مظلومیت حضرت خدیجه و ابوطالب در مکه مکرمه عکس مظلومیت حضرت خدیجه و ابوطالب در مکه مکرمه عکس مظلومیت حضرت خدیجه و ابوطالب در مکه مکرمه عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مظلومیت حضرت خدیجه و ابوطالب در مکه مکرمه عکس مظلومیت حضرت خدیجه و ابوطالب در مکه مکرمه عکس مظلومیت حضرت خدیجه و ابوطالب در مکه مکرمه عکس مظلومیت حضرت خدیجه و ابوطالب در مکه مکرمه عکس مظلومیت حضرت خدیجه و ابوطالب در مکه مکرمه عکس

مظلومیت حضرت خدیجه و ابوطالب در مکه مکرمه عکس

قبرستان جنت‌المعلی مدفن اجداد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و عموی مظلوم ایشان، حضرت ابوطالب علیه‌السلام و مرقد حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها و فرزندانشان قاسم و عبدالله است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج به مكه مكرمه، گزارش تصويري از قبرستان جنت‌المعلي كه مدفن اجداد پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و عموي مظلوم ايشان، حضرت ابوطالب عليه‌السلام و مرقد حضرت خديجه كبري سلام الله عليها و فرزندانشان قاسم و عبدالله مي‌باشد.
اين قبرستان در درّه ابي دب در مجاورت كوه حجون قرار دارد. مساحت قبرستان حدود 137 هزار متر مربع بوده و قسمت شرقي آن متعلق به صدر اسلام و قسمت غربي آن در قرن اول هجري قمري احداث و توسعه يافته است كه قبور تعداد زيادي از اصحاب پيامبر و شهدا در اين قسمت قرار دارد.
ديوارهاي اطراف قبرستان شبيه ديوارهاي اطراف قبرستان بقيع در مدينه طراحي و در حال احداث است كه فضاي زيبايي را به نمايش مي‌گذارد.
لازم به ذكر است، عبدالله زبير بعد از كشته شدن توسط حجاج بن يوسف ثقفي و نيز اسماء بنت ابي‌بكر مادر وي در قسمت غربي قبرستان دفن شده‌اند.




نظرات کاربران