رایزنی هیأت چینی با مرکز پزشکی حج وزیارت ایران رایزنی هیأت چینی با مرکز پزشکی حج وزیارت ایران رایزنی هیأت چینی با مرکز پزشکی حج وزیارت ایران بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رایزنی هیأت چینی با مرکز پزشکی حج وزیارت ایران رایزنی هیأت چینی با مرکز پزشکی حج وزیارت ایران رایزنی هیأت چینی با مرکز پزشکی حج وزیارت ایران رایزنی هیأت چینی با مرکز پزشکی حج وزیارت ایران رایزنی هیأت چینی با مرکز پزشکی حج وزیارت ایران

رایزنی هیأت چینی با مرکز پزشکی حج وزیارت ایران

بدرالدین «دبیرکل انجمن اسلامی چین» که چند روزی است میهمان سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری است صبح امروز در راس یک هیئت پنج نفره با رییس مرکز پزشکی حج و زیارت دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از روابط عمومي مركز پزشكي حج وزيارت، در اين ديدار كه در محل سالن كنفرانس رييس مركز برگزار شد راههاي انتقال تجربيات ايران در امر پزشكي حج و زيارت بررسي شد.
دكتر سيد علي مرعشي در ابتداي اين ديدار ضمن خيرمقدم و اشاره به تاريخچه فعاليتهاي مركز پزشكي حج، بر آمادگي جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران براي گسترش روابط في‌مابين در زمينه‌هاي پزشكي حج تاكيد كرد و اظهار داشت: اين مركز آمادگي دارد تا تمامي تجربيات و دانش پزشكي خود را كه در راستاي خدمات بهداشتي و درماني به زائرين حج و سفرهاي زيارتي است در اختيار طرف چيني قرار دهد تا آنها مجبور نباشند براي كسب اين تجربيات اين راه طولاني را با آزمون و خطا طي كنند.
بدرالدين، دبير كل انجمن اسلامي چين نيز با ابراز خرسندي از سفر به ايران و نيز ملاقات با مقامات ارشد حج و زيارت، از انجام حجم عظيم خدمات پزشكي به زائرين ايراني در موسم حج و عمره اظهار شگفتي كرده و خواستار بهره گيري از تجربيات ارزنده جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران در حوزه پزشكي حج و زيارت شد.
در اين ديدار همچنين فيلم كوتاهي از فعاليتهاي مركز در سه سطح حج، عمره و عتبات براي اعضاء اين انجمن پخش شد.
در پايان رييس مركز پزشكي حج و زيارت با اشاره به برگزاري دومين همايش بين المللي پزشكي حج و زيارت در آينده ابراز اميدواري كرد كه هيئتي از چين نيز در اين همايش حضور به هم رسانند.
انجمن اسلامي چين نهاد مذهبي مسلمانان چين است كه در سال ۱۹۵۳ ميلادي تاسيس شده است. دفتر اين انجمن در پكن واقع است. اين انجمن شامل بخش‌هاي: آموزش، امور بين المللي، امور زيارتي، مطاله و تحقيق و هيات مديره مجله «مسلمانان چين» و دفتر مركزي است.
لازم به يادآوري است كه تعداد ۱۱ هزار و ۸۰۰ زائر از چين در حج سال ۹۲ حضور داشتند.




نظرات کاربران