آیا خدمات درمانی ایران به سایر زائران تعلق می‌گیرد؟ آیا خدمات درمانی ایران به سایر زائران تعلق می‌گیرد؟ آیا خدمات درمانی ایران به سایر زائران تعلق می‌گیرد؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیا خدمات درمانی ایران به سایر زائران تعلق می‌گیرد؟ آیا خدمات درمانی ایران به سایر زائران تعلق می‌گیرد؟ آیا خدمات درمانی ایران به سایر زائران تعلق می‌گیرد؟ آیا خدمات درمانی ایران به سایر زائران تعلق می‌گیرد؟ آیا خدمات درمانی ایران به سایر زائران تعلق می‌گیرد؟

آیا خدمات درمانی ایران به سایر زائران تعلق می‌گیرد؟

مراجعه افرادی با تابعیت‌های غیر ایرانی به درمانگاه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در نجف و کربلا این سؤال را ایجاد می‌کند که آیا خدمات مراکز درمانی ایران شامل غیرایرانی‌ها هم می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلا، بعضا با مراجعه به درمانگاه‌هاي مركز پزشكي هلال احمر سازمان حج و زيارت در نجف اشرف و كربلاي معلا با زائراني از ديگر كشورها و يا اتباع كشور عراق مواجه مي‌شويم كه براي درمان به پزشك آن مركز مراجعه كرده‌اند، اما آيا خدمات مراكز درماني ايران شامل غيرايراني‌ها هم مي‌شود.
يكي از پزشكان درمانگاه ولايت در نجف اشرف كه پاسخگوي يك بيمار غير ايراني است، در مواجهه با اين سؤال، خدمات مراكز درماني حج و زيارت هلال احمر را تنها مختص زائران ايراني مي‌داند و ارائه هرگونه خدمات به غير ايراني‌ها را رد مي‌كند.
وي گفت: براساس قراردادي كه بين مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر با وزارت بهداشت عراق منعقد شده است، ويزيت بيماران غيرايراني مجاز نمي‌باشد و اين امر به خوبي در سطح درمانگاه اطلاع‌رساني شده است تا افراد با تابعيت‌هاي مختلف از مراجعه خودداري كنند.
اين پزشك يادآور شد: البته در برخي مواقع مراجعه اتباع غيرايراني كه سواد خواندن ندارند و به نوشته‌هايي كه بر عدم ارائه خدمات به آنها حكايت دارد، دقت نمي‌كنند، بي پاسخ نمي‌گذاريم و در حدي كه مشكل آنان برطرف شود و دست خالي برنگردند، آنها را ياري مي‌كنيم.
سرماخوردگي با عطسه، سرفه و گلودرد، دل پيچه، اسهال، فشارخون، ديابت، دردهاي عضلاني، سرفه، گلودرد و درد مفاصل از بيماريهايي است كه زائران براي درمان به درمانگاه‌هاي مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر مراجعه مي‌كنند، برخي هم تقاضاي دارو دارند كه در صورت تشخيص، اين دارو به آنها تحويل داده مي‌شود.




نظرات کاربران