با خواندن این نماز در مسجدالنبی حاجت می‌گیرید با خواندن این نماز در مسجدالنبی حاجت می‌گیرید با خواندن این نماز در مسجدالنبی حاجت می‌گیرید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
با خواندن این نماز در مسجدالنبی حاجت می‌گیرید با خواندن این نماز در مسجدالنبی حاجت می‌گیرید با خواندن این نماز در مسجدالنبی حاجت می‌گیرید با خواندن این نماز در مسجدالنبی حاجت می‌گیرید با خواندن این نماز در مسجدالنبی حاجت می‌گیرید

با خواندن این نماز در مسجدالنبی حاجت می‌گیرید

امام سجاد علیه السلام فرموده است: در مسجدالنبی دو رکعت نماز بخوان و بعدش حمد خدا را بگو و بر رسول خدا صلوات بفرست و بخوان آخر سوره حشر و شش آیه اول سوره حدید و دو آیه که در‌آل عمران است (منظور آیات۱۸و۱۹ و یا ۲۶ ئ ۲۷ این سوره است) پس از خدا حاجت خود را بخواه که حتما به تو می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مدينه منوره، دعا در فرهنگ اسلامي از جايگاه بسيار والايي برخوردار است و از آن به عنوان سلاح مؤمن و يكي از بهترين راه‌هاي كمال و رسيدن به اهداف متعالي و ارتباط با خداوند متعال ياد شده است.
در روايات معصومين و دستورات بزرگان، همواره توصيه به دعا كردن شده كه دعا در هر شرايط زماني و مكاني و روحي افراد امكان پذير و مؤثر است، امّا برخي از مكانها و زمانها با توجه به اهميت آنها، جهت استجاب دعا تأثير خاصي دارند و خداوند برخي از زمانها و مكانها را نسبت به ديگر مكانها و زمانها فضيلت و برتري داده است.
از جمله اين اماكن شهر مكه نسبت به ديگر سرزمينها و فضيلت شب قدر نسبت به هزار ماه.
خداوند اين فضيلتها را براي آن قرار داده تا انسان بتواند با استفاده از آنها هرچه بهتر و بيشتر به خداوند تقرب جويد.
همانگونه كه مساجد نسبت به ساير اماكن برتري دارند، در ميان مساجد نيز برخي از آنها نسبت به برخي ديگر برترند. از امام صادق عليه السّلام روايت است كه: » رسول اكرم (صلي الله عليه و آله) فرمود نماز در مسجد من برابر است با هزار نماز در مساجد ديگر غير از مسجد الحرام.
شيخ عباس قمي در حاشيه كتاب شريف مفاتيح الجنان از كتاب دعوات رواندي نقل كرده كه امام سجاد عليه السلام از كنار شخصي عبور كردند كه جلو در خانه مردي نشسته بود، امام به آن شخص فرمود: به چه دليلي بر در منزل اين ستمكار جبار نشسته‌اي؟ آن شخص گفت: بخاطر سختي و مشكلاتي كه براي من پيش آمده، احتياج به كمك دارم.
امام فرمود بلند شو تا تو را راهنمايي كنم به دري كه بهتر از در اين مرد ستمكار است و به سوي خدايي كه از او براي تو بهتر است.
پس دست او را گرفت و او را تا مسجد پيغمبر (صلي الله عليه واله) آورد و فرمود كه رو به قبله كن و دو ركعت نماز بخوان و بعدش حمد خدا را بگو و بر رسول خدا صلوات بفرست و بخوان آخر سوره حشر و شش آيه اول سوره حديد و دو آيه كه در‌آل عمران است (منظور آيات۱۸و۱۹ و يا ۲۶ ئ ۲۷ اين سوره است) پس از خدا حاجت خود را بخواه كه حتما به تو مي‌دهد.




نظرات کاربران