دیدار معاون وزیر ورزش و جوانان با سرپرست حجاج ایرانی دیدار معاون وزیر ورزش و جوانان با سرپرست حجاج ایرانی دیدار معاون وزیر ورزش و جوانان با سرپرست حجاج ایرانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار معاون وزیر ورزش و جوانان با سرپرست حجاج ایرانی دیدار معاون وزیر ورزش و جوانان با سرپرست حجاج ایرانی دیدار معاون وزیر ورزش و جوانان با سرپرست حجاج ایرانی دیدار معاون وزیر ورزش و جوانان با سرپرست حجاج ایرانی دیدار معاون وزیر ورزش و جوانان با سرپرست حجاج ایرانی

دیدار معاون وزیر ورزش و جوانان با سرپرست حجاج ایرانی

در دیدار معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت راههای همکاری‌های دو جانبه در امور مربوط به حوزه حج وزیارت جوانان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر در اين ديدار با اشاره به حضور قابل توجه قشر جوان در حج، عمره و عتبات اظهار داشت: بعثه مقام معظم رهبري براي بهره گيري هر چه بيشتر نسل جوان از سفر‌هاي زيارتي برنامه‌هاي متنوعي در قالب آموزش‌هاي مجازي و حضوري و جلسات و همايش‌هاي موضوعي تدارك ديده است. امور جوانان وزارت ورزش نيز مي‌تواند با نگاهي كاربردي براي آشنايي بيشتر نسل جوان با اسلام و آموزه‌هاي ديني در حوزه مهارت‌هاي زندگي، برنامه ريزي داشته باشد.
وي بر استفاده از طرح‌هاي نو و پرجاذبه براي نسل جوان در زمينه گسترش آموزه‌هاي ديني تاكيد كرد و افزود: علاوه بر انتقال معارف ديني به نسل جوان در طول سفرهاي زيارتي، بايد چگونگي استفاده از نسل جوان براي مشاركت در ساخت آينده كشور نيز مورد توجه باشد.
اقاي قاضي عسكر به موضوع خريد سوغات در حج و عمره اشاره كرد و گفت: در سالهاي اخير با توجه به آموزش‌هاي متنوع ارائه شده در سفر حج و عمره، تعداد قابل توجهي از زائران به جاي خريد سوغات از عربستان و وليمه، هزينه ازدواج زوج‌هاي جوان و نگهداري از ايتام را به عهده گرفته اند و اين امر خير در حال گسترش است.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت به حضور هزاران تن از جوانان مومن و محب اهل بيت (ع) در ايام اربعين در عتبات اشاره كرد و اظهار داشت: حضور جو انان مومن و پرشور در عتبات ظرفيتي بزرگ براي گسترش معارف ديني جوانان است.
وي افزود: معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در دو سال اخير در كربلا، نجف و كاظمين، برنامه‌هاي سخنراني و آموزش ديني با استفاده از فناوري‌هاي نوين را عملياتي كرده است.
در اين ديدار دكتر محمود گلزاري، معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، نيز با ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي حوزه جوانان وزارت ورزش از جمله در بخش سازمان‌هاي مردم نهاد در حوزه‌هاي انديشه ديني و گروههاي هنري مذهبي گفت: سفرهاي زيارتي حج و عتبات اثرات زيادي در ابعاد معنوي، ديني و بهداشت رواني جوانان دارد و امور جوانان وزارت ورزش براي همكاري با بعثه مقام معظم رهبري در حوزه حضور جوانان در حج و عتبات آمادگي دارد.
در اين جلسه كميته اي مشترك براي بررسي جزييات همكاري حوزه جوانان وزارت ورزش با بعثه مقام معظم رهبري تشكيل شد.


| شناسه مطلب: 43482




قاضي عسكر دولت



نظرات کاربران