اجرای طرح جامع توسعه بَارگاه حسینی و عباسی اجرای طرح جامع توسعه بَارگاه حسینی و عباسی اجرای طرح جامع توسعه بَارگاه حسینی و عباسی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اجرای طرح جامع توسعه بَارگاه حسینی و عباسی اجرای طرح جامع توسعه بَارگاه حسینی و عباسی اجرای طرح جامع توسعه بَارگاه حسینی و عباسی اجرای طرح جامع توسعه بَارگاه حسینی و عباسی اجرای طرح جامع توسعه بَارگاه حسینی و عباسی

اجرای طرح جامع توسعه بَارگاه حسینی و عباسی

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: با اجرای طرح جامع توسعه حرم سیدالشهدا (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) در شهر کربلا و اتصال این دو مکان متبرک به یکدیگر، زمینه برای حضور ۱۰ میلیون زائر فراهم می شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، «حسن پلارك» در نخستين همايش تكريم از خيران خادم عتبات عاليات لرستان اظهارداشت: براي اجراي اين طرح با تملك و تخريب اراضي محوطه اين دو حرم تا شعاع ۴۰ متر، صحن و سراي بارگاه مطهر امام حسين (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) پذيراي ۱۰ ميليون زائر خواهد شد.
وي اضافه كرد: با اجراي اين طرح، واقعه كربلا نيز بازسازي و محل رويارويي امام حسين (ع) و يارانش با سپاه يزيد و خيمه‌ها و قتلگاه جانمايي و مشخص و به صورت نمادين ايجاد مي‌شود.
وي با بيان اينكه اجراي اين طرح حدود ۲۰ سال طول مي‌كشد، افزود: پس از حدود چهار سال كار طراحي و جانمايي طرح توسعه حرمين، عمليات اجراي طرح از سال گذشته آغاز شد و مرحله اول طرح پيش از ماه محرم امسال به بهره برداري رسيد.
پلارك با اشاره به اينكه در قالب اجراي اين طرح هشت صحن در محدوده دو بارگاه احداث مي‌شود، گفت: تعداد ۴۰۰ قطعه شعر فارسي، تركي و عربي با مضامين واقعه كربلا و قيام امام حسين (ع) در قالب ۹۸۰ كتيبه تاريخي كه در دوره قاجاريه در اطراف حرم امام حسين (ع) و ابوالفضل العباس (ع) نصب شده بود، در جريان اجراي اين طرح بهسازي و دوباره تعبيه شده است.
وي اضافه كرد: در چند سال اخير و با فعاليت‌هاي موثر ستاد بازسازي عتبات عاليات، ظرفيت صحن و محوطه بارگاه امام حسين (ع) از ۶۰ هزار نفر به حدود ۹ ميليون نفر افزايش يافته است.
در اين نشست علاوه بر قدرداني از نماينده ولي فقيه در استان و استاندار لرستان به عنوان حاميان ستاد، از ۱۴ خير فعال لرستان در بازسازي عتبات عاليات تجليل شد.




نظرات کاربران