نسخه الکترونیکی پایان نامه « طواف و محدوده آن » منتشر شد نسخه الکترونیکی پایان نامه « طواف و محدوده آن » منتشر شد نسخه الکترونیکی پایان نامه « طواف و محدوده آن » منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نسخه الکترونیکی پایان نامه « طواف و محدوده آن » منتشر شد نسخه الکترونیکی پایان نامه « طواف و محدوده آن » منتشر شد نسخه الکترونیکی پایان نامه « طواف و محدوده آن » منتشر شد نسخه الکترونیکی پایان نامه « طواف و محدوده آن » منتشر شد نسخه الکترونیکی پایان نامه « طواف و محدوده آن » منتشر شد

نسخه الکترونیکی پایان نامه « طواف و محدوده آن » منتشر شد

نسخه الکترونیکی رساله تحقیقی - فقهی « طواف و محدوده آن » در بخش فقه و مناسک حج کتابخانه تخصصی پایگاه اطلاع حج منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، این اثر پایان نامه سطح سه حوزه علمیه قم به همت حجت الاسلام روزبه برکت رضائی تدوین و در کمیته « فقه عبادی شورای مدیریت حوزه علمیه قم » با حضور اساتید معظم از جمله ، حضرات حج اسلام  مومن قمی ، نجم الدین طبسی و تعظیمی فر با امتیاز بالا پذیرفته شد.

بنابراین گزارش ، ساختار این تحقیق از یک مقدمه و شش فصل و یک خاتمه تشکیل یافته است.

در این تحقیق، پس از تعریف واژه‌های حج و طواف و طرح کلیاتی در آن باره، پیرامون کعبه، مقام ابراهیم و حجر اسماعیل و تاریخچه هر کدام به تفصیل سخن گفته است.

سپس در فصل دوم، پیشینه فقهی محدوده طواف را با طرح، سیر تاریخی و نقل اقوال، ديدگاه فقهاء شيعه و اهل سنت پی گرفته است.

در فصل بعد، دیدگاه مشهور مبنی بر لزوم «طواف بين بيت و مقام» را به بوته نقد کشیده و پس از طرح ادله سه گانه؛ اجماع، قاعده احتياط و روايت، هر یک را جداگانه بررسی کرده است.

از مهمترین موضوعات این فصل بررسی تفصیلی روایت محمد بن مسلم است که در آن به نقد و ارزیابی سند و دلالت روایت، نقدی بر شهرت عملی روایت و بررسی علت اعتماد فقهاء بر این روایت می‌باشد.

فصل چهارم این نوشتار به بررسی دیدگاه «طواف خارج از مقام» پرداخته و پس از طرح روایت صحیحه حلبی درباره اعتبار سند و میزان دلالت آن بحث شده است.

تعارض بین دو روایت محمد بن مسلم و صحیحه حلبی، فصل پنجم این تحقیق است که به شش روش برای حل تعارض اشارت رفته است.

فصل پایانی به بررسی چند مساله مهم درباره موضوع پایان نامه پرداخته که عبارتند از: طواف در حالت عسر و حرج، محدوده طواف در ضلع حجر اسماعیل، ملاک در «مقام» و طواف در طبقه بالای مسجد الحرام.

کتابخانه تخصصی - دیجیتال حج در نظر دارد تالیفات ، پایان نامه و ... محققین و روحانیون کاروان را جهت اطلاع عموم منعکس نماید.

برای مشاهده نسخه الکترونیکی این اثر اینجا را کلیک نمایید !


| شناسه مطلب: 17283







نظرات کاربران