حرم مطهر امام علی در نجف اشرف غبارروبی شد حرم مطهر امام علی در نجف اشرف غبارروبی شد حرم مطهر امام علی در نجف اشرف غبارروبی شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حرم مطهر امام علی در نجف اشرف غبارروبی شد حرم مطهر امام علی در نجف اشرف غبارروبی شد حرم مطهر امام علی در نجف اشرف غبارروبی شد حرم مطهر امام علی در نجف اشرف غبارروبی شد حرم مطهر امام علی در نجف اشرف غبارروبی شد

حرم مطهر امام علی در نجف اشرف غبارروبی شد

مراسم غبارروبی حرم امام علی (ع) با حضور تولیت حرم، رییس ستاد بازسازی عتبات و مقامات ایران و عراق برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج به نقل از شبستان، در اين مراسم كه با مدح دلنشين حضرت علي (ع) همراه بود، مضجع شريف آن حضرت غبار روبي و عطر افشاني شد.
براساس اين گزارش، پيش از اين مراسم، پلارك رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات و شيخ ضياء زين الدين توليت حرم مطهر علوي ديدار و گفتگو كردند كه در اين جلسه طرح‌هاي توسعه اي حرم حضرت علي (ع) را بررسي و درخصوص جزئيات آن تبادل نظر و تفاهم كردند.
شيخ ضياء زين الدين به اجراي پروژه‌هاي عظيمي مانند صحن حضرت زهرا (س) اشاره كرد و افزود: اجراي اين طرح به لحاظ معماري و وسعت در بين آثار و ابنيه كشورهاي اسلامي بي نظير است.
وي با ابراز رضايت از شيوه اجراي اين صحن خواستار مشاركت فعال ايرانيان در توسعه اعتاب مقدسه شد.
حسن پلارك نيز در اين ديدار با تشريح پروژه‌هاي در دست اجراي ستاد بازسازي عتبات عاليات در عراق آمادگي اين ستاد و مردم ايران را براي مشاركت و كمك به ساخت و تجهيز امكانات و نيازهاي رفاهي، بهداشتي و درماني زائران اعلام كرد.
رئيس ستاد بازسازي عتبات، همچنين از صحن حضرت زهرا (س) بازديد و طي جلساتي با پيمانكاران و مشاوران و ناظران پروژه دستورات لازم را براي تسريع در راه اندازي اين پروژه صادر كرد.
وي تاكيد كرد: معماري صحن مذكور در فضايي به وسعت ۲۲۰ هزار متر مربع بر اساس طراحي و معماري ايراني اسلامي در چند طبقه صورت گرفته است كه در مدت دو سال اجرا و به بهره برداري خواهد رسيد.
پلارك در پايان خاطرنشان كرد: اجراي اين طرح به گونه اي خواهد بود كه پس از اتمام كار گنبد و گلدسته حرم مطهر علوي كاملا رويت مي‌شود.




نظرات کاربران