عزاداری وفات ام‌البنین در سرداب حرم قمر بنی‌هاشم عزاداری وفات ام‌البنین در سرداب حرم قمر بنی‌هاشم عزاداری وفات ام‌البنین در سرداب حرم قمر بنی‌هاشم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عزاداری وفات ام‌البنین در سرداب حرم قمر بنی‌هاشم عزاداری وفات ام‌البنین در سرداب حرم قمر بنی‌هاشم عزاداری وفات ام‌البنین در سرداب حرم قمر بنی‌هاشم عزاداری وفات ام‌البنین در سرداب حرم قمر بنی‌هاشم عزاداری وفات ام‌البنین در سرداب حرم قمر بنی‌هاشم

عزاداری وفات ام‌البنین در سرداب حرم قمر بنی‌هاشم

شیفتگان قمر بنی هاشم (ع) با حضور گسترده در سرداب حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) ضمن تسلیت به آن حضرت، در سوگ مادر بزرگوارش گریستند و شام عزا به پا داشتند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلا، مراسم عزاداري شام وفات حضرت ام البنين (س) از سوي بعثه مقام معظم رهبري با حضور گسترده زائران ايراني و پس از نماز مغرب و عشا در سرداب حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) برگزار شد.
در اين مراسم كه بخش‌هاي مختلف باب نهم سرداب حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) مملو از جمعيت بود و بسياري از زائران نيز در راه پله‌ها ايستاده بودند، شيفتگان قمر بني هاشم پس از قرائت زيارت نامه حضرت ام البنين (س)، شام رحلت اين بانوي بزرگوار را به خاندان عصمت و طهارت به ويژه فرزند بزرگوارش تسليت گفتند.
حجت الاسلام رباني سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلا در اين مراسم به ذكر فضايل و مناقب حضرت ام البنين (ع) پرداخت و از ايشان به عنوان مادر دلسوخته و مادر ۴ شهيد پاك، با ايمان، با اخلاص، شجاع و از جان گذشته نام برد.
وي با اشاره به اينكه وقتي خبر شهادت حضرت عباس (ع) به ام البنين (س) رسيد سراغ امام حسين (ع) را گرفت و گفت كه بچه هاي من در برابر حسين كوچك هستند؛ بچه هايم و همه اهل عالم فداي حسين بن علي (ع) شوند، معرفت آن بانوي مكرمه را بي بديل خواند.
به مناسبت فرارسيدن سالروز وفات حضرت ام‌البنين (س) مراسم عزاداري و سوگواري در حرم مطهر حضرت عباس (ع) از دو روز پيش در حال برگزاري است كه تا شب گذشته نيز ادامه داشت.
براساس اين گزارش، خيل عظيمي از دوستداران اهل‌بيت عصمت و طهارت (ع) در قالب هيئت‌هاي عزاداري به صحن حرم مطهر قمر بني‌هاشم (ع) وارد شده و به عزاداري پرداختند.
حرم مطهر نيز سراسر سياه‌پوش است و سخنرانان مراسم عزاداري كه تا امروز هم ادامه خواهد داشت به بيان جايگاه و منزلت رفيع حضرت ام‌البنين (ع) مي‌پردازند.




نظرات کاربران