نیم‌نگاهی به کتابخانه تخصصی حج در قم نیم‌نگاهی به کتابخانه تخصصی حج در قم نیم‌نگاهی به کتابخانه تخصصی حج در قم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نیم‌نگاهی به کتابخانه تخصصی حج در قم نیم‌نگاهی به کتابخانه تخصصی حج در قم نیم‌نگاهی به کتابخانه تخصصی حج در قم نیم‌نگاهی به کتابخانه تخصصی حج در قم نیم‌نگاهی به کتابخانه تخصصی حج در قم

نیم‌نگاهی به کتابخانه تخصصی حج در قم

کتابخانه تخصصی حج و زیارت دارای 22هزار عنوان کتاب و دو هزار مقاله به صورت فایل پی دی اف می باشد که همراه با خدمات دیگری از جمله؛ استفاده از اینترنت پرسرعت و چاپ محدود مقالات به صورت رایگان میزبان محققان است.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، طلاب و فضلاي حوزه‌هاي علميه مي‌توانند به منظور بهره مند از ۲۲ هزار جلد كتاب و دو هزار جلد مقاله تخصصي پيرامون حج، عتبات عاليات و. . . به صورت رايگان به كتابخانه تخصصي پژوهشكده حج و زيارت مراجعه كنند.
مسؤول كتابخانه تخصصي پژوهشكده حج و زيارت در گفت وگو يي اظهارداشت: تاسيس اين كتابخانه تخصصي همزمان با تاسيس مركز تحقيقات حج پايه ريزي و واسطه حضور كارشناسان و اساتيد در سفرهاي خارجي به ويژه مكه و مدينه اين كتاب‌هاي تخصصي تهيه شدند.
وي با بيان اينكه بيشتر كتاب‌هاي اين كتابخانه به زبان عربي است، بيان داشت: كتابخانه تخصصي پژوهشكده حج و زيارت از نظر محتوا و موضوعات يكي از بي بديل‌ترين مراكز كتابخانه اي كشور محسوب مي‌شود كه روزانه پذيراي محققان و فرهيختگان حوزه و دانشگاه مي‌باشد.
حجت الاسلام احمدي با اشاره به اين كه جديدترين كتاب‌هاي تخصصي وهابيت در اين كتابخانه موجود است، خاطرنشان كرد: در سال گذشته بيش از چهارصد جلد كتاب از جديدترين آثار منتشر شده پيرامون حج و زيارت، رد شيعه، افكار و عقايد وهابيت خريداري شد تا پس از مطالعه جواب آن توسط محققين و اساتيد ارائه شود.
مسؤول كتابخانه تخصصي پژوهشكده حج و زيارت ادامه داد: اين كتابخانه داراي ۲۲هزار عنوان كتاب و دو هزار مقاله به صورت فايل پي دي اف، همراه با خدمات ديگري از جمله؛ استفاده از اينترنت پرسرعت و چاپ محدود مقالات به صورت رايگان ميزبان محققان است.
وي به شيوه نگهداري و مديريت كتابخانه اشاره كرد و گفت: اين كتابخانه تخصصي بر اساس رديف چيني كنگره، و حروف الفباي انگليسي A (كليات)، B (فلسفه)، BP (اسلام) و BP135 (حديث شيعه) منابع ارزشمندي را در دسترس علاقه مندان قرار مي‌دهد.
وي افزود: در شيوه كتابداري كنگره، ابتدا حروف انگليسي بعد اعداد سپس نام مولف و كتاب درج مي‌شود و امتياز اين سبك افزايش قابل ملاحظه تعداد كتب بدون هيچ دغدغه اي است.
حجت الاسلام احمدي ادامه داد: اين كتابخانه بر حسب ضرورت تعاملاتي را با كتابخانه‌هاي بزرگ از جمله، آيت الله العظمي مرعشي نجفي (ره) و حرم مطهر حضرت معصومه (س) نيز دارد و علاقه مندان مي‌توانند براي مراجعه به مخزن كتب و سالن مطالعه همه روزه از ساعت ۳۰/۷ الي ۱۹ به ابتداي بلوار سميه، نرسيده به مركز فقهي ائمه اطهار (ع) مراجعه كنند.




نظرات کاربران