سخنران کربلا:شرط تربیت فرزند۲۰سال قبل ازتولد سخنران کربلا:شرط تربیت فرزند۲۰سال قبل ازتولد سخنران کربلا:شرط تربیت فرزند۲۰سال قبل ازتولد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سخنران کربلا:شرط تربیت فرزند۲۰سال قبل ازتولد سخنران کربلا:شرط تربیت فرزند۲۰سال قبل ازتولد سخنران کربلا:شرط تربیت فرزند۲۰سال قبل ازتولد سخنران کربلا:شرط تربیت فرزند۲۰سال قبل ازتولد سخنران کربلا:شرط تربیت فرزند۲۰سال قبل ازتولد

سخنران کربلا:شرط تربیت فرزند۲۰سال قبل ازتولد

اخلاق و رفتار پدر و مادر در تربیت فرزند بسیار مؤثر است به طوری که براساس روایات ائمه معصومین (ع) برای وصلت بین دو فرد، معیارهایی برای خانواده زن و مرد برشمرده شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلا، به مناسبت ايام رحلت فاطمه ام البنين (س) مادر علمدار كربلا در سرداب حرم حضرت ابوالفضل العباس (س) بيان شد: اخلاق و رفتار پدر و مادر در تربيت فرزند بسيار مؤثر است به طوري كه براساس روايات ائمه معصومين (ع) براي وصلت بين دو فرد، معيارهايي براي خانواده زن و مرد برشمرده شده است.
حجت الاسلام ابراهيمي سخنران بعثه مقام معظم رهبري در اين مراسم پس از شرح فلسفه ازدواج امام علي (ع) با فاطمه ام البنين (س) كه زني شجاع، نترس و دلير بود، نقش تربيتي خانواده آن بانوي مكرم اسلام را مهم‌ترين ملاك براي تربيت فرزندان برشمرد و به ذكر فضايل علمدار كربلا پرداخت.
حجت الاسلام ابراهيمي به اين بهانه آيين همسرداري و اهميت انتخاب صحيح همسر را مورد اشاره قرار داد و با بيان اينكه انتخاب همسر ناظر به تربيت فرزند است، گفت: يكي از حكما در اين زمينه مي‌گويد كه تربيت فرزند را ۲۰ سال قبل از تولد بايد پيگيري كرد.
وي با بيان اينكه بسياري از گرفتاري‌هاي امروز بشر از مسائل ژنتيكي سرچشمه مي‌گيرد، دقت در انتخاب همسر و نقش خانواده را در اين امر ضروري دانست و تصريح كرد: اخلاق و رفتار خانواده نقش مهمي در تشكيل يك زندگي ايده آل دارد.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با اشاره به روايتي از امام صادق (ع) مبني بر اينكه از خانواده‌هاي صالح و نيكوكار زن بگيريد، خطاب به پدراني كه مي‌خواهند دختران خود را به خانه بخت بفرستند هشدار داد: كسي كه دخترش را به عقد فاسقي در بياورد شبانه روز هزار لعنت بر او فرستاده مي‌شود.




نظرات کاربران