آیا مردم مسلمان مکه مشرک شده اند؟! عکس آیا مردم مسلمان مکه مشرک شده اند؟! عکس آیا مردم مسلمان مکه مشرک شده اند؟! عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیا مردم مسلمان مکه مشرک شده اند؟! عکس آیا مردم مسلمان مکه مشرک شده اند؟! عکس آیا مردم مسلمان مکه مشرک شده اند؟! عکس آیا مردم مسلمان مکه مشرک شده اند؟! عکس آیا مردم مسلمان مکه مشرک شده اند؟! عکس

آیا مردم مسلمان مکه مشرک شده اند؟! عکس

مردم مسلمان مکه براساس سنت قدیمی و اعتقاد دینی خود روزهای جمعه در قبرستان ها و محل دفن امواتشان حضور یافته و ضمن قرائت دعا و فاتحه با خدای خود خلوت می کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مكه مكرمه،بعد ازظهر جمعه هفته گذشته براي تهيه گزارش و گرفتن عكس از قبرستان ابوطالب(ع) در شمال شرقي شهر مكه مكرمه رفتيم كه بزرگاني همچون قصي بن كلاب جد اعلاي پيامبر (ص)، حضرت عبدالمطلب نياي آن حضرت، حضرت خديجه(س) همسر وفادارشان ونيز عده اي از شهداي نبرد‌هاي صدراسلام مدفون هستند.
اين قبرستان قديمي از زمان جاهليت تاكنون گورستان مردم مكه بوده و هم اكنون نيز اجساد مردگان خود را براي دفن به اين مكان مي آورند.
آنچه در حضور نيم ساعته خود در اين قبرستان كه سنگ هاي سفيد كوچه در آن به منزله وجود قبرهاي فراوان توجه مرا جلب كرد اين بود كه گروه هاي مختلف مردم شهر مكه از مذاهب و طوائف مختلف براي زيارت اموات خود به اين مكان مي آمدند و مهمتر از آن،اين بود كه آنها بر بالاي سنگ قبرها مي ايستادند و به سمت قبله دعا ونماز مي خواندند.
انگار مردم مسلمان مكه حضور يك روز در هفته در قبرستان را كه به نوعي سبب آرامش روحي انسان مي شود،غنيمت شمرده و براي زيارت قبور اموات خود و همچنين استفاده از اين فرصت براي رازو نياز،قرائت زيارتنامه براي عزيزانشان به اين مكان مي آيند.
وقتي اين صحنه ها را از دريچه دوربينم مشاهده مي كردم اين سوال برايم به وجود آمد كه يعني مردم مسلمان مكه كه عمدتا از برادران اهل سنت هستند وهمانند ما شيعيان در قبرستان حضور مي يابند و براي عزيزان از دست رفته خود فاتحه اي قرائت مي كرده و با خود خلوت مي كنند و حتي بر بالاي قبرها گريه مي كنند اينها نيزمشرك شده اند؟ همين كاري كه امروز "بهانه اي" شده تا گروه هاي تكفيري و وهابي شيعيان را به سبب حضور در قبرستان و زيارت اموات "مشرك" بشمارند!!
بعد از پرس وجو از كارشناسان و مكه شناسان برجسته حاضر در مكه مكرمه پاسخ اين بود كه "نه" مردم مسلمان مكه براساس سنت قديمي و اعتقاد ديني خود روزهاي جمعه در قبرستان ابوطالب حضور يافته و ضمن قرائت دعا و فاتحه براي اموات خود در اين مكان به خواندن نماز و رازو نياز مي پردازند.
در ادامه چند تصوير در اين ارتباط مشاهده نماييد:




نظرات کاربران