تأخیر در پرواز زائران عتبات عالیات این بار ۱۲ ساعت تأخیر در پرواز زائران عتبات عالیات این بار ۱۲ ساعت تأخیر در پرواز زائران عتبات عالیات این بار ۱۲ ساعت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تأخیر در پرواز زائران عتبات عالیات این بار ۱۲ ساعت تأخیر در پرواز زائران عتبات عالیات این بار ۱۲ ساعت تأخیر در پرواز زائران عتبات عالیات این بار ۱۲ ساعت تأخیر در پرواز زائران عتبات عالیات این بار ۱۲ ساعت تأخیر در پرواز زائران عتبات عالیات این بار ۱۲ ساعت

تأخیر در پرواز زائران عتبات عالیات این بار ۱۲ ساعت

هرچند تأخیر در پروازهای زیارتی به یک امر عادی تبدیل شده است و روزانه شاهد حداقل دو ساعت تأخیر در این پروازها هستیم اما تأخیر با ۱۲ ساعت پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به عتبات عاليات، آخرين گزارشي كه در اين زمينه نوشتم براي زماني بود كه پروازهاي ايراني به سبب تغييرات آب و هوايي با تأخير چند ساعته مواجه و يا حداكثر لغو مي‌شد كه پذيرفتن اين امر از آن جهت كه امنيت زائران در ميان بود، قابل تحمل است.
اما اين گزارش از تأخير در پروازهايي حكايت دارد كه دلايل آن موجه نيست و يا اگر هم موجه باشد براي چند ساعت محدود پذيرفتني است.
موضوع براي روز يكشنبه است كه قرار بود پرواز شماره ۳۴۱۵ رأس ساعت ۱۴:۵۰ ايران اسلامي را از فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) به سمت فرودگاه نجف ترك كند و مسافراني را كه همگي زائر عتبات عاليات بودند به اين شهر مقدس انتقال دهد.
مسؤولان پروازي، ساعت ۹ تا ۹:۳۰ به مديران كاروانها اطلاع دادند پرواز آنها با تأخير ۴ ساعته مواجه شده است يعني پرواز رأس ساعت ۱۹ انجام مي‌شود كه همين امر سبب شد برخي زائران به فرودگاه عزيمت نكنند كه البته برخي هم از ساعت ۱۱ صبح آنجا بودند.
زائران كه با ساعت پرواز كنار آمده بودند و خود را آماده مي‌كردند براي تحويل بار اقدام كنند دومرتبه با تغيير در ساعت پرواز مواجه شدند؛ ۱:۳۰ بامداد.
همهمه بالا رفت برخي بسيار ناراحت بودند؛ سالمنداني در كاروانهاي جامع گشت حمرا، نجم آسمان، شركت غفور، شركت عاشوراي پيشوا، شركت پيشتازان و كاروان جوان ايرانيان بودند كه اين سفر شايد آخرين سفر آنان بود و از اينكه يك روز از سفر آنان با اين تأخير كاهش يافته بسيار ناراحت بودند.
وقتي سازمان حج و زيارت، ستاد عمليات شمسا و بعثه مقام معظم رهبري تمام تلاش خود را به كار مي‌برند تا برنامه زيارتي منظم انجام شود و زائران سفر زيارتي خوب و پرباري داشته باشند، طعم شيرين زيارت با تاخير پروازي به كام زائران تلخ نشود.




نظرات کاربران