انتقاد یک فعال سیاسی از برخی رفتارهای مقامات عراقی انتقاد یک فعال سیاسی از برخی رفتارهای مقامات عراقی انتقاد یک فعال سیاسی از برخی رفتارهای مقامات عراقی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتقاد یک فعال سیاسی از برخی رفتارهای مقامات عراقی انتقاد یک فعال سیاسی از برخی رفتارهای مقامات عراقی انتقاد یک فعال سیاسی از برخی رفتارهای مقامات عراقی انتقاد یک فعال سیاسی از برخی رفتارهای مقامات عراقی انتقاد یک فعال سیاسی از برخی رفتارهای مقامات عراقی

انتقاد یک فعال سیاسی از برخی رفتارهای مقامات عراقی

یکی از فعالان سیاسی که به تازگی به کشور عراق سفر کرده است از برخی رفتارهای مقامات عراقی با زائران ایرانی انتقاد کرد و خواستار اصلاح این گونه برخوردها شد.

حجت‌الاسلام سيد رضا اكرمي، نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلي با اشاره به اهميت و جايگاه زيارت گفت: متاسفانه موضوع زيارت در كشور ايران به خوبي تبيين نشده است.
وي افزود: هم‌اينك سالانه ميليون‌ها ايراني به اماكن مقدس و زيارتي كربلاي معلي، نجف‌اشرف، مدينه منوره، مكه مكرمه و حرم حضرت رضا عليه‌السلام مشرف مي‌شوند. اما برخي مسوولان از كنار اين موضوع بي‌تفاوت عبور مي‌كنند.
اين نماينده سابق مجلس، تبيين، تبليغ، ترويج و اطلاع رساني موضوع زيارت از سوي رسانه ملي و شبكه‌هاي ماهواره‌اي را بسيار ضروري خواند و اظهار داشت: كساني كه به اماكن مقدس مشرف مي‌شوند به صورت كامل و دقيق از آداب زيارت و بايدها و نبايدهاي آن به خوبي مطلع نيستند، بنابراين رسانه‌ها بايد به اين موضوع بيشتر بپردازند.
وي ادامه داد: همچنين تربيون نماز جمعه، مطبوعات، رسانه‌هاي محلي و سراسري نيز بايد به اين موضوع بيشتر اهميت دهند، زيرا موضوع زيارت ابعاد گوناگوني دارد كه نياز است به خوبي بيان شود و در اين باره كار جدي صورت گيرد.
حجت الاسلام اكرمي تصريح كرد: خوشبختانه ملت ما، اهل زيارت هستند و بيشتر تعطيلات خود را در اين اماكن مقدس سپري مي‌كنند، بنابراين برنامه‌ريزي از سوي دست‌اندركاران ضروري است و بايد مديريت زيارت به صورت شكلي انجام گيرد، همچنين در بحث محتواي نيز نياز است تلاش بيشتري شود.
وي با بيان اينكه سفر زيارتي عتبات عاليات فرصت اندكي براي بيان تمامي معارف در ميان زائران است، تاكيد كرد: متاسفانه مديريت زيارت آن گونه كه بايد و شايد، جدي گرفته نشده است. زائران نيز بايد براي بالابردن اطلاعات معارفي و زيارتي خود قبل و حين سفر مطالعات علمي داشته باشند.
اين فعال سياسي همچنين از روحانيان، مديران، مداحان و زائران خواست كه خاطرات سفر خود را با هدف انتقال تجربيات به نسل‌هاي آينده، حتما ثبت كنند و در ادامه افزود: اين تجربيات در سفرهاي بعدي و براي ديگران بسيار مفيد خواهد بود و حتي گاهي مي‌توان از آن در برخي مباحث علمي نيز بهره گرفت.
وي با بيان اينكه يكي از افتخارات ايرانيان اين است كه به زيارت عتبات بسيار مي‌روند، تصريح كرد: از مقامات عراق نيز مي‌خواهيم در نوع رفتار خود تجديد نظر كنند و براي زائران ايراني بيشتر احترام قائل شوند بدانند آن‌ها زائر آقا اباعبدالله الحسين عليه‌السلام هستند و خدمت به ايشان بسيار ارزش معنوي دارد.
حجت الاسلام اكرمي با بيان اين كه بسياري از مردمان دو كشور ايران و عراق را شيعيان تشكيل مي‌دهند، افزود: سفر عتبات عاليات براي هر دو كشور دستاوردهاي اقتصادي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي دارد، نبايد به اين زائران بي‌اعتنايي كرد.
وي ادامه داد: مقامات عراقي بدانند سفر زائران به اين كشور براي خودشان نيز مفيد خواهد بود و در پيشرفت و توسعه اين كشور تاثير گذار است، از اين‌رو برخي رفتارهاي عوامل اجرايي در اين كشور بايد اصلاح شود تا زائران ايراني بيشتر اميدوار شوند.




نظرات کاربران