سرپرست حجاج ایرانی: 

هر کس از مسیر انقلاب خارج شود مردم آن را بیرون خواهند کرد سرپرست حجاج ایرانی: 

هر کس از مسیر انقلاب خارج شود مردم آن را بیرون خواهند کرد سرپرست حجاج ایرانی: 

هر کس از مسیر انقلاب خارج شود مردم آن را بیرون خواهند کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سرپرست حجاج ایرانی: 

هر کس از مسیر انقلاب خارج شود مردم آن را بیرون خواهند کرد سرپرست حجاج ایرانی: 

هر کس از مسیر انقلاب خارج شود مردم آن را بیرون خواهند کرد سرپرست حجاج ایرانی: 

هر کس از مسیر انقلاب خارج شود مردم آن را بیرون خواهند کرد سرپرست حجاج ایرانی: 

هر کس از مسیر انقلاب خارج شود مردم آن را بیرون خواهند کرد سرپرست حجاج ایرانی: 

هر کس از مسیر انقلاب خارج شود مردم آن را بیرون خواهند کرد
سرپرست حجاج ایرانی:

هر کس از مسیر انقلاب خارج شود مردم آن را بیرون خواهند کرد


حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر درجمع راهپیمایان 22 بهمن مشهد در صحن جامع رضوی، استقلال، آزادی، خودباوری وحکومت مردم سالار دینی را از ثمرات انقلاب اسلامی برای ملت ایران برشمرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از مشهد، جمعيت راهپيمايان يوم الله 22 بهمن مشهد با طي مسيرهاي تعيين شده به صحن جامع رضوي رسيده است. اكنون صحن جامع واطراف آن را انبوهي از مردم وفادار به انقلاب پوشانده است. جايگاه زيبايي در صحن ايجاد شده و با خط درشت شعار:در بهار آزادي،جاي شهدا خالي بر روي آن نوشته است.آري اين مردم آمده اند تا يك بار ديگر ميثاق با رهبري معظم انقلاب را به جهانيان نشان دهند و به همه بگويند كه ما تا پاي جان ايستاده ايم.
مراسم پاياني راهپيمايي مردم در صحن جامع رضوي با تلاوت آياتي از كلام الله مجيد، اجراي سرود زيباي آزادي در طلوع انقلاب و گراميداشت ياد شهدا و امام توسط گروه سرود آغاز شد در ادامه حجت السلام و المسلمين قاضي عسگر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني براي راهپيمايان اظهار داشت: مردم نداي رهبر معظم انقلاب را به واقع لبيك گفتند و پيوند با رهبري را به جهانيان ثابت كردند و نشان دادند كه با آمادگي توطئه را درهم مي شكنند.
وي محور سخنان خود را به ثمرات انقلاب اسلامي اختصاص داد و از احياي اسلام به عنوان نخستين ثمرات اين انقلاب ياد كرد و افزود: عزيزاني كه در بطن انقلاب بودند انقلاب را به خوبي مي شناسند. نسل دوم و سوم هم تا حدودي در جريان هستند، ايادي استكبار در تركيه آتا تورك را به ميدان آوردند و به مقابله با دين برخاستند و قبل از انقلاب در كشور ماسعي كردند با خريدن عناصر مزدور، در مسير غرب زده كردن مردم و محو اسلام در اين كشور تلاش كنندجوان هاي ما كمترين مسائل را لمس كرده اند. راديو و تلويزيون و همه امكانات تبليغي در خدمت رذالت و ضد اسلام بود.تعداد مشروب فروشيها زياد بود از نماز جمعه ها واعتكاف جوانان خبري نبود، عوامل رژيم مواد مخدر را توسعه مي دادند تا اسلام از اين جامعه رخت بربندد.اگر قيام اسلامي به رهبري امام نبود، معلوم نبود چه بر سر اين كشور و اسلام مي آمد.اسلام ناب زن را به جامعه مي آورد و از آن براي رشد انسان هاي لايق استفاده مي كند.
حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با بيان تعبيري از حضرت امام (ره) درباره اسلام ناب محمدي گفت: افرادي را كه تابع اسلام سرمايه داري، منافقين و فرصت طلبان و در يك كلمه اسلام آمريكايي هستند از خود طرد كنيد. امام آمد و فرهنگ عاشورا را آن طور كه هست به مردم معرفي كرد، فرهنگ شهادت طلبي و گريز از دنيا پرستي را ترويج كرد.
وي دومين ثمره انقلاب را طرح حكومت اسلامي دانست و اظهار كرد: امام آمد و طرح حكومت اسلامي را به رهبري ولي فقيه اعلام كرد. امام آن را در شكل حكومتي مطرح كرد، آن هم در زماني كه كمونيسم دين را افيون توده ها مي دانست و دنيا عليه دين به پا خاسته بود امام تئوري حكومت ديني را به بهترين شيوه مطرح كرد، به اين معني كه اين حكومت با ساده زيستي و در خدمت مردم بودن حركت كند و اين شيوه را در عمل به مردم ثابت كرد.
سخنران مراسم 22 بهمن مشهد افزود: دونكته در اين موضوع هست، نكته نخست اين كه قوانين اسلام مي تواند جامعه بشري را اداره كند و نكته دوم اين كه مي توان همانند شيوه پيامبر زندگي بشر را اداره كرد. امام با ساده زيستي زندگي و حكومت اسلامي را اداره كرد و تا پايان عمر خود را خدمتگزار مردم مي دانست و اين دوشيوه امام امروز به رشد و كمال رسيده است. رهبر معظم انقلاب نيز سيره امام را ادامه دادند و با همان ساده زيستي حكومت اسلامي را اداره مي كنند.
هر كس از مسير امام و انقلاب خارج شود مردم آن را از صحنه بيرون خواهند كرد وي از ايجاد حاكميت يك نظام مردم سالار ديني به عنوان سومين ثمره انقلاب ياد كرد و اظهار داشت: نكته ديگر كه برمردم پوشيده نيست اين است كه قبل از انقلاب مجالس ايران فرمايشي بود، اين رويه در بسياري از ديگر كشورهاي جهان نيز داير است، اما امام مردم را به صحنه آورد و روي آراي مردم تكيه كرد. امام موقعي كه آقاي بازرگان را به رياست دولت موقت برگزيدند اطهارداشتند،"يك رفراندوم با راي مردم براي قبول نظام جمهوري اسلامي بگذاريد، هرچند من مي دانم كه مردم طرفدار اين نظام هستند اما اين كار صورت بگيرد تا مردم راي بدهند." در طول انقلاب هم مي بينيم هرجا افراد مختلف و فتنه گران از مسير امام وانقلاب خارج شده اند همين مردم آنها را از صحنه بيرون كردند.
سرپرست حجاج ايراني همچنين تحقق استقلال را از ديگر ثمرات انقلاب برشمرد و افزود: پيش از انقلاب ايادي استكبار و مستشاران آمريكايي در اين كشور از مردم حق وتو مي گرفتند و آنها را وحشي مي دانستند، در جريان كاپيتولاسيون مي گفتند يك خارجي اگر شخصيتي از ايران را زير بگيرد كسي حق تعرض و محاكمه اورا ندارد، مردم را به خارجي ها فروختند وضع زندگي مردم هم نابسامان بود، كشور وابسته بود، از 54 هزار روستاي كشور تنها 2 هزار روستا برق داشت، امكانات بهداشتي نبود، پزشكان هندي همه جاي كشور پخش بودند،صنعت مارا فلج كردند، مملكت را از بين بردند، اما امام آمد و استقلال از دست رفته را به مردم بازگرداند. امام فرمود تمام بدبختي ما از آمريكا و اسرائيل است. مردم را مديريت كرد و فرمود بايد روي پاي خود بايستيم.قبلاً دانشگاههاي ما درخدمت اجانب بود و مي گفتند براي ايستادن روي پاي خود يا بايد به شرق متكي باشيم يا به غرب، ولي شعار امام نه شرقي، نه غربي بودو امروز مي بينيد جمهوري اسلامي بدون وابستگي به شرق و غرب استقلال دارد. رهبرفرزانه و خردمند و شجاع ما در سخنراني اخيرشان فرمودند كه آمريكا به فكر اين مردم نيست. امروز نيز ميليونها نفرمردم ايران به صحنه آمدند تا بگويند ما ذره اي از استقلال خودمان كوتاه نمي آييم و از نظام و انقلاب دست برنمي داريم. امام آمد و روي استقلال تكيه كرد و امروز، مستقل ترين كشور جهان ملت مسلمان ايران است.
وي از آزادي به عنوان ثمره بعدي انقلاب ياد كرد و با اشاره به دوران پيش از انقلاب و مقايسه آن با انقلاب اسلامي اظهار داشت: علما و روحانيون را در زمان رژيم گذشته به زندان بردند، خفقان عجيبي در كشور حاكم بود، انقلاب آمد و آزادي را تعريف كرد و گفت؛"كسي مادامي كه فتنه گري نكرده به خاطر عقيده اش دستگيرنمي شود"، البته ملت ما ملت آزاد است، در دانشگاهها، اساتيد و دانشجويان آزادانه حرف مي زنند و مي نويسند، گاهي يك نوجوان ايراني چنان تحليل مي كند كه تعجب مي كنيم، مثلا وقتي از او مي پرسيم كه چرا به راهپيمايي آمدي مي گويد براي اينكه دشمنان به اين مرزو بوم طمع نكنند. انقلاب اسلامي، آزادي به معناي بي بند و باري را نمي پذيرد، آزادي فتنه گري را نمي پذيرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر، احياي خودباوري در مردم را از ثمرات انقلاب دانست و ادامه داد: پيش از انقلاب كشور براي تامين كوچكترين نيازها به خارج وابسته بود. زراعت‌ها را از بين بردند، صنعت وابسته بود، امام آمد و خودباوري را درمردم تزريق كرد وگفت"شما مي توانيد". مگر كسي باورش مي شد ما بتوانيم كشتي هاي غول پيكر بسازيم، هواپيما بسازيم، ماهواره بسازيم، روز بروز اكتشافات جديدي اضافه كنيم. اكنون دنيا فهميده است كه در ايران چه تحول عظيمي رخ داده است، در بحث انرژي هسته اي ما الان در حد 20 درصد توليد كرده ايم و مرزها را مي شكافيم.
وي همچنين عزت بخشيدن به زنان را از ثمرات انقلاب برشمرد و اظهارداشت: امام بانوان را به صحنه آورد، در زمان شاه دختر شايسته ايران كسي بود كه هرزه تر باشد، اما امروز زنان ما عزت پيدا كردند، بيش از نيمي از ظرفيت كشور ما در دست خانم هاست، استاد دانشگاه داريم، دكتر داريم و...، زنان درهمه جا حضور دارند، اما با رعايت حجاب و عفت.
حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسگر خطاب به مردم افزود: عزيزان قدر انقلاب را بدانيد، مشكلات نبايد ما را از مسير انقلاب خارج كند، امروز نهضت شما جهاني شده است، بيداري اسلامي تحقق پيدا كرده و آينده از آن شماست. مطمئن باشيد همان طور كه امام فرموده است انقلاب ما قدرتهاي استكبار را به خاك مذلت مي نشاند، بر رهبري فرزانه خودتان و برجوانان خودتان افتخار كنيد. نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در پايان براي تداوم موفقيت ملت ايران دعا كرد.




نظرات کاربران