حضور روزانه ۸۰ مبلغ و مداح در کربلای معلی حضور روزانه ۸۰ مبلغ و مداح در کربلای معلی حضور روزانه ۸۰ مبلغ و مداح در کربلای معلی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضور روزانه ۸۰ مبلغ و مداح در کربلای معلی حضور روزانه ۸۰ مبلغ و مداح در کربلای معلی حضور روزانه ۸۰ مبلغ و مداح در کربلای معلی حضور روزانه ۸۰ مبلغ و مداح در کربلای معلی حضور روزانه ۸۰ مبلغ و مداح در کربلای معلی

حضور روزانه ۸۰ مبلغ و مداح در کربلای معلی

روزانه ۸۰ کاروان زیارتی از کشورمان برای زیارت عتبات عالیات به کشور عراق عزیمت می‌کند که براین اساس شاهد حضور ۸۰ مبلغ و مداح در نجف اشرف، کربلای معلی و کاظمین هستیم.

حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد رضوي حائري،كارشناس مسؤول امور روحانيون نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در گفت وگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلا، حتي معتقد است كه در روزهاي مناسبتي تعداد كاروانهاي اعزامي بالغ بر ۱۳۰ كاروان مي‌شود كه با اين حساب تعداد روحانيان و مداحاني كه در شهرهاي زيارتي عراق حضور دارند ۱۳۰ نفر خواهد بود.
كارشناس مسؤول امور روحانيون نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با بيان اينكه براي هر روحاني و مداحي كه مي‌خواهند عازم سفر تبليغي عتبات عاليات شوند يك كد تعريف شده است كه اگر اين كد را نداشته باشند، شرط لازم را براي اعزام به عنوان مبلغ ندارد، به تبيين شرايط لازم براي اين امر پرداخت.
براساس شرايطي كه از سوي مديريت سازماندهي و جذب بعثه مقام معظم رهبري اعلام شده است، داشتن سطح قابل قبولي از دانش و علوم ديني براي روحانيان الزامي است كه البته پس از ثبت نام، شركت و قبولي در آزمون پذيرش و پس از شركت در دوره‌هاي آموزشي و توجيهي به نوبت اعزام مي‌شوند؛ براي مداحان نيز داشتن سطح معلومات كافي و آزمون شفاهي در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام والمسلمين رضوي حائري در ادامه با بيان اينكه روحانيان و مداحان موظف هستند حداقل يك جلسه در نجف و يك جلسه هم در كربلاي معلا در جلسات بعثه شركت كنند، ادامه داد: در اين جلسات تذكرات لازم براي اداره كاروانها از بعد فرهنگي به روحانيان و مداحان داده مي‌شود و نيز نسبت به اخبار، مسائل و شرايط سفر به عراق مطلع مي‌شوند.
وي با اشاره به گزارش‌هاي مردمي رسيده به دفتر بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلا، رضايت از عملكرد روحانيان و مداحان كاروانها را مناسب اعلام و اظهار كرد: اين گزارش‌ها از حسن سلوك، لياقت و مديريت روحانيان و مداحان حكايت دارد.
كارشناس مسؤول امور روحانيان دفتر بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلا تنها گزارش‌هاي اعتراضي از سوي مردم را درباره سنين بالاي برخي از مبلغان و مداحان دانست و گفت: در اين زمينه با خود روحاني و مداح صحبت مي‌شود و اگر به اين نتيجه برسيم كه عزيزان ديگر شرايط لازم را ندارند، با تشخيص رابطان و ارزيابان از آنها خواسته مي‌شود كه مسؤوليت را با رعايت مقررات به ديگري بسپارند.
وي تصريح كرد: در سفر تبليغي عتبات اگرچه علم، دانش و تقوا شرط لازم است اما كافي نيست زيرا يك روحاني و مداح كه در اين سفر شركت مي‌كند و بار مسؤوليت هدايت مردم را به عهده مي‌گيرد بايد از يك توانايي جسمي خوب، صداي رسا و حنجره باز و بيان بليغ برخوردار باشد.
حجت الاسلام والمسلمين رضوي حائري در ادامه با اشاره به عزيمت كاروانهاي زيارتي خارج از چارچوب و مقررات سازمان حج و زيارت به كربلاي معلا، گفت: برخي از شدت اشتياق به سيدالشهدا (ع) براي زودتر آمدن از اين چارچوب خارج مي‌شوند و به عناوين مختلف ويزا را به دست مي‌آورند، اما هر زمان كه از ما تقاضاي روحاني يا مداح داشته اند، در حد توان تقاضاي آنها را اجابت كرده ايم.
وي در پايان روحانيان و مداحان كاروانها را به رعايت اخلاص در عمل دعوت كرد و از آنها خواست كه تنها براي رضاي خدا كار كنند، با زائران همكاري لازم را داشته باشند، كتاب را از خود جدا نكنند و دائما براي اين سفر مطالعه داشته باشند به ويژه براي پاسخگويي به شبهات دشمنان خود را به سلاح علم و تجهيزات روز مسلح كنند و نيز يك بسته فرهنگي كه بتواند خواست زائران را در اين زمينه برآورده كند، همراه خود ببرند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران