وبلاگ به روز یک معین کاروان حج تمتع وبلاگ به روز یک معین کاروان حج تمتع وبلاگ به روز یک معین کاروان حج تمتع بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
وبلاگ به روز یک معین کاروان حج تمتع وبلاگ به روز یک معین کاروان حج تمتع وبلاگ به روز یک معین کاروان حج تمتع وبلاگ به روز یک معین کاروان حج تمتع وبلاگ به روز یک معین کاروان حج تمتع

وبلاگ به روز یک معین کاروان حج تمتع

یکی از معین های کاروان حج در بخش دلگویه وبلاگش آورده است: ای مشعریان دوش به مـشعر که رسیدید، آیا اثر از گمشده شـیعه ندیدید؟.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام محمد واعظي پور معين كاروان حج كه وبلاگش را با عنوان «غفرانگه رب» از شهريور ماه سال گذشته راه اندازي كرده، در مطلاب خود به ارايه آموزش هاي لازم به زائران حج با عنوان « آشنايي با احكام و مناسك حج » پرداخته است.
اين وبلاگ نويس در مطلبي به تشريح نكاتي مهم براي اجراي احكام در كاروان هاي حج به نقل از كتاب احكام فقهي اجرايي حج نوشته حجت الاسلام محمد حسين فلاح زاده پرداخته و آورده است: آگاهى روحاني، مديران، معاونان و خدمه كاروانها نسبت به مناسك حج بايد در حد بالاترى از آنچه براى زائران لازم است باشد و گذشته از مسائل عمومى حج، آشنايى با برخى از احكام فقهى، كه رابطه تنگاتنگ با مسائل اجرايى حج دارد، نيز لازم است.
اين وبلاگ نويس دانستن آداب و احكام حج را مهم دانسته، ولي مهمتر از آن را نحوه اجراي احكام ارزيابي كرده و در اين پست با اشاره به نكاتي تأكيد كرده است: مديريت كاروان حج و خدمت به زائران بيت الله الحرام، از اعمالى است كه رنگ عبادت دارد، از اين رو، به جز اعمال عمره و حج، اگر اينگونه فعاليت ها نيز با قصد قربت و براى رضاى خداوند انجام پذيرد، اجر أخروى فراوانى نيز خواهد داشت.
همچنين در بخش دلگويه اين وبلاگ آمده است: اي مشعريان دوش به مـشعر كه رسيديد، آيا اثر از گمشده شـيعه نديديد؟ آيا دل شـب نـاله مهدي نشنيديد، آيا زگـلستان رخش لاله نـچيديد؟ آن گمـشده مـه تا به سـحر شمع شما بـود، ديشب پـسر فاطـمـه در جمع شما بود، امروز به هر خيمه بگرديد و بجوئـيد، گرد گنه از آينه ديده بشوئيد.
بنابر اين گزارش، مذهبي، اسرار حج، اهل بيت، آداب حج، دانستني هاي حج، احكام حج، ادعيه حج، داستان و شعر مناجات، احاديث، عمره، شبهات، ادعيه و فضائل حج از جمله موضوعات دسته‌بندي شده اين وبلاگ است.
گفتني است، عموم علاقه‌مندان براي مطالعه محتواي اين وبلاگ مي توانند به آدرس اينترنتي www.marveh.persianblog.ir مراجعه كنند.
يادآور مي شود، سلسله گزارش هاي معرفي وبلاگ مديران حج تمتع كشور ادامه خواهد داشت.
علاقه‌مندان براي نام نويسي در «انجمن وبلاگ نويسان حج» مي‌تواننداينجا را كليك كنند.
براي مشاهده وبلاگ هاي برگزيده تا اين لحظه نيز اينجا را كليك كنيد.




نظرات کاربران