وبلاگ‌هاي عاشورايي حج و زيارت معرفي شدند وبلاگ‌هاي عاشورايي حج و زيارت معرفي شدند وبلاگ‌هاي عاشورايي حج و زيارت معرفي شدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
وبلاگ‌هاي عاشورايي حج و زيارت معرفي شدند وبلاگ‌هاي عاشورايي حج و زيارت معرفي شدند وبلاگ‌هاي عاشورايي حج و زيارت معرفي شدند وبلاگ‌هاي عاشورايي حج و زيارت معرفي شدند وبلاگ‌هاي عاشورايي حج و زيارت معرفي شدند

وبلاگ‌هاي عاشورايي حج و زيارت معرفي شدند

اين گزارش بررسي تعدادي از وبلاگ‌هاي كارگزاران و عوامل كاروان هاي حج و زيارت سراسر كشور با موضوع محرم و عاشورا پرداخته است.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، سيد اكبر حسيني، يكي از صدها مداح كاروان هاي عتبات عاليات است كه با راه‌اندازي وبلاگي جالب و البته مناسبتي به ترويج فرهنگ تشيع در فضاي سايبري مي پردازد، البته اين روزها اغلب پست‌هاي اين وبلاگ‌نويس با موضوع محرم و حضرت سيدالشهدا(ع) است.
در يكي از پست‌هاي اين تارنما آمده است: هر يك از روزهاي دهه اول محرم به يك عنوان كه غالبا نام شهداي كربلا است، مشهور گرديده و ستايشگران اهل بيت (ع) با ذكر مصائب صاحب نام آن روز به عنوان مقدمه، عزاي حضرت اباعبدالله الحسين(ع) را اقامه مي نمايند. بنا بر سنت روضه خواني معمول، روزهاي سوم تا ششم محرم ذاكران اهل بيت(ع)، با بيان اشعاري به ذكر مصائب ياران و اصحاب امام حسين(ع) مي پردازند، از جمله اصحاب امام حسين(ع) «حرّ بن يزيد رياحي» كه ذاكران اهل بيت(ع) در عزاداري دهه اول محرم با ذكر اشعاري به بيان چگونگي ورود حرّ به ماجرا كربلا مي پردازند.
در ادامه اين مطلب مي خوانيم: حرّ فرمانده اي از سپاه ابن زياد بود كه پس از آگاهي از بي وفايي كوفيان نسبت به امام حسين(ع) و نيز تلاش براي توقف جنگ با ايشان، سرانجام در روز عاشورا با تصميم قطعي عمربن سعد در جنگ با امام حسين(ع) روبرو شد و به يكباره راه نجات و رستگاري را در ركاب با اباعبدالله(ع) يافت و به عنوان يكي از فرماندهان و جنگاوران دشمن، به سپاه امام حسين(ع) پيوست و پس از به هلاكت رساندن بيش از 40 مرد جنگي، به شهادت رسيد.
علاقه‌مندان جهت بهره‌مندي از ديگر مطالب اين وبلاگ مي توانند به آدرس www.hosseiniion.mihanblog.com مراجعه كنند.
كتب مداحي آذري را در اين وبلاگ جستجو كنيد
آذري فرد، از ديگر مداحان كاروان هاي زيارتي عتبات عاليات عراق در شهر اردبيل است كه با راه‌اندازي سايتي ارزشمند به معرفي آثار ماندگار مرثيه و مولدي‌خواني از مداحان و شعراي عاشورايي اردبيل پرداخته است.
مخاطبان فضاي مجازي مي توانند با مراجعه به اين سايت از نحوه دسترسي به جديد ترين و ماندگارترين آثار مدح و مرثيه اهل بيت (ع) از جمله استاد حاج ولي الله كلامي زنجاني، استاد حاج حسين غفاري اردبيلي، استاد مرحوم حاج رحيم منزوي، استاد مرحوم تاج الشعرا حاج عباسقلي يحيوي، استاد مرحوم حاج منعم اردبيلي، يوسف معزي، غلامرضا عيني فرد زنجاني، حاج انور اردبيلي، استاد هادي، شاهي، سيفي، رستمي، صفايي، ناعمي، حسني، شعاع تبريزي، صادقي، مغانلو،آذري، ستوده، رسولي و ديگر شعراي نامي آشنا شوند.
علاقه‌مندان جهت بهره‌مندي از ديگر مطالب اين تارنماي اينترنتي مي توانند به آدرس www.azarif.lxb.ir مراجعه كنند.
خداوند حافظ زائر سيدالشهدا(ع) در قيامت خواهد بود
حجت الاسلام محمدتقي سميعي پاقلعه، از جمله روحانيان كاروان هاي عتبات عاليات است كه با راه اندازي وبلاگي آموزشي و تبليغي و همچنين با درج مطالب جذاب و آموزنده اقدام به ترويج آموزه هاي ديني و تكريم شعائر اسلامي مي پردازد.
در پستي از مطالب اين وبلاگ به حديثي از رييس مكتب جعفري اشاره شده و آمده است: به امام صادق عليه السلام عرض كردند: «كمترين اثر براي زائر قبر امام حسين عليه السلام چيست؟ فرمود: «كمترين تأثيرش اين است كه خداوند متعال، او، خانواده و مالش را حفظ مي‌كند تا به سوي اهل خويش برگردد، و چون روز قيامت فرا رسد، خداوند حافظ او خواهد بود.»
علاقه‌مندان جهت بهره‌مندي از ديگر مطالب اين تارنماي اينترنتي مي توانند به آدرس www.taghisamiei.blogfa.com مراجعه كنند.
لبيك يا حسين نداي ملكوتي اين روزهاي كربلاست
حجت الاسلام محمود شفيعي، از ديگر روحانيان كاروان هاي عتبات عاليات است كه در وبلاگش اقدام به انتشار يادداشتي از آخرين سفر زيارتي كربلاي خود كرده است، در اين مطلب مي خوانيم: كربلا در اين روزها حال وهواي عجيبي دارد. از گوشه وكنار آن زمزمه يا حسين ولبيك يا حسين به گوش مي رسد. هنوز از خيمه گاه صداي العطش كودكان شنيده مي شود و بوي خيمه هاي سوخته به مشام مي رسد.هنوزدر گودي قتلگاه صداي مادري محزون وخواهري دلشكسته سكوت را مي شكند... .
دهه اول محرم امسال (92) توفيق پابوسي دوباره آستان مقدسش نصيب شد. چگونه شكر اين نعمت را از عهده برآيم كه خود را لايق چنين مرحمتي از سوي ارباب بي كفنمان نمي دانم. من آلوده كجا وآن حرم قدس كجا؟ روز جمعه چهارم محرم شاهد به راه افتادن يك هيأت عزاداري توسط ايراني هايي كه به زيارت سيدالشهداء آمده بودند بوديم.
اين دسته عزاداري كه به موكب امام رضا عليه السلام نامگذاري شده است با شكوه فراواني بعد از نماز مغرب وعشاء از حرم قمر منير بني هاشم ابالفضل العباس عليه السلام به راه افتاد. بعد از عبور از بين الحرمين از باب السلام وارد حرم مولا حسين بن علي عليه السلام شديم . عزادري وسينه زني در اين آستان مقدس برگزار شد و مردم ارادت خالصانه خود را به ساحت قدسي ارباب نشان دادند. موكب امام رضا عليه السلام سپس راهي خيمه گاه شد تا مراسم سخنراني وعزاداري در آن مكان برگزار شود. اين براي اولين بار بود كه يك هيأت عزاداري ايراني با اين شكوه وعظمت به بركت نام امام رضا عليه السلام تشكيل شد.و ان شاءالله هر روز شاهد بيشتر شدن عظمت وشكوه آن باشيم.
علاقه‌مندان جهت بهره‌مندي از ديگر مطالب اين تارنماي اينترنتي مي توانند به آدرس www.mahmod58.blogfa.com مراجعه كنند.
بنابر اين گزارش، اين روزها در آستانه اربعين حسيني وبلاگ‌هاي كارگزاران و عوامل كاروان هاي حج و زيارت سراسر كشور عطر و بوي عاشورايي به خود گرفته از اين رو گذري هر چند كوتاه بر اين سايت‌هاي اينترنتي براي گردشگران فصاي سايبري خالي از لطف نخواهد بود، البته پايگاه اطلاع رساني حج اين امكان را براي شما فراهم كرده تا با مراجعه به لينك « وبلاگ‌ها » دسترسي سريع‌تر و آسان‌تري به آدرس اين تارنماها داشته باشيد.
يادآور مي شود، سلسله گزارش هاي معرفي وبلاگ مديران حج تمتع كشور ادامه خواهد داشت.
علاقه‌مندان براي نام نويسي در «انجمن وبلاگ نويسان حج» مي‌تواننداينجا را كليك كنند.
براي مشاهده وبلاگ هاي برگزيده تا اين لحظه نيز اينجا را كليك كنيد.




نظرات کاربران