بازماندن پنج زائر عمره به خاطر داشتن مواد مخدر بازماندن پنج زائر عمره به خاطر داشتن مواد مخدر بازماندن پنج زائر عمره به خاطر داشتن مواد مخدر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بازماندن پنج زائر عمره به خاطر داشتن مواد مخدر بازماندن پنج زائر عمره به خاطر داشتن مواد مخدر بازماندن پنج زائر عمره به خاطر داشتن مواد مخدر بازماندن پنج زائر عمره به خاطر داشتن مواد مخدر بازماندن پنج زائر عمره به خاطر داشتن مواد مخدر

بازماندن پنج زائر عمره به خاطر داشتن مواد مخدر

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: پنج زائر عمره این استان به خاطر داشتن مواد مخدر از این سفر معنوی بازماندند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج به نقل از فارس از بجنورد، محمدرضا يزدان‌پناه بعد از ظهر امروز در نشست اتاق فكر اين شورا اظهار كرد: اين تعداد زائر در ايستگاه پروازي فرودگاه مشهد شناسايي و از عزيمت آنان به عمره مفرده ممانعت به عمل آمد.
وي با بيان اينكه داشتن مواد ولو براي مصرف شخصي غيرقانوني است، تصريح كرد: افزون بر اخذ گذرنامه اين افراد سال‌ها از عزيمت به سفر معنوي عمره باز مي‌مانند.
يزدان‌پناه تاكيد كرد: عربستان مقررات سختي را براي حاملان مواد مخدر در نظر گرفته است كه اعدام و حبس‌هاي طويل‌المدت از جمله آن‌هاست.
وي اظهار كرد: البته مسئله مواد مخدر يك تهديد مستمر است و حمل هرگونه مواد به خارج از كشور به وجهه نظام آسيب وارد مي‌كند.
به گفته جانشين دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالي، حمل مواد مخدر و كشف آن در آن‌سوي مرز‌ها از سوي عربستان و يا در ساير كشور‌ها سبب وارد شدن آسيب به حيثيت مسلمانان به‌ويژه شيعه خواهد شد.
وي يادآور شد: به همين خاطر نگاه سخت‌گيرانه و تشديدي نيز از سوي مبادي خروجي زائران و افراد عازم خارج كشور در فرودگاه‌ها اعمال مي‌شود.
يزدان‌پناه ادامه داد: طبق ماده ۱۷ اصلاحي مواد مخدر چنانچه اتباع جمهوري اسلامي با هر مقصدي اقدام به نگهداري، حمل يا قاچاق هر مقدار مواد مخدر موضوع اين قانون به داخل و يا خارج از كشور كنند، از زمان قطعي‌شدن حكم يك تا پنج سال گذرنامه آنان ابطال و ممنوع‌الخروج مي‌شوند.
وي با بيان اينكه بر اساس اين قانون در صورت تكرار افراد ياد شده به مدت پنج تا ۱۵ سال گذرنامه آنان ابطال و ممنوع‌الخروج مي‌شوند، يادآور شد: صدور هرگونه گذرنامه براي اتباع ايراني كه در خارج از كشور به سبب جرائم موضوع اين قانون مجازات شوند، مشمول ممنوعيت موضوع اين ماده از قانون هستند.
يزدان‌پناه با برشمردن نظر مراجع تقليد در مورد افراد معتادي كه قصد عزيمت به حج را دارند، گفت: طبق نظر مراجع تقليد حج بر معتادان واجب و جايز نيست، از اين رو افراد معتاد نسبت به ترك اعتياد خود بايد اقدام كنند و سپس به حج اعزام شوند تا با مشكلات بعدي مواجه نشوند.


| شناسه مطلب: 43555




مواد مخدر



نظرات کاربران