دغدغه‌های یک روحانی رمان نویس ایرانی در مکه دغدغه‌های یک روحانی رمان نویس ایرانی در مکه دغدغه‌های یک روحانی رمان نویس ایرانی در مکه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دغدغه‌های یک روحانی رمان نویس ایرانی در مکه دغدغه‌های یک روحانی رمان نویس ایرانی در مکه دغدغه‌های یک روحانی رمان نویس ایرانی در مکه دغدغه‌های یک روحانی رمان نویس ایرانی در مکه دغدغه‌های یک روحانی رمان نویس ایرانی در مکه

دغدغه‌های یک روحانی رمان نویس ایرانی در مکه

یک روحانی رمان‌نویس که اثر او با موضوع عمره دانشجویی طی یک سال به چاپ ششم رسیده است، آمادگی خود را برای همکاری با بعثه‌ در موضوع داستان‌نویسی و رمان‌نویسی حج و عمره اعلام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمدرضا واحدي، نويسنده رمان پرفروش «آقاي سليمان! مي‌شود من بخوابم؟» در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج به مكه مكرمه گفت: اكنون عرصه توليد رمان و داستان به محل انتشار آثار سرگرم‌كننده تبديل شده كه مخاطبان فقط مي‌توانند وقت خود را با آن بگذرانند. بنابراين، نگارش داستان‌هاي مفهوم‌گرا كه اخلاق و دين را به نحو شايسته‌اي ترويج مي‌كنند، كم‌تر مورد توجه نويسندگان واقع مي‌شود.
معاون فرهنگي ارتش جمهوري اسلامي ايران ادامه داد: من در كتاب «آقاي سليمان! مي‌شود من بخوابم؟» به گونه‌اي سفر عمره را توصيف و ترسيم كرده‌ام كه خواننده با مطالعه كتاب، به اين سفر علاقه‌مند مي‌شود. چنانكه يك دختر ايراني مقيم فرانسه با خواندن اثر به انجام سفر عمره تمايل پيدا كرده بود و اين موضوع را به من بازتاب داد.
حجت‌الاسلام واحدي با بيان اينكه بازخورد نظرات خوانندگان، نشان‌دهنده اشتياق آنها براي آمدن به عمره است، اظهار داشت: من سعي كردم در اين كتاب، پاسخ شبهات ديني نوجوانان و جوانان را بدهم؛ چرا كه اكنون آنان، آماج حملات شبهه‌افكنانه دشمن هستند و بايد حس و توجه آنان را نسبت به انجام سفر نوراني عمره بالا برد.
اين روحاني كه در كشورمان به عنوان «اولين روحاني رمان‌نويس» شناخته مي‌شود، افزود: امروز در نشستي كه در بعثه مقام معظم رهبري در مكه برگزار شد، آمادگي خود را براي همكاري در زمينه رمان‌نويسي و داستان‌نويسي با موضوع حج و عمره اعلام كردم و ادامه گفت‌وگوها و برنامه‌ريزي براي پيدا كردن ساز و كار اين همكاري به بازگشت به كشور موكول شد.
وي ادامه داد: بعثه رهبر معظم انقلاب و سازمان حج و زيارت مي‌توانند در زمينه داستان‌نويسي كارهاي فراواني صورت دهند؛ چرا كه فضاي بسيار خوبي براي توليد آثار فاخر هنري در سفر عمره موجود است و بايد از اين فضا به خوبي استفاده كرد.
مدير انتشارات تارونه در پايان از نگارش رماني ديگر خبر داد و گفت: اين رمان، ساختاري جديد خواهد داشت كه در ادبيات فارسي ما كم‌تر ديده شده است. من در اين رمان، دغدغه‌هاي اجتماعي، فرهنگي، ديني و اخلاقي را مطرح كرده‌ام كه اميدوارم نگارش آن تا پايان سال ۹۳ به اتمام برسد.


| شناسه مطلب: 44680




نمايندگي مكه



نظرات کاربران