نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت عنوان کرد:

اقتصاد مقاومتی رمز موفقیت و نجات ملت ایران است نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت عنوان کرد:

اقتصاد مقاومتی رمز موفقیت و نجات ملت ایران است نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت عنوان کرد:

اقتصاد مقاومتی رمز موفقیت و نجات ملت ایران است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت عنوان کرد:

اقتصاد مقاومتی رمز موفقیت و نجات ملت ایران است نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت عنوان کرد:

اقتصاد مقاومتی رمز موفقیت و نجات ملت ایران است نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت عنوان کرد:

اقتصاد مقاومتی رمز موفقیت و نجات ملت ایران است نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت عنوان کرد:

اقتصاد مقاومتی رمز موفقیت و نجات ملت ایران است نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت عنوان کرد:

اقتصاد مقاومتی رمز موفقیت و نجات ملت ایران است
نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت عنوان کرد:

اقتصاد مقاومتی رمز موفقیت و نجات ملت ایران است

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به تدبیر رهبر معظم انقلاب برای نامگذاری سال جاری به عنوان اقتصاد و فرهنگ همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی، از مسئولان نظام خواست با تمام توان و با استفاده از کارشناسان حوزه اقتصاد برای حل مشکلات اقتصادی و تامین رفاه اجتماعی مردم تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر كه در جمع نمازگزاران سازمان حج در نخستين مراسم تواصي به حق در سال جديد سخن مي‌گفت، با تبريك آغاز سال جديد ابراز اميدواري كرد سال جد سالي توام با موفقيت و سربلندي براي ملت شريف ايران باشد. اسلام؛ ديني كه به دنيا و آخرت توجه دارد
وي مسئله اقتصاد را از نظر اسلام بسيار حائز اهميت دانست وگفت: دين اسلام علاوه بر زندگي اخروي به زندگي دنيوي انسان و بهره مندي او از مواهب الهي نيز توجه كرده است.
سرپرست حجاج ايراني افزود: متأسفانه نگرشهاي غلطي در گذشته وجود داشته كه مثلا دين بدرد آخرت مي‌خورد و نماز و دعا و قرآن و حديث و امثال اينها براي فرداي قيامت وپس از مرگ است و همين امر موجب شده بود كه عده اي بين دين و دنيا قائل به تضاد باشند. در نتيجه عده اي گرايش به دنيا پيدا كردند و عده اي نيز به گوشه نشيني روي آورده و تارك دنيا شدند و مي‌پنداشتند كه اين كار سبب نجاتشان خواهد شد. اما هنگامي كه به آموزه‌هاي اسلام مراجعه مي‌كنيم در مي‌يابيم كه از همان صدر اسلام با اين انديشه خرافي، مقابله شده است.
نماينده ولي فقيه در امور حج زيارت اضافه كرد: پيامبر اسلام (ص) مي‌فرمود «لارهبانيه في الاسلام، گوشه نشيني و دوري از جامعه و ترك دنيا در اسلام جايي ندارد». و همچنين با كساني كه در گوشه اي مشغول عبادت مي‌شدند و ديگران خرجي آنها را مي‌دادند به مخالفت مي‌پرداختند. وقتي به امير مؤمنان علي (ع) خبر مي‌دهند كه فلاني زن و فرزند خود را رها كرده و گوشه نشيني اختيار نموده و به عبادت مي‌پردازد، او را از اين كار منع مي‌كنند.
وي با استناد به روايات اسلامي، انسان مؤمن را انساني اجتماعي خواند كه بايد در جامعه حضوري فعال داشته و در راه تعالي جامعه بكوشد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر افزود: فلسفه تقوا اين است كه انسان نسبت به ارتكاب گناه مصونيت پيدا كند. هنر اين نيست كه كسي گوشه نشيني اختيار كند كه مباد با حضور در جامعه به گناه آلوده شود، بلكه اگر در دل گناه رفت و توانست خود را حفظ كند مهم است.
عضو شوراي سياست گذاري ائمه جمعه افزود: بر اساس آيات قرآني، همه آنچه كه در آسمانها و زمين است براي بهره مندي انسان آفريده شده است. اسلام براي بهره بردن از دنيا به گونه اي برنامه ريزي كرده كه آخرت انسان تباه نشود. اگر انسان از دنيا به نفع آخرتش بهره برداري كند، اسلام هرگز با آن مخالف نيست.
وي وضع زندگي رهبران الهي را متفاوت با ديگران دانست و افزود: زندگي امير المؤمنين علي (ع) يك زندگي ساده بود. براي اينكه (ان الله فرض علي ائمة العدل ان يقدروا انفسهم بضعفة الناس) اين يك وظيفه خاص براي رهبران ديني است كه زندگيشان با پايين‌ترين قشر جامعه يكسان باشد.
اين طرز فكر كه به مسائل دنيوي كاري نداشته باشيم، امري انحرافي است
سرپرست حجاج ايراني تصريح كرد: مسئولان نظام اسلامي بايد در رونق بخشي به زندگي مردم تلاش كنند. در مضمون حديثي از پيامبر اسلام (ص) داريم كه قبل از طلوع آفتاب به سوي عزت و كار و تلاش بشتابيدو قرآن در اين زمينه مي‌فرمايد: هو الذي انشأكم من الارض و استعمركم فيها: خداوند شما را از خاك آفريد و از شما خواست كه در زمين به دنبال عمران و آباداني باشيد.
وي اظهار داشت: اين طرز فكر كه به مسائل دنيوي كاري نداشته باشيم، امري انحرافي است. زيرا عدم توجه به اين گونه مسائل سبب فقر و درماندگي در جامعه مي‌شود. در آموزه‌هاي ديني تعابير تندي در خصوص فقر و عدم توجه به كار و تلاش بكار رفته است: كاد الفقر ان يكون كفرا، چه بسا فقر انسان را به كفر مي‌كشاند. بنابر اين وظيفه حكومت اسلامي اين است كه براي مردم امكانات مناسب زندگي فراهم كند. وظيفه اصلي نظام ديني اين است كه اقتصاد را در مسير صحيح قرار داده و از آن براي رشد و تعالي انسان در همه عرصه‌ها استفاده كند.
آقاي قاضي عسكر، قرار دادن انفال در اختيار مردم از سوي حكومت اسلامي را يكي از نشانه‌هاي توجه به زندگي مادي و اقتصاد جامعه دانست و افزود: روايات فراواني راجع به زراعت، كشت و كار، صنعت و مسائل اقتصادي وجود دارد كه مي‌تواند چراغ راهنماي ما براي پيشرفت در زندگي باشد.
سرپرست حجاج ايراني افزود: يكي از خصوصيات امام زمان اين است كه وقتي ظهور مي‌كنند حتي يك وجب خاك خشك بدون حاصل بر روي زمين پيدا نمي‌شود. يعني در ان زمان كشاورزي و اقتصاد رونق پيدا مي‌كند.
تلاس براي بهبود وضع اقتصادي كشور
وي افزود: همان گونه كه مقام معظم رهبري فرمودند: «اقتصاد مسئله مهمي است.» براي رونق بخشي به آن بايد جناح بازي‌هاي سياسي كنار گذاشته شوند تا ذهن مردم و نخبگان از مسائل اصلي منحرف نشود. همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند اگر محكم و استوار در جهت اجرايي شدن برنامه‌هاي اقتصادي تلاش كنيم و نگاهمان به دورن باشد، مي‌توانيم مسائل اقتصاديمان را حل كنيم و مشكلات را به حداقل برسانيم و موانع را از سر راه مردم برداريم.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در بخش ديگري از سخنان خود افزود: بنده معتقدم مي‌توان با يك برنامه ريزي مناسب، مشكل بيكاري را در كشور برطرف كرد. هم اكنون حجم بالايي از نقدينگي در دست مردم قرار دارد و در بانكها سپرده گذاري شده كه كار درستي نيست. زماني اقتصاد به سمت پويايي و توليد و اشتغال حركت مي‌كند كه نقدينگي در اختيار چرخه توليد قرار گيرد.
اقتصاد منهاي فرهنگ مردود است
آقاي قاضي عسكر اقتصاد بدون فرهنگ را باعث مرگ ملتها دانست و اظهار داشت: اگر اقتصاد در خدمت فرهنگ نباشد جامعه به سمت تباهي پيش مي‌رود. زيرا فرهنگ، اقتصاد را كنترل مي‌كند تا انساني كه به ثروت دست يافته طغيان نكند و در پرتگاه بي بند و باري و شهوت قرار نگيرد.
وي امير المومنين علي (ع) را نمونه انساني دانست كه اقتصاد را در خدمت فرهنگ و دين قرار داد و افزود: اميرالمؤمنين علي عليه السلام، مزرعه ايجاد مي‌كردند و هنگامي كه به توليد و درآمدزايي مي‌رسيد، كاغذ و قلم برمي داشتند و آن را وقف فقرا مي‌كردند. اين نوع فرهنگ ديني است كه دنيا خواهي انسان راكنترل مي‌كند.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت افزود: مسائل فرهنگي در جامعه داراي اهميت هستند. بايد تلاش شود از پرخاش و تندروي در جامعه بپرهيزيم و روح اخوت ديني را در جامعه تقويت نماييم و از درگيريهاي سياسي دوري گزينيم تا جامعه راه صلاح و پيشرفت را در پيش گيرد.
وي از اقتصاد و فرهنگ به عنوان دو مولفه اساسي براي پيشرفت جامعه ياد كرد و اظهار داشت: جامعه بايد در هر دو عرصه فرهنگي و اقتصادي توسعه يابد كند تا به رشد و تعالي مورد نظر دست يابد و اين امر اراده جدي مي‌طلبد كه تنها در يك مديريت جهادي تبلور مي‌يابد.
مديريت جهادي راه پيروزي بر مشكلات اقتصادي
سرپرست حجاج ايراني افزود: اينكه انسان بدون هيچ گونه تلاشي توقع داشته باشد با يك دستور و نامه نگاري كارها پيش برود و مشكلات برطرف گردد، انتظار بيهوده اي است. هشت سال دفاع مقدس با مديريت جهادي به پيروزي رسيد. با حضور بسيج و نيروهاي مردمي كه سابقه جنگيدن هم نداشتند، ولي موفق شدند جنگ را با پيروزي به پايان برسانند. مديريت جهادي، ايثار و از خود گذشتگي مي‌خواهد و بايد همه تلاش كنيم در هر زمان و مكاني در راه آباداني و توسعه كشور گام برداريم.
وي كشور ايران اسلامي را داري امكانات و توانايي‌هاي بسياري براي پيشرفت دانست و اظهار داشت: ملت با استعداد ايران داراي توانمند‌هاي بسياري در زمينه‌هاي مختلف است. همچنين مواهب و امكانات طبيعي و خدا دادي كه در كشور وجود دارد مي‌تواند توسعه كشور را سرعت بخشد. در اين راه بايد از اختلافات پرهيز نموده وبه مسائل اصلي بپردازيم.
نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت تحقق رهنمودهاي مقام معظم رهبري در رابطه با اقتصاد مقاومتي را بسيار مهم دانست و گفت: نبايد مرور زمان اين رهنمودها را بدست فراموشي بسپارد. اقتصاد مقاومتي در اين شرائط مي‌تواند رمز موفقيت و نجات ملت ايران باشد.


| شناسه مطلب: 44597




قاضي عسكر



نظرات کاربران