انتشار قرآن به خط امام علی در نجف اشرف انتشار قرآن به خط امام علی در نجف اشرف انتشار قرآن به خط امام علی در نجف اشرف بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتشار قرآن به خط امام علی در نجف اشرف انتشار قرآن به خط امام علی در نجف اشرف انتشار قرآن به خط امام علی در نجف اشرف انتشار قرآن به خط امام علی در نجف اشرف انتشار قرآن به خط امام علی در نجف اشرف

انتشار قرآن به خط امام علی در نجف اشرف

چاپ این نسخه های خطی مشابه با نسخه های اصلی خواهد بود و این طرح با چاپ نسخه ای منحصر به فرد از قرآن کریم به خط امام علی علیه السلام که مربوط به قرن اول هجری است، شروع می شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، آستان مقدس علوي در نجف اشرف، طرح جديدي را مبني بر چاپ نسخه هاي خطي نفيس، تحت حمايت ديوان وقف شيعي آغاز كرد و براي شروع، اقدام به چاپ نسخه اي از قرآن كريم به خط امام علي عليه السلام كرد كه نسخه اي نادر و منحصر بفرد در جهان است.
صالح الحيدري، رئيس ديوان وقف شيعي عراق در اين باره گفت: اين طرح از كارهاي بسيار مهم براي حفظ تاريخ و ميراث آستان مقدس علوي به شمار مي رود كه البته در آينده به تعداد كثيري چاپ خواهد شد.
چاپ اين نسخه هاي خطي مشابه با نسخه هاي اصلي خواهد بود و اين طرح با چاپ نسخه اي منحصر بفرد از قرآن كريم به خط امام علي عليه السلام كه مربوط به قرن اول هجري است، شروع مي شود.
وي همچنين با بيان اينكه اين نسخه از قرآن كريم، به صورت زيبايي چاپ خواهد شد تا در وضوح با نسخه اصلي آن برابري كند، ابراز داشت: اين نسخه در بين شخصي‌هايي كه براي زيارت به آستان مقدس علوي مي آيند، توزيع خواهد گرديد.
رئيس ديوان وقف شيعي عراق افزود: كتاب مسائل الشيرازيات مربوط به قرن چهارم هجري، - يكي از قديمي ترين نسخه هاي خطي در آستان مقدس علوي - و همچنين كتاب المخطوط شيخ طوسي به خط مؤلف كه به سال 460هجري برمي گردد نيز در اين طرح به چاپ خواهند رسيد.


| شناسه مطلب: 44614




عتبات نجف



مطالب مرتبط

نظرات کاربران