گذری بر وبلاگ‌های برگزیده فرهنگی جشنواره وبلاگ‌نویسان حج گذری بر وبلاگ‌های برگزیده فرهنگی جشنواره وبلاگ‌نویسان حج گذری بر وبلاگ‌های برگزیده فرهنگی جشنواره وبلاگ‌نویسان حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گذری بر وبلاگ‌های برگزیده فرهنگی جشنواره وبلاگ‌نویسان حج گذری بر وبلاگ‌های برگزیده فرهنگی جشنواره وبلاگ‌نویسان حج گذری بر وبلاگ‌های برگزیده فرهنگی جشنواره وبلاگ‌نویسان حج گذری بر وبلاگ‌های برگزیده فرهنگی جشنواره وبلاگ‌نویسان حج گذری بر وبلاگ‌های برگزیده فرهنگی جشنواره وبلاگ‌نویسان حج

گذری بر وبلاگ‌های برگزیده فرهنگی جشنواره وبلاگ‌نویسان حج


این گزارش سعی دارد گذری کوتاه بر وبلاگ های برگزیده جشنواره وبلاگ‌نویسان حج داشته باشد، نتایج نهایی این جشنواره با رأی‌گیری از عموم مخاطبان، ۱۶ اسفندماه اعلام می‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، بيش از ۱۵۰۰ نفر از روحانيون، مداحان، مديران و پزشكان كاروان‌هاي حج و همچنين زائران و دانشجويان در اين جشنواره شركت كردند كه تعداد ۶۰۰ وبلاگ فعال انتخاب و لينك آن در پايگاه اطلاع‌رساني حج منعكس شده است، البته از ميان اين تعداد نيز ۲۰ وبلاگ در دو بخش فرهنگي و اجرايي انتخاب شدند كه نتايج نهايي اين جشنواره با رأي‌گيري از عموم مخاطبان، ۱۶ اسفندماه اعلام مي‌شود.
اين گزارش سعي دارد با معرفي اجمالي و بررسي كوتاه محتواي وبلاگ‌هاي برگزيده، مخاطبان پايگاه اطلاع رساني حج را جهت شركت در رأي‌گيري انتخاب بهترين وبلاگ ياري كند.
*سرزمين مناره‌ها *
وبلاگ مناره يكي از برگزيدگان اين جشنواره است كه توانسته با درج مطالب توليدي و خاطرات شيرين از سفر عمره‌گزاران مخاطبان خوبي را جلب كند، گواه اين مسأله ميزان بازديد از اين وبلاگ است كه متجاوز از ۱۶ هزار بار نشان مي‌دهد. مدير وبلاگ مناره با انتخاب قالبي ساده، صوت مداحي مرتبط با محتوا و تصاويري ارزشمند از سرزمين وحي به اذعان خودش ابتدا قصد وبلاگ‌نگاري نداشته، اما پس از ماه‌ها در پست ثابت اين تارنماي اينترنتي نوشت: دوست داشتم بنگارم از دلتنگي هايم براي حج، براي جا ماندن از قافله‌هاي حاجي ها…
علاقه‌مندان جهت بهره‌مندي از ديگر مطالب وبلاگ مناره مي‌توانند به آدرس www.manare. blogsky.com مراجعه كنند.
*با زائران بهشت *
سيد مجتبي چهل اختراني مدير وبلاگ «با زائران بهشت» نيز توانسته نظر هيأت داوران جشنواره را به خود جلب كند و يكي از ۲۰ وبلاگ برگزيده باشد، اين تارنما در موضوعات مختلف از قبيل گزارش تصويري سفرها به عتبات عاليات، خاطرات سفرها، آشنايي با شهرهاي زيارتي عراق، اشعار مناسب مداحي در عراق، دانلود فيلم‌هاي سفر به عتبات عاليات، راهنماي زائر، قطعه ادبي و دل نوشته بارگذاري مي‌شود.
اين وبلاگ در گزارشي مكتوب و تصويري از برنامه «زمينه‌اي براي تأمل در درس‌ها، عبرت‌ها و آموزه‌هاي كربلا» كه همه روزه از ساعت۱۶:۳۰ الي۱۷:۳۰ در خيمه‌گاه حسيني برگزار مي‌شود، ارايه كرده است، همچنين امكان دانلود فايل‌هاي تصويري اين برنامه براي مخاطبان فضاي سايبري محيا شده است. علاقه‌مندان جهت بهره‌مندي از ديگر مطالب وبلاگ «با زائران بهشت» مي‌توانند به آدرس www.bazaeran.blogfa.com مراجعه كنند.
*انجمن مداحان شهرستان بابل *
محمد محسن‌زاده گنجي، از مداحان كاروان‌هاي زيارتي است كه با راه‌اندازي وبلاگي ارزشمند، محتواي غني و پرباري براي مداحان و شعراي اهل بيت عصمت و طهارت فراهم كرده است، اين وبلاگ با عنوان انجمن مداحان شهرستان بابل نيز يكي از برگزيدگان جشنواره وبلاگ نويسي حج بوده است.
يكي از نكات قابل توجه و جالب اين وبلاگ در كنار اشعار و مداحي مربوط به ائمه اطهار (ع)، پيوندهاي جامع و مرتبط اين وبلاگ با سايت‌هاي مرتبط و موضوعي كشوري و استاني است، البته نبايد محتواي قابل توجه و غني اين تارنماي اينترنتي را ناديده گرفت.
علاقه‌مندان جهت بهره‌مندي از ديگر مطالب وبلاگ «انجمن مداحان شهرستان بابل» مي‌توانند به آدرس www.mohseni87.blogfa.com مراجعه كنند.
*حج و زيارت*
سيدمصطفي حسن‌زاده، يكي از روحانيان فعال در حج است كه به گفته خودش براي بيان مطالب مهم در ارتباط با اين سفر عظيم الهي و ارتباط بيشتر با زائرين اين وبلاگ را راه اندازي كرده و انتظار دارد زائرين از طريق اين وبلاگ بتوانند نظرات و پيشنهادات سازنده خود را به جهت ارتقاي امور ارائه كنند. اين تارنما نيز از يكي از برگزيدگان جشنواره محسوب مي‌شود.
اين وبلاگ كه از مرداد ماه سال ۱۳۸۹ بارگذاري شده داراي محتواي ارزشمند مرتبط با حج و عمره است كه عموم مخاطبان فضاي سايبري مي‌توانند به يكي از لينك‌هاي موضوعي اين وبلاگ مراجعه كرده و مطلب مورد نظر خود را يافته و مطالعه كنند.
علاقه‌مندان جهت بهره‌مندي از ديگر مطالب وبلاگ مي‌توانند به آدرس www.alhajj.blogfa.com مراجعه كنند.
*لبيك يا خامنه‌اي*
حجت الاسلام عبدالرحمن موحدنيا، از ديگر فعالان حج و زيارت در كشور است كه با راه‌اندازي وبلاگ و به روز نگه‌داشتن آن با مطالب توليدي و موضوعي توانسته عنوان تارنماي خود را در ميان ۲۰ برگزيده جشنواره وبلا‌گ‌نويسي حج كه به همت بعثه مقام معظم رهبري برگزار ميشود، جاي دهد.
اين وبلاگ قالبي مهدوي داشته و داراي امكانات جانبي مختلف از جمله اوقات شرعي، حديث روز، تفسير آيات قرآني، پخش زنده حرم ائمه اطهار (ع)، دانشنامه مهدويت، تقويم، استخاره، دانشنامه سوره‌هاي قرآن و همچنين تدبر در قرآن است.
علاقه‌مندان جهت بهره‌مندي از ديگر مطالب وبلاگ مي‌توانند به آدرس www.movahdnia.blogfa.com مراجعه كنند.
* بوستان دين شناسي *
موسوي، از ديگر فعالان فرهنگي حج و زيارت است كه وبلاگش توانسته يكي از عناوين برگزيده جشنواره را به خود اختصاص دهد، موضوعات اين وبلاگ به قرآن، حديث، احكام، تاريخ اسلام، پرسش و پاسخ، موضوعات ماه، مخاطبان طلبه و روحاني، چهل حديث، فقط طلاب بخوانند! و اخبار تقسيم بندي مي‌شود.
اين تارنماي اينترنتي نيز اين داراي امكانات مختلف از جمله اوقات شرعي، حديث روز، ذكر ايام هفته، كارت‌هاي گرافيكي و الكترونيكي تبريك و تسليت مناسبي، تقويم، استخاره و همچنين پيوندهاي مفيد به سايت‌هاي مرتبط با موضوع وبلاگ است.
علاقه‌مندان جهت بهره‌مندي از ديگر مطالب وبلاگ مي‌توانند به آدرس www.faradis.mihanblog.com مراجعه كنند.
*كوي يار*
مدير وبلاگ كوي يار نيز با انتخاب قالبي ساده و مرتبط با موضوع رسول الله (ص) فضايي آرامش بخش براي مخاطبانش فراهم كرده تا در طول استفاده از مطالب و تصاوير اين تارنما بتوانند لحظاتي معنوي همراه با حال و هواي مدينه منوره و مكه مكرمه سپري كنند.
نماز عاشقان، براي امام حاضر (عج)، نجوا، سبك زندگي، همراه با حولاء، شرح دعاي صنمي قريش، در مسير مقتدا، تربيت ديني، برمرگ خنديدند و رفتند، كلام حكمت بار، سوغات سفر، سوال از ما پاسخ از شما، مناسبتها و اطلاعيه‌ها از جمله موضوعات اين وبلاگ است.
علاقه‌مندان جهت بهره‌مندي از ديگر مطالب وبلاگ مي‌توانند به آدرس www.holv.blogfa.com مراجعه كنند.
* حج اهل معرفت *
مدير وبلاگ حج كه يكي از برگزيدگان جشنواره نيز است، در مطلبي از وبلاگش نوشته: در عالم، اهل معرفت را دو قسم نموده‌اند؛ يكي عالم عِلوي و عالم غيب و ملكوت، و ديگري عالم ملك و شهادت و عالم ملك و شهادت را نردبان ترقي براي صعود به عالم ملكوت دانسته‌اند و پيمودن راه راست و صراط مستقيم عبادت، از همين ترقي و صعود است كه گاهي از آن تعبير به «دين» مي‌كنند و گاهي به «منزل هدايت» تعبير مي‌شود و اگر ميان اين دو عالم، پيوستگي و مناسبت نباشد، ترقي از يكي به ديگري امكان‌پذير نيست و از اين جهت چيزي در اين عالم نيست مگر اين‌كه نمونه و مثالي از آن عالم است.
حج نيز عبادتي مركب از فعل، قول، حركت، وقوف، انفاق و پر از راز و رمز است و از چنان اهميتي برخوردار است كه فروع دين محسوب مي‌شود و طبق آيه كريمه: «… وَ لِلَّهِ عَلَي النَّاسِ حِجُّ الْبَيتِ مَنِ اسْتَطاعَ إِلَيهِ سَبيلاً وَمَنْ كفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِي عَنِ الْعالَمين» ترك حج نوعي كفر تلقي مي‌گردد.
اين وبلاگ امكانات جانبي مختلف از جمله اوقات شرعي، حديث روز، تفسير آيات قرآني، پخش زنده حرم ائمه اطهار (ع)، تقويم، استخاره و دانشنامه سوره‌هاي قرآن است. علاقه‌مندان جهت بهره‌مندي از ديگر مطالب وبلاگ مي‌توانند به آدرس www.araghy.parsiblog.com مراجعه كنند.
*قالبي ساده، محتوايي ارزشمند *
كرماني، مدير يكي از وبلاگ‌هاي فعال در زمينه عمره است كه يكي از برگزيدگان اين جشنواره بوده، توانسته با درج مطالب توليدي و خاطراتي از سفر عمره‌گزاران ميزان بازديد وبلاگ را بالا برد، همچنين امكانات جانبي اين وبلاگ نيز مشتريان خاص خود را دارد.
اين وبلاگ با قالبي ساده، و البته محتوايي ارزشمند و خواندني توانسته مخاطبان خوبي را جذب خود كند، ناگفته نماند اخبار، تصاوير و اطلاعيه‌هاي پايگاه اطلاع رساني بعثه مقام معظم رهبري نيز بر محتواي اين تارنماي اينترنتي افزوده است.
علاقه‌مندان جهت بهره‌مندي از ديگر مطالب وبلاگ مي‌توانند به آدرس www.godlabbaik.persianblog.ir مراجعه كنند.
*بانك طرح‌ها و ايده‌هاي خلاقانه فرهنگي *
سحرخيز، مدير وبلاگ «بانك طرح‌ها و ايده‌هاي خلاقانه فرهنگي» كه يكي برگزيدگان جشنواره است، مخاطبان خاص خود را دارد، مطالب اين وبلاگ عموما با موضوعات ديني البته با رويكرد فناوري اطلاعات و ارتباطات است. همچنين اين وبلاگ‌نويس با ارايه آموزش‌هاي مقدماتي و پشرفته در تارنماي خود شيوه‌هاي تبليغ آموزه‌هاي ديني در فضاي سايبري را به مخاطبان خود آموزش مي‌دهد، البته نرم‌افزارهايي را نيز جهت دانلود مخاطبان ارايه كرده كه يكي از نكات جالب اين وبلاگ به شمار مي‌رود.
علاقه‌مندان جهت بهره‌مندي از ديگر مطالب وبلاگ مي‌توانند به آدرس www.hojaj.blogfa.com مراجعه كنند.
در گزارش بعدي، وبلاگ برگزيده اجرايي حج معرفي خواهند شد.
براي مشاركت در نظرسنجي انتخاب وبلاگ هاي برگزيده نخستين جشنواره وبلاگ نويسان حج اينجا را كليك نماييد!


| شناسه مطلب: 43941




وبلاگ حج



نظرات کاربران