بزرگداشت حضرت ام‌البنین در مکه بزرگداشت حضرت ام‌البنین در مکه بزرگداشت حضرت ام‌البنین در مکه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بزرگداشت حضرت ام‌البنین در مکه بزرگداشت حضرت ام‌البنین در مکه بزرگداشت حضرت ام‌البنین در مکه بزرگداشت حضرت ام‌البنین در مکه بزرگداشت حضرت ام‌البنین در مکه

بزرگداشت حضرت ام‌البنین در مکه

طی مراسمی در سالگرد رحلت ام‌العباس (ع)، فداکاری و ایثار حضرت ام‌البنین (س) گرامی داشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج به مكه مكرمه، شامگاه شنبه ۲۳ فروردين، طي مراسمي كه به مناسبت ۱۳ جمادي‌الثاني و سالروز وفات بزرگ بانوي اسلام، حضرت ام‌البنين (س) برگزار مي‌شود، علاوه بر تجليل از ايثار و فداكاري آن حضرت، از صبوري و استواري مادران و همسران شهيد نيز قدرداني مي‌شود.
اين مراسم كه همه ساله در مدينه منوره و مكه مكرمه برپا مي‌شود، همزمان با سالگرد رحلت ام‌العباس، سردار رشيد كربلا برنامه‌ريزي شده و قرار است در آن، حجت‌الاسلام والمسلمين محسن شريعت سخنراني كند.
مداحي يكي از ذاكران پيشكسوت سيدالشهدا (ع) نيز زينت‌بخش اين مجلس عزاداري خواهد بود.
مراسم سوگواري رحلت بانوي فداكار اسلام، حضرت ام‌البنين، شنبه شب از ساعت ۲۱ در تالار اجتماعات هتل دار هادي برگزار خواهد شد.
۱۳ جمادي‌الثاني در تقويم جمهوري اسلامي ايران، روز تجليل از مادران و همسران شهدا نامگذاري شده است.
فاطمه كلابيه كه پس از شهادت حضرت زهرا (س) به همسري امير مؤمنان، علي (ع) درآمد، نام خود را به «ام‌البنين» تغيير داد. او كه مادر پسرانِ اميرالمؤمنين (ع) بود، بعد از عمري تلاش، شكيبايي و استقامت با اهداي چهار فرزند رشيد به پيشگاه مولايش حسين بن علي (ع) با دلي مالامال از محبت و عشق، راهي ديار دوست شد و در قبرستان بقيع آرام گرفت.




نظرات کاربران