اعتراض عفو بین الملل به بازداشت زنان عربستانی اعتراض عفو بین الملل به بازداشت زنان عربستانی اعتراض عفو بین الملل به بازداشت زنان عربستانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعتراض عفو بین الملل به بازداشت زنان عربستانی اعتراض عفو بین الملل به بازداشت زنان عربستانی اعتراض عفو بین الملل به بازداشت زنان عربستانی اعتراض عفو بین الملل به بازداشت زنان عربستانی اعتراض عفو بین الملل به بازداشت زنان عربستانی

اعتراض عفو بین الملل به بازداشت زنان عربستانی

سازمان عفو بین‌الملل، از دولت عربستان خواست شماری از زنان بازداشت شده را آزاد کند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري به نقل از العالم، عفو بين الملل از مسئولان سعودي خواست، 18 تن از زنان بازداشت شده را در صورت وارد نشدن اتهامات عليه آنها، آزاد كنند.
در بيانيه عفو بين الملل آمده است، نيروهاي امنيتي سعودي حدود 18 زن و 10 كودك را كه مقابل شوراي تظلم خواهي در شهر البريده در اعتراض به ادامه بازداشت نزديكان خود تجمع كرده بودند، بازداشت كردند.
درخواست اين سازمان مدافع حقوق بشر در حالي مطرح مي شود كه تظاهرات در مناطق مختلف عربستان در اعتراض به بازداشت شهروندان در حال گسترش است.
نهادهاي مدافع حقوق بشر گزارش داده اند كه 30 هزار نفر در عربستان سعودي با اتهامات سياسي مختلف، در زندان به سر مي‌برند، كه شمار بسياري از آنها حتي محاكمه نشده اند. تظاهرات در همبستگي با زنان بازداشت شده
عربستاني ها در همبستگي با زنان و كودكان بازداشت شده در شهر رياض پايتخت اين كشور و شهرهاي مكه مكرمه و البريده تظاهرات كردند.
تظاهركنندگان در شهر رياض با سردادن شعار خشم خود را از بازداشت زنان و كودكان اعلام كرده و اين اقدام مسئولان سعودي را محكوم كردند.
شركت كنندگان در اين تظاهرات تاكيد كردند: زنان خطر قرمز هستند، و تعرض و تعدي به آنها جايز نيست.
در شهر البريده نيز تظاهركنندگان خواهان آزادي بازداشت شدگان و بويژه زنان، و بازخواست عاملان اين بازداشت‌ها شدند.
تظاهركنندگان در شهر مكه هم از نهادهاي بين المللي مدافع حقوق بشر خواستند كه هرچه سريعتر براي متوقف كردن بازداشت شهروندان بي پناه در عربستان، وارد عمل شوند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران