تشكيل ستاد دائمي ويژه اربعين در سازمان حج و زيارت تشكيل ستاد دائمي ويژه اربعين در سازمان حج و زيارت تشكيل ستاد دائمي ويژه اربعين در سازمان حج و زيارت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تشكيل ستاد دائمي ويژه اربعين در سازمان حج و زيارت تشكيل ستاد دائمي ويژه اربعين در سازمان حج و زيارت تشكيل ستاد دائمي ويژه اربعين در سازمان حج و زيارت تشكيل ستاد دائمي ويژه اربعين در سازمان حج و زيارت تشكيل ستاد دائمي ويژه اربعين در سازمان حج و زيارت

تشكيل ستاد دائمي ويژه اربعين در سازمان حج و زيارت

ستاد دائمي ويژه اربعين در راستاي تقويت سطح كمي و كيفي تسهيلات براي انبوه زائران ايراني در عمليات رفت و برگشت در ايام اربعين و ساير مناسبت‌هاي مشابه با رويكرد شناسايي و تجميع ظرفيت‌هاي موجود و ارتقاي خدمت‌رساني به زائران حسيني (ع) در سازمان حج و زيارت تشكيل شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، ستاد دائمي ويژه اربعين در راستاي تقويت سطح كمي و كيفي تسهيلات براي انبوه زائران ايراني در عمليات رفت و برگشت در ايام اربعين و ساير مناسبت‌هاي مشابه با رويكرد شناسايي و تجميع ظرفيت‌هاي موجود و ارتقاي خدمت‌رساني به زائران حسيني (ع) در سازمان حج و زيارت تشكيل شد.
با توجه به نقش محوري سازمان حج و زيارت در تنظيم و ساماندهي سفرهاي زيارتي و ويژگي‌هاي اعزام زائران عتبات به مناسبت اربعين حسيني (ع) كه طبيعتاً ايجاد هماهنگي قوي بين ارگان‌هاي ذيربط و احداث و توسعه زيرساخت‌هاي لازم در شهرهاي مرزي و مسيرهاي بين‌راهي از ضروريات حتمي آن بشمار مي‌آيد، سازمان حج و زيارت در راستاي تقويت سطح كمي و كيفي تسهيلات براي انبوه زائران ايراني در عمليات رفت و برگشت در ايام اربعين و ساير مناسبت‌هاي مشابه، اقدام به تشكيل ستاد دائمي اربعين با رويكرد شناسايي و تجميع ظرفيت‌هاي موجود و ارتقاي خدمت‌رساني نمود. اين تصميم در شوراي برنامه‌ريزي بعثه مقام معظم رهبري نيز مورد تأكيد قرار گرفت.
در همين راستا دو جلسه كاري با شركت سردار فضلي جانشين فرماندهي بسيج مستضعفان، سردار يعقوب سليماني فرمانده كاروان راهيان نور، سردار آذين فرمانده پشتيباني ستاد راهيان نور و سردار مصطفي ذباح فرمانده قرارگاه جنوب و غرب راهيان نور در حضور مهندس سعيد اوحدي معاون وزير و رئيس سازمان حج و زيارت در محل اين سازمان تشكيل شد.
در اين جلسات اصول و ضوابط و نحوه بكارگيري امكانات مشترك بسيج و سازمان حج و زيارت در جهت توسعه خدمت‌رساني شايسته به مشتاقان زيارت اباعبدالله الحسين (ع) مورد بررسي قرار گرفت و مقرر شد از ظرفيت‌هاي خودجوش مردمي در ساماندهي اعزام زائران به عتبات هرچه بيشتر استفاده گردد.
شايان ذكر است مسئولين مذكور اخيراً نشستي نيز با حجت الاسلام و المسلمين جناب آقاي قاضي عسكر، نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت در اين زمينه داشته و از رهنمودهاي ايشان بهره‌مند شدند.




نظرات کاربران