اتحاد مهمترین اندیشه‌ امام خمینی‌در حج بود اتحاد مهمترین اندیشه‌ امام خمینی‌در حج بود اتحاد مهمترین اندیشه‌ امام خمینی‌در حج بود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اتحاد مهمترین اندیشه‌ امام خمینی‌در حج بود اتحاد مهمترین اندیشه‌ امام خمینی‌در حج بود اتحاد مهمترین اندیشه‌ امام خمینی‌در حج بود اتحاد مهمترین اندیشه‌ امام خمینی‌در حج بود اتحاد مهمترین اندیشه‌ امام خمینی‌در حج بود

اتحاد مهمترین اندیشه‌ امام خمینی‌در حج بود

امام جمعه موقت اهواز گفت: وحدت و اتحاد بین مسلمانان با استفاده از فرصت حج، از مهمترین اندیشه‌ها و دیدگاه‌های حضرت امام خمینی‌(ره) در خصوص مساله حج بود که اجرایی شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، حجت الاسلام و المسلمين سيد ابوالحسن‌ حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز در همايش تبيين انديشه‌هاي امام خميني(ره) احياگر حج ابراهيمي گفت، نخستين اقدام امام خميني(ره) به عنوان احياگر حج ابراهيمي را تبديل حج از عبادت فردي به عبادت اجتماعي عنوان و اظهار كرد: قبل از انقلاب حج يك عبادت فردي بود و عمره نيز به ندرت وجود داشت ولي امام خميني(ره) حج را از يك عبادت فردي به جلوه اجتماعي تبديل كرد.
وي به جمله امام خميني(ره) درباره حج كه فرمودند حج بي‌برائت حج نيست، اشاره كرد و گفت: اين جمله نشان از اهميت بالاي حج ابراهيمي دارد و همين مساله نيز موجب هراس شديد دشمنان شد و تا امروز نيز اين هراس ادامه دارد.
امام جمعه موقت اهواز گفت: وحدت، اتحاد بين مسلمانان با استفاده از فرصت حج، از مهم‌ترين انديشه‌ها و ديدگاه‌هاي حضرت امام خميني‌(ره) در خصوص مساله حج بود كه اجرايي شد.
حسن‌زاده اظهار كرد: بعد اجتماعي حج، مساله بسيار مهمي است كه بايد به آن پرداخت و ظرفيت‌هاي بسيار زيادي به منظور اجراي اين ديدگاه امام خميني(ره) وجود دارد كه هنوز به طور كامل از اين ظرفيت‌ها استفاده نشده است.
امام جمعه موقت اهواز عنوان كرد: در خصوص تبيين انديشه‌هاي امام(ره) به عنوان احياگر حج ابراهيمي وجود دارد اين است كه امام خميني(ره) حج انتفاعي را به يك حج معنوي تبديل كردند. پس از انقلاب اسلامي، ورود به عرصه خدمت‌گذاري به حجاج ماهيت انتفاعي خود را از دست داد و به خدمت‌گذاري معنوي تبديل شد و اكنون، حضور خدمت‌گذاران حجاج و عتبات، حضوري معنوي است.
حسن‌زاده گفت: در واقع امام خميني(ره) حج را نجات داد. قبل از انقلاب كساني كه از طرف اوقاف آن زمان به عنوان بازرس مي‌آمدند، عملكرد نامناسبي را در اين سفر معنوي داشتند كه امام(ره) حج را از آن وضعيت نجات دادند و احياگر حج ابراهيمي بودند.




نظرات کاربران