ضرورت نصب واحد گمشدگان ویژه ایرانی‌ها در بین‌الحرمین ضرورت نصب واحد گمشدگان ویژه ایرانی‌ها در بین‌الحرمین ضرورت نصب واحد گمشدگان ویژه ایرانی‌ها در بین‌الحرمین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ضرورت نصب واحد گمشدگان ویژه ایرانی‌ها در بین‌الحرمین ضرورت نصب واحد گمشدگان ویژه ایرانی‌ها در بین‌الحرمین ضرورت نصب واحد گمشدگان ویژه ایرانی‌ها در بین‌الحرمین ضرورت نصب واحد گمشدگان ویژه ایرانی‌ها در بین‌الحرمین ضرورت نصب واحد گمشدگان ویژه ایرانی‌ها در بین‌الحرمین

ضرورت نصب واحد گمشدگان ویژه ایرانی‌ها در بین‌الحرمین

ضرورت نصب واحد گمشدگان به نام زائران ایرانی در بین‌الحرمین با توجه به آمار افرادی که از کاروان‌های خود جدا افتاده‌اند دو چندان شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني بعثه مقام معظم رهبري از كربلا، همزمان با ايام اربعين حضرت سيدالشهدا عليه‌السلام و حضور خيل عظيم زائران حسيني در اطراف حرمين شريف، تعداد گمشدگان ايراني كه به واحد امداد ستاد شمسا در كربلا، بعثه مقام معظم رهبري و يا نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق مراجعه مي‌كنند، از ضرورت نصب واحد گمشدگان به نام زائران ايراني در بين‌الحرمين خبر مي‌دهد.
از سه روز مانده به اربعين حسيني، بلندگوي حرم مطهر حضرت سيدالشهدا عليه‌السلام دائما نام زائراني را اعلام مي‌كند كه از كاروان خود جدا افتاده و يا مسير محل اقامت خود را فراموش كرده‌اند. اين زائران كه بيشتر ايراني و از خانم‌ها هستند، با مشكلات روحي و رواني بسياري روبه‌رو مي‌شوند.
همچنين مراجعه تعداد بسياري از زائران به واحد امداد ستاد شمسا مستقر در كربلاي معلي كه هم‌كارواني‌ها و همراهان خود را گم كرده‌اند، از اين امر حكايت دارد به طوري كه از دو روز پيش از اربعين حسيني بيش از 270 زائر به اين واحد مراجعه كرده‌اند و استمداد كمك دارند.
با ازدحام زائران حرم مطهر سيدالشهدا عليه‌السلام بر تعداد گمشدگان نيز افزوده مي‌شود كه بيشتر هم از كاروان‌هاي آزاد هستند. از اين‌رو نخستين توصيه مسؤولان به مدير كاروان‌ها آن است كه حتما يك كارت كه بر روي آن شماره همراه و نام هتل محل اقامت درج شده باشد، در اختيار زائران قرار دهند.
از ديگر توصيه‌هاي مسؤولان نصب واحد گمشدگان به نام زائران ايراني است، هرچند براساس آمارها، هر زائري كه به واحد امداد ستاد شمسا، بعثه مقام معظم رهبري و يا نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق مراجعه مي‌كند حداكثر تا 3 ساعت به كاروان‌ها بازگردانده‌ مي‌شوند، اما بايد با فراهم كردن امكانات لازم، كمترين آسيبي از نظر روحي و رواني به زائران ايراني وارد نشود.


| شناسه مطلب: 33780




واحد گمشدگان



نظرات کاربران