یادداشت - دوره عمره فرا می رسد ؛ برخی مسئولیت های مهمی که بر دوش داریم یادداشت - دوره عمره فرا می رسد ؛ برخی مسئولیت های مهمی که بر دوش داریم یادداشت - دوره عمره فرا می رسد ؛ برخی مسئولیت های مهمی که بر دوش داریم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یادداشت - دوره عمره فرا می رسد ؛ برخی مسئولیت های مهمی که بر دوش داریم یادداشت - دوره عمره فرا می رسد ؛ برخی مسئولیت های مهمی که بر دوش داریم یادداشت - دوره عمره فرا می رسد ؛ برخی مسئولیت های مهمی که بر دوش داریم یادداشت - دوره عمره فرا می رسد ؛ برخی مسئولیت های مهمی که بر دوش داریم یادداشت - دوره عمره فرا می رسد ؛ برخی مسئولیت های مهمی که بر دوش داریم

یادداشت - دوره عمره فرا می رسد ؛ برخی مسئولیت های مهمی که بر دوش داریم

تا چند روز دیگر دور تازه سفرهای عمره هموطنان شروع می شود . تلاش برای استفاده معنوی از این سفر و خودسازی و تقویت وحدت اسلامی و آگاهی نسبت به اهداف دشمنان از اهم وظایفی است که بر دوش داریم .

تا چند روز ديگر دور تازه سفرهاي عمره هموطنان شروع مي شود. بنابر تدارك صورت گرفته و با در نظر گرفتن امكانات موجود پيش بيني مي شود كه به حول و قوه الهي امسال بيش از 600  هزار نفر ايراني توفيق تشرف به حرمين شريفين را پيدا كنند .

با توجه به تعداد بالاي متقاضيان سفر به سرزمين وحي در ايران كه امكان تشرف همه ي شيفتگان و علاقه مندان را در نزديك ترين زمان نمي دهد ، بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت جمهوري اسلامي ايران مدتهاست  كه در تلاش هستند تا با حذف موانع موجود در داخل كشور و نيز در عربستان سعودي ، اين امكان را براي عده هرچه بيشتري فراهم آورند تا بتوانند به زيارت بيت الله الشريف و حرم شريف رسول الله (ص)‌ نايل آيند ،  و براي اين منظور تا كنون جلسات بين ارگاني و سازماني بسياري برگزار شده و نتايج مفيدي نيز بدست آمد است ، ولي تا عملي شدن و به فعل در آمدن ، فرصت بيشتري را مي خواهد ، و اميد داريم آن روز فرابرسد كه با فراهم بودن همه ي امكانات و رفع نيازمنديها در بخش هاي مختلف در ايران و عربستان سعودي ، زيارت حرم امن الهي و حرم شريف رسول اكرم (ص)  در كمترين زمان ، روزي و نصيب همه مومنان گردد .

  توصيه ما به همه ي زائراني كه امسال توفيق تشريف پيدا مي كنند و آنهايي كه اين سعادت براي آنها در سالهاي آينده رقم خواهد خورد اين بوده و خواهد بود كه قدر اين توفيق الهي را بدانيد و سعي كنيد از اين فرصت بي نظير كمال استفاده معنوي را ببريد . نماز ، قرائت قران ، زيارت و دعا در حق خود و ديگران و بخصوص پدر و مادر  در حرمين شريفين بنا بر احاديث و روايات متعدد پاداش بسياري دارد و انشاالله نيز همه ي آنها مستجاب خواهد شد ،  پس بايد بكوشيم تا از لحظه لحظه اين سفر الهي كمال بهره برداري را براي خودسازي در ابعاد مختلف فكري و اعتقادي به عمل آورده و آنرا سرمايه همه ي عمر خود قرار دهيم.

    توصيه به جوانها : امسال نيز با عنايت ويژه بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت جمهوري اسلامي ايران عده زيادي از جوانهاي كشور اعم از دخترخانم ها و آقا پسرهاي دانش آموز و دانشجو توفيق عمره گذاري پيدا خواهند كرد . با توجه به نقشي كه سفرهاي زيارتي بخصوص تشرف به حرمين شريفين در ساخت فكري و تقويت ايمان در جوانها و روشنگري راه زندگي در هر دو بعد مادي و معنوي دارد ، كوشش شده است تا سهميه بيشتري به اين عزيزان اختصاص يابد  و اين چنين نيز شده ، و لذا امسال جوانان بيشتري توفيق زيارت پيدا خواهند كرد . گزارش هايي كه بخصوص از دانشگاههاي كشور دريافت كرده ايم نشان مي دهد كه قرعه كشي هاي صورت گرفته براي انتخاب افرادي كه سهميه تعيين شده به آنها تعلق گرفته ، با شور و حال معنوي بسياري برگزار شده است كه نشان دهنده  صفا و خلوص نيت اين عزيزان است ، و متاسفيم از اينكه با توجه به محدوديت ها توفيق سفر امسال شامل حال همه ي اين عزيزان نمي شود . ضمن آرزوي طول عمر با عزت و سلامت و توام با موفقيت براي جوانان عزيز و سربلندمان در زندگاني علمي و اجتماعي و خانوادگي ، اميدواريم در سالهاي آينده اين امكان و توفيق براي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت فراهم آيد تا كه افتخار خدمت گذاري عده هرچه بيشتري از اين جوانان را داشته باشند.

وحدت اسلامي وظيفه همگاني : ابدا اغراق نيست که گفته شود ، در ميان عبادات ديني اسلام حج (اعم از عمره و تمتع )  بالاترين ظرفيت هاي مادي و معنوي را براي مديريت امور گوناگون جهان و بويژه دنياي اسلام دارد كه يكي از آنها تلاش براي تقويت و تعميق همبستگي و برادري و اخوت ديني در ميان مسلمانان گيتي است .

وحدت نياز اساسي جهان اسلام است. دنياي اسلام امروز درگير مسايل و مشكلات و مصائب بسياري در فلسطين اشغالي ، عراق و افغانستان است . راههاي پيموده و نتايج بدست نيامده ، بايد اين مهم را در نزد همه ي مسلمين به يقين تبديل كرده باشد كه مسايل و مصائب جهان اسلام جز با وحدت و همدلي و بكارگيري تمام قابليت ها ، امكانات و ظرفيت هاي سياسي ، اقتصادي ، فرهنگي و اجتماعي دنياي اسلام ممكن نيست . در همين راستا زائران محترم از هر كشور و با هر مذهب توجه دارند كه تحريك عواطف مذهبي يكديگر به حكم آموزه هاي ديني گناه و به حكم عقل و منطق،  خطايي بزرگ ، و ادامه تلاش هاي استكبار براي اختلاف افكني ميان امت اسلام است . ادب زيارت بيت الله الحرام و رسول الله الاعظم (ص) ،  مسالمت و مداراست و لذا بر فرد فرد امت اسلامي است كه نهايت تلاش خود را به عمل آورد تا خداي ناكرده اسباب تفرقه واقع نگردد .

 هدف استكبار تضعيف وحدت اسلامي است : استكبار با شناختي كه از اثرات و پيامدهاي قدرت يابي مسلمين در صورت نيل به هويت مشترك ديني در نظام جهاني سلطه دارد ، حرکت هايي را سالهاست  در جهت تضعيف وحدت و هويت مشترک مسلمانان به پيش مي برد و در سالهاي اخير به آن شدت و حدت هر چه بيشتري داده است . چنين شرايطي ،  برقراري تعامل ميان مسلمانان را به عنوان يک جامعه اثرگذار در نظم نوين جهاني که به دهکده جهاني شهرت دارد ، ضروري مي نمايد،  و ايام تشرف بهترين زمان ، و سرزمين وحي بهترين مكان ها براي اين مهم است و روحانيون محترم دراين خصوص هم ،  وظيفه بسيار مهم و اساسي دارند .

رئوف پيشدار


| شناسه مطلب: 24818







نظرات کاربران