کتابخانه حج را آنلاین مطالعه کنید کتابخانه حج را آنلاین مطالعه کنید کتابخانه حج را آنلاین مطالعه کنید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتابخانه حج را آنلاین مطالعه کنید کتابخانه حج را آنلاین مطالعه کنید کتابخانه حج را آنلاین مطالعه کنید کتابخانه حج را آنلاین مطالعه کنید کتابخانه حج را آنلاین مطالعه کنید

کتابخانه حج را آنلاین مطالعه کنید


مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری از قرارگیری دو هزار کتاب در کتابخانه پایگاه اطلاع‌رسانی حج با امکان جستجوی پیشرفته برای پژوهشگران و زائران خبر داد.

حجت‌الاسلام روزبه بركت رضايي در گفت‌وگو با خبرنگاران با بيان اينكه پايگاه اطلاع‌رساني حج، منبعي غني و ارزشمند در زمينه حج و زيارت با امكاناتي همچون مقالات و كتب است، گفت: موضوعاتي مانند حج و زيارت، با وجود اهميت بسيار به ويژه براي زائران بيت‌الله الحرام و عتبات عاليات، تنها درصد بسيار اندكي از مطالب اسلامي در اينترنت را به خود اختصاص داده است.
وي با اشاره به اعزام زائران ايراني به عمره مفرده افزود: پايگاه اطلاع‌رساني حج زير نظر حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت فعاليت داشته و به منظور غنابخشي موضوعات حج و زيارت در فضاي مجازي، تلاش مي‌كند با ارائه مطالب منسجم و دسته‌بندي شده در اين زمينه، حركتي نو در فضاي مجازي ايجاد كند.
مدير اطلاع‌رساني بعثه مقام معظم رهبري افزود: كتابخانه آنلاين از بخش‌هاي اصلي اين پايگاه محسوب مي‌شود كه در زير شاخه‌هاي احكام و مناسك حج، مسائل اجتماعي حج، حج و زيارت در ادب فارسي، اخلاق و اسرار حج و زيارت، اعتقادات و پاسخ به شبهات، منشورات بعثه، آموزش كارگزاران حج، اماكن و آثار اسلامي، عتبات عاليات و سوريه، ادعيه و حديث، خاطرات حج و عمره، فصلنامه ميقات حج و گزارش‌ها و گفتگوها به ارائه مقالات علمي و تحقيقي پرداخته است و محلي مناسب براي پژوهشگران و زائران سرزمين وحي محسوب مي‌شود.
بركت رضايي اظهار داشت: بيش از دو هزار اثر مكتوب، شامل 850 كتاب و 1200 مقاله در كتابخانه پايگاه اطلاع رساني حج با فرمت واحد، امكان جست‌وجوي پيشرفته، امكان ذخيره‌سازي و تفكيك كتاب و مقاله در اختيار پژوهشگران و زائران گذاشته شده است.
وي اضافه كرد: كتاب مصور مناسك حج و عمره، اماكن اسلامي مكه، مدينه، كربلا و سوريه، درس‌نامه‌هاي آموزشي زائران و خاطرات حج‌گزاري ايرانيان از كتاب‌هاي اين كتابخانه آنلاين است.
مدير پايگاه اطلاع‌رساني بعثه مقام معظم رهبري اظهار داشت: «درس‌نامه اسرار حج» تأليف محمدتقي فعالي، مجموعه دو جلدي «درس‌نامه آشنايي با تاريخ اسلام» تاليف سيدعلي ميرشفيعي، «درس‌نامه احكام مبتلابه حجاج» به قلم محمدحسين فلاح زاده، «درس‌نامه آشنايي با كشورهاي اسلامي» نوشته حجت‌الاسلام حسن روحاني و «درس‌نامه گزيده سيماي عقايد شيعه» اثر آيت‌الله جعفر سبحاني از ديگر درس‌نامه‌هاي آموزشي در اين كتابخانه ديجيتال است.
وي در ادامه گفت: كتاب آزموده‌ها ويژه انتقال تجارب روحانيان باتجربه به روحانيون جوان در قالب 11 جلد، كتب تخصصي آموزشي روحانيون كاروان‌ها از جمله «درآمدي بر فقه مقارن» اثر مصطفي جعفرپيشه فرد، «سيره معصومين» اثر محمدحسين واثقي راد، «با قرآن در مكه و مدينه» اثر اكبر دهقان، «فرهنگنامه اسرار و معارف حج» تدوين شده توسط حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت، «اماكن اسلامي مكه و مدينه» اثر رسول جعفريان و «شناخت عربستان و وهابيت» اثري از علي محمدي آشناني در اين مجموعه موجود و قابل دسترسي است.
كتابخانه آنلاين حج به نشاني http://old.hajj.ir/hadjwebui/library/wfViewLibraryList.aspx در فضاي مجازي قابل دسترسي است.
پايگاه اطلاع‌رساني حج به نشاني www.hajj.ir در چند بخش اصلي، شامل اخبار حج و زيارت، كتابخانه تخصصي، پاسخ به شبهات، اماكن اسلامي ، توليدات فيلم، تصوير و نرم‌افزارهاي تلفن همراه در قالب‌هاي گوناگون به ارائه محتوا مي‌پردازد.




نظرات کاربران