درخواست جریمه برای کشیدن سیگار در حرمین شریفین درخواست جریمه برای کشیدن سیگار در حرمین شریفین درخواست جریمه برای کشیدن سیگار در حرمین شریفین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
درخواست جریمه برای کشیدن سیگار در حرمین شریفین درخواست جریمه برای کشیدن سیگار در حرمین شریفین درخواست جریمه برای کشیدن سیگار در حرمین شریفین درخواست جریمه برای کشیدن سیگار در حرمین شریفین درخواست جریمه برای کشیدن سیگار در حرمین شریفین

درخواست جریمه برای کشیدن سیگار در حرمین شریفین

برخی از علما و دانش آموختگان از دستگاههای ذیربط خواستند مانع کشیدن سیگار در صحنهای حرمین شریفین شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، اين شخصيتها خواستار جريمه كساني شدند كه در صحنهاي حرمين شريفين در مدينه منوره و مكه مكرمه، سيگار مي‌كشند. علت اين درخواست حفظ تقدس و حرمت اين اماكن مقدس اعلام شده است.
اين افراد اعلام كردند: بايد همانطور كه سيگاركشيدن در فرودگاهها و اماكن عمومي ممنوع است و اين اقدام با جريمه روبرو مي‌شود، بايد در حرمين شريفين مكه مكرمه و مدينه منوره هم استعمال دخانيات ممنوع اعلام و فردي كه سيگار مي‌كشد، جريمه شود.
به نوشته عكاظ، شيخ غازي بن غزاي المطيري استاد كرسي امير نايف مطالعات شوراي امر به معروف عربستان اعلام كرد در خصوص بسياري از اعمال و رفتارها، نظر اجماعي وجود دارد كه يكي از آنها، منع سيگار كشيدن و تنگ كردن عرصه بر آن است و مهمترين مكانهايي كه بايد از استعمال دخانيات جلوگيري كرد، مشاعر مقدسه به ويژه مسجدالحرام و حرم مطهر نبوي (ص) است.
وي اعلام كرد: حرمت و تقدس اين مكانهاي مقدس بايد حفظ شود و شكي نيست كه بسياري از رفتارهاي ناشايست نشان دهنده اين است كه مرتكبان اين عادتهاي زشت، حرمت اين اماكن را رعايت نمي‌كنند.
وي تاكيد كرد: كوتاهي در جلوگيري از استعمال دخانيات در حرمين شريفين، سبب تشويق اقدامات بدتري همچون سرقت و ايجاد محدوديت براي زنان در اوقات شلوغي خواهد شد.
شيخ صالح المغامسي هم گفت: مسلمانان بايد حرمت حرمين شريفين را رعايت كنند و از اقدامات حرام برحذر باشند.
اين در حالي است كه مدير روابط عمومي حرم مطهر نبوي (ص) اعلام كرد اقداماتي مانند سيگار كشيدن يا تصويربرداري يا فروش يا اقدامات مشابه در صحنهاي حرم مطهر نبوي (ص) ممنوع است.
وي با اشاره به برخورد با سيگار كشيدن در مسجدالنبي (ص) تاكيد كرد: تابلوهاي هشداردهنده اي در تمام وروديهاي حرم مطهر نبوي (ص) نصب شده كه موارد ممنوعه را بيان مي‌كنند و همچنين ناظران صحنها با هرگونه مواردي كه قوانين را نقض كند، برخورد مي‌كنند. در صورت بازداشت فردي كه در حال سيگار كشيدن در صحنهاي حرم مطهر نبوي (ص) باشد، نصيحت مي‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران