريت موفق اسلامي و با اتکاي به منابع موقوفات و نذورات مورد ارزيابي قرار گرفته است.


| شناسه مطلب: 24816







نظرات کاربران