تذکر مجمع جهانی اهل البیت(ع) به قرضاوی تذکر مجمع جهانی اهل البیت(ع) به قرضاوی تذکر مجمع جهانی اهل البیت(ع) به قرضاوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تذکر مجمع جهانی اهل البیت(ع) به قرضاوی تذکر مجمع جهانی اهل البیت(ع) به قرضاوی تذکر مجمع جهانی اهل البیت(ع) به قرضاوی تذکر مجمع جهانی اهل البیت(ع) به قرضاوی تذکر مجمع جهانی اهل البیت(ع) به قرضاوی

تذکر مجمع جهانی اهل البیت(ع) به قرضاوی

دبیرکل مجمع جهانی اهل البیت(ع) در نامه‌ای به رییس اتحادیه علمای مسلمان در رابطه با سوگیری‌های وی در برابر رویدادهای مختلف صورت گرفته و در حال انجام در کشورهای اسلامی تذکر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسن اختري دبير كل مجمع جهاني اهل بيت (ع) يك ماه پيش در نامه‌اي به زبان عربي به "يوسف القرضاوي" رييس اتحاديه علماي مسلمان، نسبت به برخي از رفتارهاي وي تذكر داده است كه متن آن به تازگي در اختيار رسانه‌ها قرار گرفته است.
ترجمه متن كامل نامه اختري خطاب به يوسف القرضاوي به شرح زير است:
«بسم الله الرحمن الرحيم
و لن تَرْضَي عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَي حَتَّي تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَي اللّهِ هُوَ الْهُدَي وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعدَ الَّذِي جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِير (البقرة 120)
جناب آقاي دكتر شيخ يوسف قرضاوي
با سلام و درود
با نهايت تاسف، از اظهارات شما در "دوحه" بر ضد جمهوري اسلامي ايران، حزب الله لبنان و دبير كل آن؛ سيد حسن نصرالله، حكومت سوريه و نيز فرقه علويه كه از عبارات اهانت‌آميز و نامناسب استفاده شده بود مطلع شديم و تعجب و ناراحتي خود را نسبت به اين اظهارات و مواضع منفي كه در نهايت به بيشتر شعله‌ور شدن فتنه طائفي و مذهبي در جهان عربي و اسلامي و به خون‌ريزي و كشتار منجر مي‌گردد ابراز مي‌كنيم، اين در حاليست كه مسلمانان جهان بيش از پيش به وحدت اسلامي در مواجهه با توطئه‌هاي بين‌المللي و تبعيض نژادي و خشونت و تروريسم نياز دارند و بايد براي مقابله با رژيم غاصب صهيونيستي و استكبار جهاني صفي واحد تشكيل داده و يكي شوند.
همانطور كه خداوند باري تعالي در قرآن كريم به ما ياد مي‌دهد: و لا تكونوا كالذين تفرقوا و اختلفوا من بعد ما جاءهم البينات و أولئك لهم عذاب عظيم (آل عمران 105)
آنچه در گذشته رخ داده است و يا هم اكنون در جهان عربي و اسلامي در حال وقوع است از جمله كشتار و ايجاد خوف و وحشت، هدف قرار دادن مساجد و مكان‌هاي عبادي، قتل و كشتار علماء و نمازگزاران مانند عالم رباني شهيد "محمد سعيد رمضان البوطي" و همچنين تخريب و هتك حرمت مرقد صحابي جليل القدر شهيد "حجر بن عدي كندي" در منطقه عذراء سوريه و نبش قبر آن بزرگوار به گونه‌اي كه از تمام حد و مرزهاي شرعي و انساني عبور كرده و پيش از آن تجاوز به قبور اهل بيت عليهم السلام در عراق و ديگر قبور اولياء صالح خدا در بعضي كشورهاي اسلامي در آفريقا، به آتش كشيدن آنها، آتش زدن قرآن و هزاران كتاب ارزشمند و هتك حرمت ارزش‌هاي ديني و انساني، همه و همه به خاطر محكوم نكردن و برائت نجستن شما اتفاق افتاده است.
صدور فتاوايي از امثال شما در مشروعيت بخشيدن به جنايت شنيع و دور از انسانيت تروريست‌ها و تكفيري‌ها و سكوت شما در مقابل كساني كه حتي به اجساد انسان‌هاي بي گناه رحم نكردند و قلب‌هايشان را بيرون كشيده و به دندان كشيدند، سبب وقوع اين جنايات فجيع شده است.
با نهايت تاسف دشمنان اسلام و مسلمانان از اظهارات و فتاواي شما نهايت بهره را برده و از آن به عنوان پلي براي رسيدن به منافع خود و جور و ستم خويش استفاده مي‌كنند. پس آيا تامل نكرده‌ايد و در علت دخالت كشورهاي اروپايي و آمريكا و كشورهاي مزدورانشان در كشورهاي اسلامي و راه اندازي جنگ‌هاي ويرانگر و نيز سركوب كردن مردم ستمديده و مستضعف بحرين و عربستان نيانديشيده‌ايد؟
در اظهارات اخير خود مدعي شده‌ايد كه شما سال‌ها دعوت به تقريب كرده و به ايران سفر كرده‌ايد ولي به ما خنديدند و متعصب‌ها در ايران مي‌خواهند اهل سنت را بخورند. اين در حاليست كه همگان مي‌دانند كه اهل سنت با برادران شيعه خود در جمهوري اسلامي ايران در نهايت صلح و دوستي و محبت همزيستي مي‌كنند و نظير آنچه از وحدت اسلامي در ايران مشاهده مي‌شود، در جهان عربي و اسلامي كم است. و همچنين گفته‌ايد: بزرگان و مشايخ عربستان از من بالغ‌تر و بيناتر بودند چراكه آنها (شيعيان) را به درستي شناخته بودند.
و پنهان نيست كه كسي كه به اين سادگي فريب مي‌خورد، هيچ بعيد نيست كه در آينده به دوستان جديد خود هم پشت كند، همانطور كه در گذشته اين كار را به خاطر عدم بلوغ و بصيرت انجام داد. تصريحات اخير شما، بر بي‌ثباتي شما در صادر كردن فتوا و اتخاد مواضع اصولي در عرصه اسلامي دلالت دارد.
در اينجا لازم است يادآوري كنم كه حزب‌الله هيچ گاه اهل سنت را هدف قرار نداده است بلكه با آنها در جنگ با صهيونيست مشاركت داشت و پيروزي تاريخي را همراه با جنبش حماس و جهاد اسلامي به دست آورد چيزي را كه حاكمان كشورهاي مسلمان از تحقق آن در دهه‌هاي گذشته عاجز ماندند.
در زماني كه تلاش‌ها براي پايان دادن به بحران سوريه به صورت مسالمت آميز در جريان است، امثال شما آتش فتنه را شعله ور مي‌كنند و بر خلاف فرمايش خداوند عز و جل عمل مي‌كنند. خداوند در سوره حجرات آيه 9 مي‌فرمايد:
"و إن طائفتان من المؤمنين اقتتلوا فأصلحوا بينهما فإن بغت إحداهما علي الأخري فقاتلوا التي تبغي حتي تفيء إلي أمر الله فإن فاءت فأصلحوا بينها بالعدل و أقسطوا إن الله يحب المقسطين"
اظهارات تحريك آميز شما و اتهامات شما بر ضد ديگران، مصالح دشمنان اسلام را محقق مي‌كند و افكار تاريك تكفيري را كمك مي‌كند.
اي شيخ شرم آور است كه حزب الله و مقاومت را كه با رژيم صهيونستي مي‌جنگند، حزب طاغوت و حزب شيطان توصيف مي‌كنيد و سيد حسن نصرالله فرمانده مقاومت اسلامي كه شخصي شجاع و مجاهد است كه هم در گذشته و هم اكنون باعث افتخار و عزت مسلمانان و جهان عرب است را با كلماتي نامناسب كه در شأن امثال شما نيست، معرفي مي‌كنيد.
همه ما از شما توقع داريم كه ايستادگي كرده و مسلمانان عرب را در انقلاب‌ها و بيداريشان ضد حاكمان مستبد و ظالم ياري كنيد، از شما همچنين انتظار مي‌رود كه مردم صلح طلب و بي سلاح بحرين و عربستان را كه خواستار عدالت و حقوق مشروع خويش هستند، بر ضد سركوب و كشتار و خوف و وحشت كه از جانب مقامات اين دو كشور اعمال مي‌شود، ياري كنيد.
خدا را خدا را در دين مردم و خون و ناموسشان در نظر بگيريد، همانا هركس كه تروريست‌هاي تكفيري را حمايت كند و با آنها باشد در هر قطره خوني كه در كشورهاي اسلامي بر زمين مي‌ريزد، شريك خواهد بود.
سخنان شما با اهداف اتحاديه جهاني علماي مسلمان كه در راستاي نابودي تعصب و تفرقه افكني و براي دعوت به اعتدال و ميانه روي همانطور كه در ميثاق نامه اسلامي اين اتحاديه آمده است در تضاد مي‌باشد.
اين اظهارات مضر و غيرمسئولانه، كينه و دشمني را در جان مسلمانان ايجاد كرده و برداشت‌هاي منفي مسلمانان نسبت به يكديگر و كينه و فتنه را در پي خواهد داشت.
بيانات تحريك آميز اخير شما منافع يهود و صهيونيست و مسيحيت و كساني را كه از حزب الله و مقاومت اسلامي بعد از شكست ارتش اسرائيل در مقابل حزب الله در سال 2006 مي‌ترسند، را به دنبال دارد.
به همين خاطر شما را به ترك جدل و تعاون و همكاري در راستاي خدمت اسلام و مسلمانان و ايستادگي در مقابل دشمنان كه با نظير اين اظهارات بي مسئولانه به آنها خدمت مي‌كنيد و منجر به عميق‌تر شدن اختلافات و نزاع بين عموم مسلمانان مي‌شويد، دعوت مي‌كنيم.
آري حزب الله و ايران، مقاومت اسلامي در فلسطين اشغالي و لبنان را آشكارا حمايت و پشتيباني كرده و مي‌كنند. اين پشتيباني، پيروزي و آزاد سازي سرزمين‌هاي عربي و اسلامي را كه اشغال شده بود در پي داشت؛ در حالي كه ثروت‌هاي خليجي، فتنه و مزدوري و خضوع و فرمانبري از امريكا و صهيونيست را به دنبال داشت و اين است فرق ميان اين دو.
بار ديگر تعجب و حزن و اندوه خود را نسبت به اظهارات شما اعلام مي‌داريم چراكه تا به حال بياني از شما ضد تبليغ تبشيري مسيحيت كه مي‌خواهد مسلمانان را از دين خود خارج كند و به دين ديگري ملحق كند، نشنيده‌ايم.
ما مطمئن هستيم كه پيوستن شما به گروه‌هاي تروريستي تكفيري و رژيم‌هاي دست نشانده استكبار جهاني و صهيونيست، خشونت و فتنه طائفي و مذهبي بيشتري به دنبال خواهد داشت و بازده اين خشونت و تروريسم را بر روي نظام‌ها در آينده خواهد گذاشت و هر كس كه در برانگيختن آتش فتنه مشاركت كند، در پيشگاه خداوند و مردم و كشور مسئول خواهد بود.
در پايان اين كلمات را مي‌نويسيم و همه متاسف هستيم كه يك گروه علمي در جهان اسلام به جاي رسيدگي به نگراني‌ها و مشكلات امت مسلمان و تقريب بين مسلمانان، به اتخاذ مواضعي كه فتنه‌ها و درگيري‌ها را در جهان اسلام برمي‌انگيزد، مي‌پردازند.
والعاقبة للمتقين و لاحول و لا قوة إلا بالله العلي العظيم.
و سيعلم الذين ظلموا أي منقلب ينقلبون
محمد حسن اختري
دبير كل مجمع جهاني اهل بيت(ع)»




نظرات کاربران