ضرورت احداث فرودگاه بين المللي در كربلاي معلي ضرورت احداث فرودگاه بين المللي در كربلاي معلي ضرورت احداث فرودگاه بين المللي در كربلاي معلي بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ضرورت احداث فرودگاه بين المللي در كربلاي معلي ضرورت احداث فرودگاه بين المللي در كربلاي معلي ضرورت احداث فرودگاه بين المللي در كربلاي معلي ضرورت احداث فرودگاه بين المللي در كربلاي معلي ضرورت احداث فرودگاه بين المللي در كربلاي معلي

ضرورت احداث فرودگاه بين المللي در كربلاي معلي

مراسم اربعين حسيني هر ساله با حضور ميليونها زائر از داخل و خارج عراق با شكوه خاصي در كربلاي معلي برگزار مي‌شود كه جاي خالي يك فرودگاه بين المللي در اين شهر به شدت احساس مي‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، افزون بر ميليونها زائر عراقي كه از مناطق مختلف عراق با پاي پياده در مراسم باشكوه اربعين حسيني در كربلاي معلي شركت كردند، حدود يك ميليون زائر هم از خارج عراق از طريق زميني و هوايي وارد كربلا شده بودند كه اين زائران از ۴۲ كشور وارد شده بودند.
به گفته محمد صادق الهر رئيس اتحاديه هتل‌ها و رستورانهاي گردشگري در كربلاي معلي، بيش از ۷۰۰ هتل گردشگري در كربلا مملو از جمعيت زائران شده بود.
وي گفته بود در اربعين امسال براي اولين بار، زائران عرب و غير عربي كه از خارج عراق وارد شده بودند به سبب پر بودن هتلها، به نصب چادر پرداخته و در آنجا اقامت كردند، همچنين دولت محلي كربلا هم از مدارس براي اسكان زائران خارج در طول اقامت آنها استفاده كرد.
الهر از جدي نبودن دولت مركزي عراق در اجراي پروژه ساخت فرودگاه در كربلاي معلي انتقاد كرد و گفت: بيشتر زائران خواستار احداث فرودگاهي كه در شأن شهر حسين (ع) باشد.
وي از دولت مركزي عراق و دولت محلي كربلاي معلي خواست ساخت فرودگاه الفرات الاوسط را در دستوركار قرار داده و عملا براي ساخت آن اقدام كنند.


| شناسه مطلب: 42557




هواپيمايي كربلا



نظرات کاربران