مرثیه‌ای که ویژه مدیران است مرثیه‌ای که ویژه مدیران است مرثیه‌ای که ویژه مدیران است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مرثیه‌ای که ویژه مدیران است مرثیه‌ای که ویژه مدیران است مرثیه‌ای که ویژه مدیران است مرثیه‌ای که ویژه مدیران است مرثیه‌ای که ویژه مدیران است

مرثیه‌ای که ویژه مدیران است

بعضی مرثیه‌های امام حسین علیه‌السلام را فقط مدیران می‌فهمند، باید این شبکه ارتباطی را فهمید تا عمق بعضی روضه‌ها درک شود.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج در كربلاي معلي، حجت‌الاسلام سيدعلي اصغر علوي، عاشوراپژوه عصر روز گذشته در ادامه سلسله جلسات خود در خيمه گاه حضرت ابابعبدالله الحسين ع در كربلاي معلي اظهار داشت: ما ارتباط امام حسين و حضرت زينب را با خود شبيه‌سازي كرده و گوشه‌اي از آن را مي‌فهميم: ارتباط برادر و خواهر.
اما چه كسي مي‌فهمد امام حسين براي حضرت مسلم چقدر زجر كشيد؟
چه كسي مي‌فهمد امام حسين بالاي سر حبيب‌بن‌مظاهر چه كشيد؟ (حرفي كه براي علي‌اصغرش زد در رثاي حبيب گفت. اما كسي براي حبيب اين‌طور گريه نمي‌كند.)
اگر كسي رئيس باشد (مثل امام حسين) و نماينده‌اي بفرستد مي‌فهمد عُلقه رئيس به نماينده‌اش چقدر است، آن وقت روضه مسلم را مي‌فهمد و اين كه چرا امام با شنيدن خبر شهادت مسلم فرمود: لاخير في العيش بعد هؤلاء… (ما كه روضه مسلم نمي‌خوانيم، روضه دوطفلان مسلم را مي‌خوانيم)
ما اين‌قدر سياسي نيستيم تا روضه حبيب را بفهميم و الا براي رفتن حبيب ما هم مثل امام حسين شكسته مي‌شديم: (لما وقع حبيب علي الازض بان الانكسار في وجه الحسين)
ما براي برير نمي‌توانيم خوب گريه كنيم چون نمي‌فهميم ۵۰ سال با وضوي نماز عشا نماز صبح خواندن يعني چه.
حسين جان! دستت درد نكند! لااقل زن و بچه‌ات را به كربلا آوردي تا راحت‌تر بتوانيم گريه كنيم، چون همه زن و بچه دارند.
با فهم بعضي شبكه‌هاي ارتباطي، بعضي روضه‌ها را مي‌فهميم: o برادر و خواهر (روضه وداع امام حسين و حضرت زينب) o پدر و پسر (روضه امام حسين و علي‌اكبر) o مادر و پسر (روضه رباب و علي‌اصغر) o برادر و برادر (روضه حضرت عباس) o…
اما در شبكه ارتباطي رهبر و پيروان تا به‌حال روضه‌هاي كربلا را نشنيده‌ايم. بعضي روضه‌هاي امام حسين را فقط مديران مي‌فهمند، بايد اين شبكه ارتباطي را فهميد تا عمق بعضي روضه‌ها درك شود. براي فهم بعضي روضه‌ها بايد مدير بود…
شايان ذكر است، روايتگري، روشي نو در بيان مفاهيم ناب اهل بيت عليهم السلام با تأكيد ويژه بر عاشوراي حسيني و اتصال آن با عاشوراي خميني در راستاي آماده سازي جامعه براي درك جامعه مهدوي است.
اين برنامه هر روز از ساعت ۱۶:۳۰ عصر در خيمه‌گاه حسيني در كربلاي معلي از سوي بعثه مقام معظم رهبري برگزار مي‌شود كه راوي در اين برنامه وقايع كربلا را به صورت تصويري براي زائران بيان مي‌كند.




نظرات کاربران