بازدید نماینده بعثه‌ از کارگاه پرده بافی کعبه معظمه بازدید نماینده بعثه‌ از کارگاه پرده بافی کعبه معظمه بازدید نماینده بعثه‌ از کارگاه پرده بافی کعبه معظمه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بازدید نماینده بعثه‌ از کارگاه پرده بافی کعبه معظمه بازدید نماینده بعثه‌ از کارگاه پرده بافی کعبه معظمه بازدید نماینده بعثه‌ از کارگاه پرده بافی کعبه معظمه بازدید نماینده بعثه‌ از کارگاه پرده بافی کعبه معظمه بازدید نماینده بعثه‌ از کارگاه پرده بافی کعبه معظمه

بازدید نماینده بعثه‌ از کارگاه پرده بافی کعبه معظمه

برپایی نمایشگاهی از آثار تاریخی و اشیاء قدیمی مسجدالحرام و مسجدالنبی، مهم‌ترین موضوعی بود که در حاشیه بازدید نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در مکه مکرمه از اداره پارچه‌بافی کعبه شریف مطرح شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج به مكه مكرمه، مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در اين شهر ضمن بازديد از پرده‌بافي كعبه معظمه در نشستي با مدير اين اداره و مسئول موزه حرمين شريفين شركت كرد.
در اين ديدار كه به منظور قدرداني از مدير موزه حرمين شريفين به سبب تعاملات بسيار خوب مسئولان آن با زائران و راويان و فراهم كردن فرصت بازديد روزانه تا ۵۰۰ تن از نخبگان، استادان و دانشگاهيان صورت گرفت، نكات قابل توجهي مطرح شد كه يكي از آنها درباره برگزاري نمايشگاهي از آثار تاريخي مسجدالحرام و مسجدالنبي بود.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه را كه در اين بازديد، كارشناس مسئول امور فرهنگي بعثه همراهي مي‌كرد، درباره ضرورت تهيه مستنداتي از اثار اسلامي در مكه و مدينه سخن گفت و افزود: انتظار داريم مسئولان فرهنگي عربستان اجازه دهند تا از آثار اسلامي كه در مكه مكرمه و مدينه منوره موجود است، مستنداتي تهيه شده و در اختيار اساتيد قرار بگيرد تا آنها در پايان‌نامه، تحقيقات و دانش‌نامه‌هاي جهان اسلام مورد استفاده قرار دهند.
مدير موزه حرمين شريفين و رئيس اداره پارچه‌بافي كعبه معظم نيز در اين ديدار، با بيان گزارشي از سير روند پرده‌بافي در گذشته و حال، تاريخچه اين كار را در جهان مرور كرد و گفت كه پيش از اين، پرده‌بافي خانه خدا در ايران، مصر و هند انجام مي‌شده است.
نماينده بعثه رهبري در مكه در ادامه اين نشست از مدير موزه حرمين شريفين كه از اختيارات فرهنگي ديگري نيز در حكومت پادشاهي عربستان سعودي برخوردار است، خواست تا ترتيبي اتخاذ كند كه اشياء و آثار تاريخي موجود در مسجدالحرام و مسجدالنبي در نمايشگاهي در تهران در معرض ديد علاقه‌مندان قرار گيرد.
مدير موزه حرمين شريفين نيز در پايان اين بازديد و ديدار كوتاه از مسئولان ايراني خواست تا دعوت جمهوري اسلامي براي برپايي اين نمايشگاه در كشورمان را به صورت رسمي به عربستان سعودي انعكاس دهند.
بر اساس اين گزارش، نمايشگاه اشياء و آثار تاريخي مسجدالحرام و مسجدالنبي، تاكنون در چند كشور به نمايش درآمده و امكان نمايش آن در نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم يا به صورت نمايشگاهي مستقل در تهران وجود دارد.


| شناسه مطلب: 44701




مكه موزه



نظرات کاربران