حمایت مجدد عربستان از انتخاب حسن روحانی حمایت مجدد عربستان از انتخاب حسن روحانی حمایت مجدد عربستان از انتخاب حسن روحانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حمایت مجدد عربستان از انتخاب حسن روحانی حمایت مجدد عربستان از انتخاب حسن روحانی حمایت مجدد عربستان از انتخاب حسن روحانی حمایت مجدد عربستان از انتخاب حسن روحانی حمایت مجدد عربستان از انتخاب حسن روحانی

حمایت مجدد عربستان از انتخاب حسن روحانی

یک مقام دولتی عربستان اعلام کرد که کشورش از حسن روحانی، رییس‌جمهور منتخب ایران می‌خواهد که به دنبال ثبات در خاورمیانه باشد و از آن چه وی دخالت در امور کشورهای دیگر خواند، بپرهیزد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، روزنامه الوطن روز پنج‌شنبه به نقل از تركي بن محمد، معاون وزير امور خارجه عربستان نوشت: اگر اين هدفي باشد كه روحاني دنبال مي‌كند، پس ما هم از او حمايت خواهيم كرد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، معاون وزير امور خارجه عربستان گفت كه كشورش «روابط بهتر با ايران بر اساس احترام متقابل و دخالت نكردن در امور ساير كشورها و حفظ امنيت و ثبات ساير كشورها» را خواستار است.
ملك عبدالله، پادشاه عربستان كه كشورش بزرگ‌ترين صادركننده نفت در جهان است روز دوشنبه انتخاب روحاني به عنوان رييس‌جمهور جديد ايران را تبريك گفت و از تمايل وي به بهبود روابط دو كشور استقبال كرد.
روحاني يك روز پيش از انتخاب خود به عنوان رييس‌جمهور ايران در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط گفته بود كه پايان دادن به خصومت بين ايران و همسايگانش به ويژه عربستان از اولويت‌هاي وي خواهد بود.
او گفت: عربستان و ايران مي‌توانند نقش مهمي در مسايل مهم مانند امنيت خليج فارس ايفا كنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران