توصیه‌های مهم بعثه مقام معظم رهبری به روحانیان و زائران ایرانی در مکه توصیه‌های مهم بعثه مقام معظم رهبری به روحانیان و زائران ایرانی در مکه توصیه‌های مهم بعثه مقام معظم رهبری به روحانیان و زائران ایرانی در مکه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توصیه‌های مهم بعثه مقام معظم رهبری به روحانیان و زائران ایرانی در مکه توصیه‌های مهم بعثه مقام معظم رهبری به روحانیان و زائران ایرانی در مکه توصیه‌های مهم بعثه مقام معظم رهبری به روحانیان و زائران ایرانی در مکه توصیه‌های مهم بعثه مقام معظم رهبری به روحانیان و زائران ایرانی در مکه توصیه‌های مهم بعثه مقام معظم رهبری به روحانیان و زائران ایرانی در مکه

توصیه‌های مهم بعثه مقام معظم رهبری به روحانیان و زائران ایرانی در مکه


باتوجه به آغاز طرح توسعه و تخریب صحن‌های داخل مسجدالحرام و ضیق شدن صحن اصلی، بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه توصیه‌های مهمی را به روحانیان و زائران عزیز مسقر در مکه مکرمه تذکر داد.

حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين عسكري، مسوول امور روحانيون بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني حج اعلام كرد: روحانيون معزز و عوامل كاروان هاي كه در منطقه عزيزيه، معابده و محبس الجن مستقر هستند،‌ توجه داشته باشند كه براي تشرف زائران به مسجدالحرام، تنها از طريق ايستگاه غزه به مسجدالحرام اقدام نمايندو زائران را پس از ورود به ايستگاه غزه از باب مروه وارد صحن اصلي مسجدالحرام كنند. وي در ادامه افزود: زائران عزيز كه از اين بخش وارد مي شوند، توجه كنند كه پس از ورود به ابواب مروه وارد مسعي شده و به طرف صفا رفته و سي متر مانده به چراغ سبزها(محل هروله) از دست راست ورودي ويژه اي كه براي مسجدالحرام تهيه كرده اند، به صحن مسجد وارد شوند كه اين ورودي حدود ده مترعرض داردو به صورت دالان تور منتهي به ورودي مطاف است. حجت الاسلام عسكري خاطر نشان كرد: راه بازگشت اين گروه از زائران تنها ازطريق مسعي وخروجي ابواب مروه انتخاب شده است، اميدواريم زائران به اين نكته دقت بيشتري داشته باشند تا خداي نكرده در زمان بازگشت با مشكلي روبرو نشوند. وي يادآور شد: قسمت شرقي مسجدالحرام يعني ازحدفاصل صفا تا مروه، تمامي گنبدهاي عثماني تخريب و مابقي رواق ها در حال جمع آوري است و صحن مسجدالحرام(مطاف) ديوار به ديوار مسعي شده وتمامي پله هاجمع آوري ومسطح شده است. اين كارشناس فرهنگي گفت: زائراني كه در غرب مسجدالحرام اسكان دارند، مانند زائران استقرار يافته در هتل ابراج التيسير؛ اينان تنها بايد از ايستگاه مقبره البنات به مسجدالحرام رفته و از ورودي باب عمره به صحن مسجدالحرام وارد شوند، البته ابواب عبدالعزيز و ملك فهد نيز براي ورود اين گروه از زائران تدارك ديده شده است. وي يادآور شد: اين گروه از زائران، پس از طواف و نماز طواف براي ورود به مسعي از محاذات باب السلام وارد مسعي شده و به طرف صفا رفته و اعمال را آغاز كنند، البته اين گروه از زائران بايد از همان ابوابي كه وارد مسجدالحرام شده‌اند، دوباره به محل اقامت خود بازگردند.
حجت الاسلام عسكري خاطر نشان كرد: باتوجه به طرح توسعه و تخريب صحن‌هاي مسجدالحرام و ضيق شدن محدوده صحن بيت‌الله الحرام، از همه زائران عزيز تقاضا مي كنيم كه پس از انجام طواف و نماز، پشت مقام ابراهيم را ترك كنند و توقف غيرضروري نداشته باشند، تا امكان انجام اعمال براي ساير زائران نيز فراهم شود.
وي تصريح كرد: باتوجه به اين كه طرح توسعه مسجدالنبي نيز در سال جاري آغاز شده؛ اما خوشبختانه درعمليات توسعه هيچ مشكلي براي زائران وجود ندارد.
اين كارشناس فرهنگي تاكيد كرد: در مسجدالحرام گرچه توسعه به صورت وسيع در حال انجام است؛ اما اگر زائران به توصيه‌هاي مديران و روحانيان كاروانها توجه كنند و در انجام اعمال بابرنامه وهماهنگي لازم عازم مسجدالحرام شوند، به يقين براي آنان مشكلي ايجاد نخواهد شد.




نظرات کاربران