دیدار رئیس بِعثه حج الجزایر در مدینه با نماینده ولی فقیه+عکس دیدار رئیس بِعثه حج الجزایر در مدینه با نماینده ولی فقیه+عکس دیدار رئیس بِعثه حج الجزایر در مدینه با نماینده ولی فقیه+عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار رئیس بِعثه حج الجزایر در مدینه با نماینده ولی فقیه+عکس دیدار رئیس بِعثه حج الجزایر در مدینه با نماینده ولی فقیه+عکس دیدار رئیس بِعثه حج الجزایر در مدینه با نماینده ولی فقیه+عکس دیدار رئیس بِعثه حج الجزایر در مدینه با نماینده ولی فقیه+عکس دیدار رئیس بِعثه حج الجزایر در مدینه با نماینده ولی فقیه+عکس

دیدار رئیس بِعثه حج الجزایر در مدینه با نماینده ولی فقیه+عکس

احمد سعیدی، رئیس بِعثه حج الجزایر در مدینه منوره با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در اين ديدار كه عصر سه شنبه دوم مهرماه در بعثه مقام معظم رهبري صورت گرفت بر ضرورت تحكيم وحدت امت اسلامي و افشاي توطئه‌هاي عوامل وابسته به دشمنان اسلام براي تضعيف مسلمانان تاكيد شد. حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر، شرايط امروز جهان اسلام را تاسف بار خواند و گفت: با فتنه دشمنان هر روز در يكي از كشورهاي اسلامي درگيري و كشتار صورت مي‌گيرد و هدف دشمنان از گسترش ناآرامي‌ها در جهان اسلام، جلوگيري از اقتدار مسلمانان و تضعيف جوامع اسلامي است.
وي اختلاف طائفه اي و مذهبي را سم مهلكي براي كشورهاي اسلامي دانست و افزود: كشورهايي چون الجزاير و جمهوري اسلامي ايران كه سابقه انقلابي درخشاني دارند بايد در توسعه وحدت جهان اسلام پيشگام باشند.
سرپرست حجاج ايراني افزود: جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد با گسترش ارتباطات و تبادل هيات‌هاي مختلف ميان دو كشور، قدم‌هاي جدي براي تحكيم وحدت مسلمانان و تعميق مناسبات با الجزاير بردارد. وي به تحركات تروريستي تكفيري‌ها در برخي كشورهاي اسلامي اشاره كرد و گفت: متاسفانه تروريست‌هاي وابسته به استكبار به نام اسلام دست به كشتار و جنايت مي‌زنند و چهره اسلام و مسلمانان را خدشه دار مي‌كنند.
وي خطاب به هيات الجزايري گفت: شما و ما كه هزاران شهيد را براي استقلال و آزادي و اعتلاي اسلام هديه كرده ايم نبايد اجازه دهيم كه از اسلام كه دين ترحم و زندگي است مسالمت آميز است چهره اي خشن به دنيا معرفي شود.
حجه الاسلام و المسلمين قاضي عسكر به همكاري‌هاي دو كشور در زمينه حج اشاره كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران و الجزاير مي‌توانند با تبادل تجربيات همكاري‌هاي خود را در امور حج و زيارت گسترش دهند.
احمد سعيدي رئيس بعثه حج الجزاير در مدينه منوره با ابلاغ سلام وزير حج و اوقاف اين كشور به نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني گفت: با وجود توطئه‌هاي مختلف دشمنان اسلام، جمهوري اسلامي ايران و الجزاير به اسلام واقعي كه اسلام رحمت و محبت است پايبند هستند.
وي افزود: حج نماد اصلي تحقق اتحاد مسلمين عليه دشمنان مشترك است و مسلمانان بايد از اين فرصت براي تحكيم صفوف خود به بهترين شكل استفاده كنند. رئيس بعثه حج الجزاير در مدينه با اشاره به موضع اين كشور براي تحقق وحدت امت اسلامي گفت: معتقديم كه اين مرحله گذر پايان مي‌يابد و فتنه گران نابود خواهند شد.
شيخ حسين بوالقوث رئيس هيات افتاي بعثه حج الجزاير نيز طي سخناني گفت: ملت انقلابي الجزاير مانند ملت مسلمان ايران تلاش‌هاي زيادي در جهت مقابله با فتنه گران داشته است و مسلمانان بايد به دشمنان اجازه نفوذ در ميان صفوف خود را ندهند. وي افزود: دشمنان اسلام تلاش مي‌كنند كه ما را از هدف اصلي خود كه آزادي قدس شريف است منحرف كنند اما در اين راه موفق نخواهند شد.
شايان ذكر است همه ساله ديدار وزير حج و اوقاف الجزاير با نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در مكه مكرمه برگزار مي‌شود.
عكس/كمال الدين شاهرخ




نظرات کاربران