تفاوت هزینه حج تمتع در چین با ایران چقدر است؟ تفاوت هزینه حج تمتع در چین با ایران چقدر است؟ تفاوت هزینه حج تمتع در چین با ایران چقدر است؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تفاوت هزینه حج تمتع در چین با ایران چقدر است؟ تفاوت هزینه حج تمتع در چین با ایران چقدر است؟ تفاوت هزینه حج تمتع در چین با ایران چقدر است؟ تفاوت هزینه حج تمتع در چین با ایران چقدر است؟ تفاوت هزینه حج تمتع در چین با ایران چقدر است؟

تفاوت هزینه حج تمتع در چین با ایران چقدر است؟


هزینه حج برای هر زائر چینی ۸۵۰۰ دلار شامل ۳۲۰۰ دلار برای بلیط هواپیما و ۵۳۰۰ دلار تنها برای اسکان و حمل و نقل داخلی زائران چینی در عربستان است (که این مبلغ حدود ۱۵ میلیون تومان گرانتر از هزینه حج برای زائران ایرانی است) و از طرفی تأمین‌ غذا به عهده خود زائران است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، رئيس سازمان حج و زيارت كشورمان و رئيس جامعه مسلمانان چين عصر روز گذشته در محل سازمان حج و زيارت ديدار و گفتگو كردند.
مهندس اوحدي در اين ديدار گفت: در طول سال بيش از ۸۰۰ هزار عمره گزار ايراني به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند، بيش از يك و نيم ميليون نفر از ايرانيان به عتبات عاليات مشرف مي‌شوند و ۶۴ هزار ايراني براي انجام مناسك حج به عربستان اعزام مي‌شوند و اعزام اين تعداد از زائران به عربستان و عراق نيازمند برنامه ريزي‌هاي منظم و منسجم است.
وي در توضيح خدماتي كه طي عمليات حج و عمره به زائران ايراني ارائه مي‌گردد، افزود: ۷۴ هتل در مكه و مدينه براي اسكان زائران ايراني در موسم عمره در نظر گرفته شده، غذاي زائران در ۴ آشپزخانه متمركز صنعتي در شهرهاي مدينه و مكه طبخ و به هتلهاي محل سكونت زائران انتقال داده مي‌شود.
رئيس سازمان حج و زيارت ادامه داد: براي انتقال زائران از هتلها به حرم از اتوبوس‌هاي حمل و نقل درون شهري استفاده مي‌شود كه اين اتوبوس‌ها به صورت شبانه روزي به زائران ايراني در ايام حج و عمره خدمات رساني مي‌كنند.
مهندس اوحدي اضافه كرد: تمام زائران ايراني در سفر به عربستان تحت پوشش بيمه قرار مي‌گيرند و هر زائري قبل از اعزام از هتل محل سكونتش در مدينه و مكه و حتي اتاق محل سكونت و ساعت و شماره پرواز خود مطلع است.
وي بيان كرد: سازمان حج و زيارت در عمليات حج و عمره براي تمامي خدمات از جمله اسكان، تغذيه، دارو و درمان، بيمه، بليط هواپيما و حمل و نقل درون شهري و بين شهري زائران برنامه ريزي مي‌كند و تأمين كليه اين خدمات با سازمان حج و زيارت است و زائران در اين خصوص دغدغه اي ندارند.
رئيس سازمان حج و زيارت متوسط هزينه عمره زائران ايراني در سفر ده روزه را حدود ۶۰۰ دلار و متوسط هزينه سفر حج تمتع در سال ۹۳ را حدود ۳۲۰۰ دلار اعلام كرد كه اين ميزان قيمت‌ها موجب تعجب اعضاي هيئت چيني شد.
مهندس اوحدي اظهار كرد: ما قادريم در امور مربوط به حمل و نقل و اسكان حجاج چين و برنامه ريزي‌ها به شما كمك كنيم و دعوت مي‌كنيم در ايام حج از نحوه و فرآيند خدمات رساني به حجاج ايراني بازديد بعمل آوريد.
هيئت اعزامي در اين ديدار در خصوص هزينه حج زائران چيني اعلام كردند: هزينه حج براي هر زائر چيني ۸۵۰۰ دلار شامل ۳۲۰۰ دلار براي بليط هواپيما و ۵۳۰۰ دلار تنها براي اسكان و حمل و نقل داخلي زائران چيني در عربستان است (كه اين مبلغ حدود ۱۵ ميليون تومان گرانتر از هزينه حج براي زائران ايراني است) و از طرفي تأمين غذا به عهده خود زائران است.
در ديدار رئيس سازمان حج و زيارت با رئيس جامعه مسلمانان چين، مشكلات اعزام، اسكان و خدمات رساني به حجاج چين عنوان شد و زمينه براي برقراري همكاري بيشتر و انتقال تجربيات فراهم شد.
اين ديدار با حضور دكتر باقري معاون امور بين الملل بعثه مقام معظم رهبري و مهندس خدرنژاد معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت برگزار شد.
دبير كل انجمن اسلامي همچنين با نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت ديدار و گفت‌وگو كرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران