برگزاری نمایشگاه «حج؛زیارت در مکه»در پاریس برگزاری نمایشگاه «حج؛زیارت در مکه»در پاریس برگزاری نمایشگاه «حج؛زیارت در مکه»در پاریس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری نمایشگاه «حج؛زیارت در مکه»در پاریس برگزاری نمایشگاه «حج؛زیارت در مکه»در پاریس برگزاری نمایشگاه «حج؛زیارت در مکه»در پاریس برگزاری نمایشگاه «حج؛زیارت در مکه»در پاریس برگزاری نمایشگاه «حج؛زیارت در مکه»در پاریس

برگزاری نمایشگاه «حج؛زیارت در مکه»در پاریس

نمایشگاه «حج؛ زیارت در مکه» از سوم اردیبهشت تا نوزدهم مردادماه سال‌جاری در موسسه جهان عرب در پاریس برگزار می‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج به نقل از «lemag»، موسسه جهان عرب از هفته آينده ميزبان يكي از مهم‌ترين نمايشگاه‌هايي است كه طي چند سال اخير در فرانسه برگزار مي‌شود و به طور قطع با استقبال وسيع مسلمانان اين كشور مواجه خواهد شد.
برگزاري اين نمايشگاه كه چهار ماه در موسسه جهان عرب برپا خواهد بود، نتيجه مشاركت اين موسسه با كتابخانه ملي عربستان و موزه بريتانيا است و در آن آثار هنري مربوط به زيارت خانه خدا به نمايش درخواهد آمد.
نسخ خطي اسلامي كه در حملات گروه‌هاي افراطي به شهر تومبوكتو آسيب نديده‌اند، همراه با عكس، مينياتور، ماكت اماكن اسلامي و نقاشي در اين نمايشگاه در معرض ديد عموم قرار داده مي‌شوند.
«جك لانگ»، رئيس موسسه جهان عرب درباره اين نمايشگاه گفت: علاوه بر جنبه زيبايي‌شناختي، اين نمايشگاه ابعاد ديني و فرهنگي نيز دارد و با حضور فرانسوآ اولاند، رئيس‌جمهور فرانسه، افتتاح خواهد شد.
وي افزود: اين نمايشگاه فرصتي براي غيرمسلمانان نيز هست تا با مناسك حج در اسلام آشنا شوند و بتوانند به دلايل اهميت زيارت كعبه در ميان مسلمانان پي ببرند.




نظرات کاربران