ناگفته‌هایی از رجزخوانی‌های فرزند رشید امام حسین در کربلا ناگفته‌هایی از رجزخوانی‌های فرزند رشید امام حسین در کربلا ناگفته‌هایی از رجزخوانی‌های فرزند رشید امام حسین در کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ناگفته‌هایی از رجزخوانی‌های فرزند رشید امام حسین در کربلا ناگفته‌هایی از رجزخوانی‌های فرزند رشید امام حسین در کربلا ناگفته‌هایی از رجزخوانی‌های فرزند رشید امام حسین در کربلا ناگفته‌هایی از رجزخوانی‌های فرزند رشید امام حسین در کربلا ناگفته‌هایی از رجزخوانی‌های فرزند رشید امام حسین در کربلا

ناگفته‌هایی از رجزخوانی‌های فرزند رشید امام حسین در کربلا

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) گفت: حضرت علی اکبر (ع) در روز عاشورا خطاب به دشمنان گفت به خانه خدا سوگند که ما سزاوارتر به پیامبر اکر‌م (ص) هستیم و حاضر هستیم بمیریم در حالی که زیر بار ذلت نمی‌رویم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام والمسلمين علي نظري منفرد، ضمن عرض تبريك به مناسبت ولادت حضرت علي اكبر(ع) و روز جوان اظهار كرد: اين فرزند دلاور حضرت اباعبدالله الحسين(ع) بر اساس روايات مختلف فرزند بزرگ حضرت است كه در كربلا به شهادت رسيد.
وي با بيان اينكه بر اساس روايات سن حضرت علي اكبر(ع) هنگام شهادت 25 ساله بوده است تصريح كرد: مادر اين جوان رشيد اسلام ليلا بوده است كه پدر وي از شخصيت‌هاي بزرگ طائف نام برده مي‌شود.
اين استاد حوزه علميه با تاكيد بر اينكه حضرت علي اكبر(ع) نسبت به پدر خود محبت و اطاعت كم نظيري داشت خاطرنشان كرد: اين جوان رشيد اسلام در روز عاشورا به پدر خود گفت هيچ ترسي نداريم از اينكه مرگ به سراغ ما بيايد در حالي كه حق هستيم.
نظري منفرد با اشاره به اينكه رجزهايي كه حضرت علي اكبر(ع) در روز عاشورا در مقابل دشمن خواند نشان از معرفت والاي اين جوان عاشورايي دارد اضافه كرد: اين جوان رشيد اسلام در روز عاشورا خطاب به دشمنان گفت به خانه خدا سوگند كه ما سزاوارتر به پيامبراكرم(ص) هستيم و حاضر هستيم بميريم در حالي كه زير بار ذلت نمي‌رويم.
وي تصريح كرد: امام حسين(ع) هنگامي كه حضرت علي اكبر(ع) را به ميدان جنگ فرستاد در سخناني فرمود ما جواني را فرستاديم كه در اخلاق، هيبت، ظاهر و سخن گفتن همانند جدم رسول خدا(ص) است.
اين استاد حوزه علميه با تاكيد بر اينكه حضرت علي اكبر از نسل اهل‌بيتي است كه خداوند بدي‌ها را از آن خاندان دور كرده است خاطرنشان كرد: اين جوان رشيد و مومن شهيد راه فضيلت است.
نظري منفرد با اشاره به اينكه حضرت علي اكبر (ع) انساني شجاع، شايسته و ايثارگر بود تصريح كرد: جوانان جامعه ما امروز بايد به اين جواني اقتدا كنند كه در زمينه‌هاي پاكدامني و اطاعت از امر ولايت الگوي تمام زمان و جوامع است.
وي با تاكيد بر درس‌آموزي از سيره و منش حضرت علي‌اكبر(ع) در زمينه اطاعت از پروردگار گفت: بندگي خداي متعال به رضايت پروردگار بستگي دارد كه اين ويژگي در وجود حضرت علي‌اكبر(ع) ظهور داشت، بنابراين بايد جوامع بشري براي موفقيت از آن درس بگيرند.




نظرات کاربران