زیارت عاشورا؛ خط کشی برای تشخیص زیارت عاشورا؛ خط کشی برای تشخیص زیارت عاشورا؛ خط کشی برای تشخیص بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زیارت عاشورا؛ خط کشی برای تشخیص زیارت عاشورا؛ خط کشی برای تشخیص زیارت عاشورا؛ خط کشی برای تشخیص زیارت عاشورا؛ خط کشی برای تشخیص زیارت عاشورا؛ خط کشی برای تشخیص

زیارت عاشورا؛ خط کشی برای تشخیص

زیارت عاشورا زنده‌ترین و تازه‌ترین معیارها را برای تطبیق با امروز و تشخیص فاصله از سپاه حق و باطل به زائر هدیه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج در كربلاي معلي، حجت‌الاسلام سيدعلي اصغر علوي، پژوهشگر و نويسنده حوزه عاشورا عصر روز گذشته در ادامه سلسله جلسات روايتگري خود در خيمه‌گاه حضرت اباعبدالله الحسين عليه‌السلام در كربلاي معلي در تشريح جايگاه زيارت عاشورا در زندگي امروز زائرين اين‌گونه پرداخت:
زيارت عاشورا بهترين خط كش براي تشخيص است. در زيارت عاشورا خط و مرزها به خوبي مشخص مي‌شود. در اين زيارت، انسان حدود و جايگاه «حب و بغض» ها را بهتر مي‌شناسد.
جريان زيارت، انسان را وارد يك معادله مي‌كند:
۱- امتدادي كه سرچشمه‌اش از بدي‌ها نشأت مي‌گيرد و تو نيز در آن دخيل هستي. (از «اللهم العن اول ظالم» … تا «آخر تابع»)؛ طيفي كه تو هم در آن دخيل هستي و ايفا‌گر نقشي.
۲- جرياني كه سرچشمه اش از خوبي‌ها و نماد سلام و سلامت بر مي‌خيزد و تو را نيز در بر مي‌گيرد و علي‌الدوام ادامه مي‌يابد. (از «السلام عليك يا اباعبدالله» … تا «ابدا ما بقيت و بقي الليل و النهار»)
و هر دو جريان بي‌كرانه است؛ مهم نيست اول و دوم و سوم كيانند، مهم اين است كه اين قصه هنوز هم هست و سكه رايج هر زمان و مكاني است. تو هم دخيل هستي، فقط بايد جايت را در اين دو طيف پيدا كني. كدام نقش را در اين سامان ايفا خواهي كرد؟
نقش‌هاي «شايعت، بايعت، تابعت، اسرجت، الجمت، تنقّبت، تهيّأت، اول ظالم، آخر تابع، جاهدت و…» هنوز هم ادامه دار است. از سوي ديگر در حريم سلام و دوستي نيز تا «حلت بفنائك» هست ميتوان در اين خيل جايي در كنار عاشوراييان كربلاي۶۱ هجري پيدا كرد. زيارت عاشورا زنده‌ترين و تازه‌ترين معيارها را براي تطبيق با امروز و تشخيص فاصله از سپاه حق و باطل به زائر هديه مي‌دهد.
گفتني است، سلسله جلسات روايتگري نهضت عاشورا به صورت مصور همه روزه از ساعت 16 و 30 دقيقه از سوي بعثه مقام معظم رهبري، در خيمه‌گاه حسيني كربلاي معلي برگزار مي‌شود.




نظرات کاربران