استقبال زائران ایرانی از قبرستان ابوطالب در مکه استقبال زائران ایرانی از قبرستان ابوطالب در مکه استقبال زائران ایرانی از قبرستان ابوطالب در مکه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
استقبال زائران ایرانی از قبرستان ابوطالب در مکه استقبال زائران ایرانی از قبرستان ابوطالب در مکه استقبال زائران ایرانی از قبرستان ابوطالب در مکه استقبال زائران ایرانی از قبرستان ابوطالب در مکه استقبال زائران ایرانی از قبرستان ابوطالب در مکه

استقبال زائران ایرانی از قبرستان ابوطالب در مکه


قبرستان ابوطالب درمکه مکرمه، همه روزه در دونوبت صبح وعصر به روی زایران بازاست وعلاقه مندان می‌توانند برای زیارت وارد این قبرستان شوند.


به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج در مكه مكرمه، قبرستان ابوطالب كه قدمت قبل از اسلام داشته و پس از قبرستان بقيع شريف‌ترين مقابراست، همانند بقيع در هر روز دونوبت پذيراي خيل زايران عمره گزار ايراني و ساير كشورهاست.
درقبرستان ابوطالب كه شهروندان عربستان از آن باعناوين «جنه المعلاه» و «مقبره معلي» ياد مي‌كنند، بزرگاني همچون قصي بن كلاب جد اعلاي پيامبر (ص)، عبدالمطلب نياي آن حضرت، حضرت خديجه همسر وفادارش ونيز عده اي از شهداي نبرد‌هاي صدراسلام مدفون هستند.
اين قبرستان درشمال شرقي شهر مكه مكرمه و در تقاطع دو خيابان مسجدالحرام و حجون واقع شده وبه مسجد تاريخي «جن» نزديك مي‌باشد. درحال حاضر در اين قبرستان ميتي دفن نمي‌شود و در اين چند ساله از قبرستان شرايع استفاده مي‌شود.
حادثه خونين «جمعه سياه» مكه مكرمه و شهادت عده زيادي از زايران ايراني درسال ۶۶ كه به تعطيلي سه ساله حج جمهوري اسلامي ايران انجاميد، در زير پل حجون و در مجاورت همين قبرستان اتفاق افتاد.




نظرات کاربران