تدارک گسترده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره برای استقبال از دانشگاهیان عمره گزار تدارک گسترده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره برای استقبال از دانشگاهیان عمره گزار تدارک گسترده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره برای استقبال از دانشگاهیان عمره گزار بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تدارک گسترده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره برای استقبال از دانشگاهیان عمره گزار تدارک گسترده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره برای استقبال از دانشگاهیان عمره گزار تدارک گسترده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره برای استقبال از دانشگاهیان عمره گزار تدارک گسترده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره برای استقبال از دانشگاهیان عمره گزار تدارک گسترده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره برای استقبال از دانشگاهیان عمره گزار

تدارک گسترده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره برای استقبال از دانشگاهیان عمره گزار

بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره برای استقبال از دانشجویان عمره گزار که سفر آنها از روز شنبه – سوم فروردین – آغاز شد، تدارکات گسترده ای صورت داده است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج به مدينه منوره، نخستين كاروان دانشجويان روز شنبه وارد فرودگاه جده شد و با ورود به مدينه منوره، زائران از سوي نمايندگان بعثه مقام معظم رهبري مورد استقبال قرار گرفتند.
با استقرار دانشجويان عمره گزار در هتل هايشان ، برنامه هاي زيارتي و فرهنگي و مذهبي آنها آغاز مي شود.
بر طبق برنامه در تشرف هاي زائران به حرم شريف نبوي و بقيع مطهر ، روحانيون مجرب و مسلط برادبيات دانشگاهي همراه با آنها خواهند بود و زيارت نامه و دعاهاي مخصوص را قرائت و آيين و آداب زيارت را به دانشجويان آموزش خواهند داد.
نخستين گروههاي دانشجويي عمره گزار شامل زوج هاي دانشجو است.
براي ارتقاي سطح آگاهي هاي مذهبي و تاريخي دانشجويان بعثه مقام معظم رهبري دوره هاي خاص مدينه شناسي را برگزار مي كند.
محتواي اين دوره را فرازهايي از تاريخ اسلام بخصوص دوره ده ساله حضور رسول الله الاعظم (ص) در مدينه منوره و وقايع تاريخي صدر اسلام و نيز آشنايي با اماكن مقدس و مذهبي و محل وقايع تاريخي مدينه منوره مانند غزوات رسول الله (ص) و مساجد معروف اين شهر و تاريخ و شان آنها تشكيل مي دهد.
محتواي اين دوره كه در قالب فيلم و عكس و اسلايد طراحي شده ، توسط راويان محقق و آموزش ديده ارايه مي شود .
علاوه بر دوره هاي مدينه شناسي ، دانشجويان عمره گزار به "زيارت هاي ويژه" خواهند رفت كه شامل ديدار از امكان تاريخي و مذهي مدينه منوره و محل وقوع برخي حوادث مهم صدر اسلام است.
هدف از برگزاري اين دوره ها ارايه آموزش هاي حضوري و اطلاع رساني در محل ازچگونگي وقوع حوادث و رويدادهاي تاريخي مدينه منوره در صدر اسلام است.
اين دوره ها را بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره براي اقشار مرجع برگزار مي كند كه علاوه بر زيارت ، قصد مطالعه و تدبر و تعمق بيشتر در سير وقايع و حوادث تاريخ اسلام را دارند.
به علاوه برنامه هاي مذكور ، بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره در دوره حضور دانشجويان ودانشگاهي هاي عمره گزار در شهررسول الله (ص) براي آنها چندهمايش تخصصي وعمومي برگزار مي كند و در نظر گرفته شده تا به سوالات آنها توسط روحانيون و كارشناسان صاحب صلاحيت پاسخ داده شود.
برنامه اعزام كاروانهاي دانشجويي و دانشگاهي به عربستان سعودي براي عمره گزاري طبق برنامه تا بيستم ارديبهشت ماه ادامه خواهد يافت وقرار است در اين چارچوب نزديك به 15 هزار دانشجو و دانشگاهي توفيق زيارت حرمين شريفين و عمره گزاري را پيدا كنند.




نظرات کاربران