انتقال ضریح حبیب بن‌مظاهر به کربلا تا سه ماه آینده انتقال ضریح حبیب بن‌مظاهر به کربلا تا سه ماه آینده انتقال ضریح حبیب بن‌مظاهر به کربلا تا سه ماه آینده بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتقال ضریح حبیب بن‌مظاهر به کربلا تا سه ماه آینده انتقال ضریح حبیب بن‌مظاهر به کربلا تا سه ماه آینده انتقال ضریح حبیب بن‌مظاهر به کربلا تا سه ماه آینده انتقال ضریح حبیب بن‌مظاهر به کربلا تا سه ماه آینده انتقال ضریح حبیب بن‌مظاهر به کربلا تا سه ماه آینده

انتقال ضریح حبیب بن‌مظاهر به کربلا تا سه ماه آینده

مسؤول فنی و مهندسی مدیریت صنعتی و هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات از پایان ساخت ضریح‌ حبیب‌ بن مظاهر‌ و انتقال آن به کربلا تا سه ماه دیگر خبر داد.

مهندس عباس فخاري، مسؤول فني و مهندسي مديريت صنعتي و هنري ستاد بازسازي عتبات عاليات در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج به كربلا با ارائه گزارشي از فرآيند اجراي طرح ساخت ضريح حبيب بن مظاهر، از پايان ساخت و انتقال آن به كربلا تا سه ماه ديگر خبر داد.
مدير پروژه ساخت ضريح حبيب بن مظاهر با بيان اينكه كار ساخت ضريح حبيب بن مظاهر همزمان با ساخت ضريح ابراهيم مجاب كليد خورد، ابراز كرد: با توجه به وضعيت پيشرفت بخش‌هاي مختلف كه غالباً بالاي ۹۰ درصد است به مراحل پاياني كار نزديك شده و ۸۰ درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
وي با اشاره به اينكه هزينه ساخت اين طرح از منابع نذورات و هداياي مردمي بوده است، گفت: وزن طلا و نقره مصرف شده در اين طرح به ترتيب پنج و يك هزار كيلوگرم است و تاكنون بيش از سه ميليارد و ۷۵۰ ميليون تومان صرف ساخت اين ضريح شده است.
مهندس فخاري ابعاد ضريح حبيب بن مظاهر را همانند ضريح ابراهيم مجاب با طول ۲ متر و ۵۰ سانتي متر، عرض يك متر و ۸۰ سانتي متر و ارتفاع ۳ متر و ۲۵ سانتي متر اعلام كرد و گفت: دكتر اسكندر پور طراحي ضريح جديد حبيب بن مظاهر را برعهده دارد.
مسؤول پروژه ساخت ضريح جديد حبيب بن مظاهر با بيان اينكه در مجموع ۴۰ نفر در بخش‌هاي مختلف اين پروژه مشغول فعاليت هستند، اظهار داشت: طراحي، نظارت و نصب اين ضريح مطهر توسط واحد فني مهندسي استان البرز در حال انجام است.
گفتني است، ضريح جديد ابراهيم مجاب از نوادگان امام موسي كاظم (ع) كه در رواق غربي حرم مطهر حضرت سيدالشهدا (ع) قرار دارد پس از ۲ سال زمان ساخت و ۱۲ روز زمان نصب توسط ستاد بازسازي عتبات، در سالروز ميلاد با سعادت ام ابيها (س) رونمايي شد.
ستاد بازسازي عتبات همچنين ضريح مطهر حضرت مسلم بن عقيل (ع) را در كه در مدت ۴ سال عمليات ساخت آن طول كشيد، ۴ ماه گذشته بر روي مضجع شريف اين سفير انقلاب كربلا نصب كرد.
تصاويري از ضريح كنوني شهيدي كه زائران حسيني «دو بار» بر او سلام مي‌كنند؛ هم هنگام ورود به آستان حضرت ابي عبدالله الحسين (ع) و هم هنگام خروج از آستان، چرا كه قبر مطهرش در درگه آستان منور مولاست!




نظرات کاربران