وبگردی زائران در سفر عمره؛ مثبت یا منفی   تصاویر وبگردی زائران در سفر عمره؛ مثبت یا منفی   تصاویر وبگردی زائران در سفر عمره؛ مثبت یا منفی   تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
وبگردی زائران در سفر عمره؛ مثبت یا منفی   تصاویر وبگردی زائران در سفر عمره؛ مثبت یا منفی   تصاویر وبگردی زائران در سفر عمره؛ مثبت یا منفی   تصاویر وبگردی زائران در سفر عمره؛ مثبت یا منفی   تصاویر وبگردی زائران در سفر عمره؛ مثبت یا منفی   تصاویر

وبگردی زائران در سفر عمره؛ مثبت یا منفی تصاویر


وبگردی گسترده زائران به ویژه جوانان و نوجوانان در سفر عمره، موجب نگرانی دست‌اندرکاران فرهنگی این سفرها شده است؛ آنان معتقدند که این کار، سبب اتلاف وقت زائران و غفلت آنان از حضور در مناسک، نمازها و عبادات اسلامی در مسجدالحرام می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج به مكه مكرمه، استفاده از شبكه جهاني اينترنت به قدري در دنيا فراگير شده است كه اغلب افراد با تهيه گوشي‌ها، تبلت‌ها و فبلت‌هاي جديد و استفاده از فناوري‌هاي تازه، درصدد استفاده گسترده از فضاي مجازي برآمده‌اند.
با اين حال، فرصت اندك حضور زائران در مدينه منوره و مكه مكرمه، ايجاب مي‌كند كه آنان از اين زمان ارزشمند به خوبي استفاده كنند و به تنظيم فرصت‌هاي مغتنم اين سفر بپردازند؛ چرا كه آنان، نهايتاً ۱۰ روز در دو شهر مقدس حضور دارند و با احتساب زمان رفت و آمد، معطلي در پروازها و جابه‌جايي بين دو شهر مدينه و مكه، اين زمان گاه به كم‌تر از ۹ روز كاهش مي‌يابد.
در چنين شرايطي، حضور درازمدت زائران در لابي هتل‌ها و وبگردي گسترده آنان، موجي از نگراني را در ميان دست‌اندركاران بعثه مقام معظم رهبري و مديران فرهنگي اين نهاد، ايجاد كرده است.
براساس اين گزارش، مسئولان فرهنگي هتل‌ها درصدد چاره‌انديشي براي موضوعي هستند كه رفته رفته، بهره‌مندي از ايام سفر عمره را دچار چالش كرده و فرصت ارزشمند زائران را از بين مي‌برد.
عمره‌گزاران، به ويژه اقشار جوان و نوجوان با تجمع طولاني‌مدت در لابي‌ها و نقاط زيرپوشش اينترنت هتل‌ها، بيش‌تر اوقات خود را به گشت و گذار در جهان مجازي مي‌گذرانند. طبق اعلام مديران كاروان‌ها و مسئولان فرهنگي هتل‌ها، گاهي قطع اينترنت يا پوشش ندادن اتاق‌ها حتي موجب گلايه شديد زائران در مدينه منوره و مكه مكرمه مي‌شود.




نظرات کاربران